Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:07:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:57:50
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 22:54:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 22:44:59
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
Vandaag om 22:40:18
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 22:19:06
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 21:56:59
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 21:42:38
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 20:58:05
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:52:05
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Sylvester
Vandaag om 20:24:27
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:00:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door guus43
Vandaag om 19:18:35
Welke kleur is Roco oud bruin? door grossraumwagen
Vandaag om 19:05:24
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 19:04:24
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
Vandaag om 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
Vandaag om 17:42:27
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 17:40:40
Seuthe gaat stoppen door Eric B
Vandaag om 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:02:03
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
Vandaag om 16:41:30
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
Vandaag om 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
Vandaag om 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 13:29:17
schok bij vertrek door Bahn-AG
Vandaag om 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:02:09
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 3808527 keer)

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3983
  • de hondsrug baan
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9375 Gepost op: 12 July 2014, 12:07:29 »
Welkom terug Ruud,hoop dat een leuke vakantie hebt gehad.
Was erg stil hier op bnls hoop dat je ons weer fraaie plaatjes van je baan toont

Mvg Evert en Bas

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5918
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9376 Gepost op: 12 July 2014, 12:52:56 »
 hoi ruud
Je verhalen en (ver)bouw verslagen zijn gemist

Kan je weer een koffer met vacantie foto verhalen loslaten hoop ik(en velen met mij)  (y)

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • MartOnTheWeb
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9377 Gepost op: 12 July 2014, 13:10:33 »
Hoi Ruud
we vonden het al 'verdacht' stil  ;D ;D

Ik hoop dat je een goede vakantie heb gehad. Ons uitstapje naar Rügen was na een verstapje voorbij. Na één week weer thuis  :(

Met spoorse groet
Mart
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Remystoom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1193
  • Bestuur MSG-Drechtsteden
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9378 Gepost op: 12 July 2014, 15:02:18 »
Ha die Ruud,

Goed om te lezen dat je weer terug bent!
Goede vakantie gehad hoop ik?

Mooi dat je de foto's geslaagd vind. (y)
In de tussentijd heb ik weer heel wat te vertellen dus binnenkort.... ;)

Grtjes Remy
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9379 Gepost op: 25 July 2014, 22:11:09 »
Vandaag het augustusnummer van Miba in de bus, met een test van de V200 van Esu. Heel juichend artikel, maar 399,- euro voor de loc vind ik wel wat te veel van het goede: https://shop.vgbahn.info/miba/shop/miba+8+2014+mit+dvd-_1295.html.
Bijzonder interessant vond ik het bijgaande artikel over de V-vorm van de neus van de loc. Ik wist niet dat daar verschillende uitvoeringen van hebben bestaan. V 200 001 t/m 005 hadden een heel spitse V-vorm. Die vorm vond men te veel van het goede. Vanaf 006 t/ 025 was die vorm veel vlakker, bijna een haakse v. Dit vonden de vormgevers toch minder fraai en vanaf 026 is de definitieve V-vorm tot stand gekomen, die weer wat spitser was, maar iets minder dan bij de eerste vijf locs.
Ik heb even m'n Roco-modellen uit de dozen gehaald, maar daar is van die verschillende vormen van de v niets te zien. Wel begrijpelijk. De loc van Esu heeft als nummer 200 015 en heeft blijkens de foto's in het tijdschrift inderdaad een duidelijk minder spitse v op de neus.

Hier de V 200 009 waarbij de V op de neus bijna een haakse hoek maakt en dat is bij de Esuloc ook zo:

www.bundesbahnzeit.de

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 25 July 2014, 22:29:47 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • MartOnTheWeb
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9380 Gepost op: 26 July 2014, 08:09:34 »
Hoi Ruud.
ik heb met verbazing het verschil in de vorm van de "V" bekeken. IK heb een aantal V200'n rondrijden, maar net niet de 006-025. Daarom was mij dit ook niet opgevallen. Ook in een Duitstalig naslagwerk van EJ had ik dit niet gelezen, ondanks de onderstaande foto. DE exemplaren met de afwijkende "V" werden overigens allemaal geproduceerd door MaK.



Eisenbahn Journal Sonderausgabe 1/2005

Het wordt een bijzonder model. Inderdaad wel een prijzig exemplaar. Euro 299,00 had beter gepast.

Met spoorse groet
Mart
« Laatst bewerkt op: 26 July 2014, 08:11:15 door MartOnTheWeb »
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5398
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9381 Gepost op: 26 July 2014, 10:42:18 »
Precies, Mart. MAK maakte de V minder spits, dan Maffei deed bij de overige machines. Zo kon je van veraf al zien van welke fabrikant de loc was.
Zoals bekend produceerd Roco sinds jaren de V2000 met een spitse V. De versie als V200 013 zou dus als onjuist bestempeld kunnen worden.


Foto: Basilicum.

Toen later de aluminium sierstrips werden vervangen door verf, werd V-Vorm op V200 006 - V200 025 net zo spits als die van de andere V200'en.

Ik ben het met Ruud eens: het model van ESU is mij te duur.

Groet,
Bas
« Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 17:49:09 door guest7823 »

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9382 Gepost op: 26 July 2014, 10:57:16 »
Ik ben het met jullie eens dat de ESU loks aan de dure kant zijn.
Toch wil ik daar wel bij vermelden dat de service van ESU niet te vergelijken is met Roco of Marklin.
Ik heb een 151 van ESU die inmiddels 2x naar Ulm terug is geweest voor een probleem met de elektronica.
Bij het laatste bezoek heeft men zelfs de pantograven opnieuw afgesteld en een missend slangetje terug geplaatst zonder dat ik daar om gevraagd had.
Iedereen is uiteraard vrij om te kiezen voor een fabrikant, maar ik wilde toch even kwijt dat die dure fabrikant wel een stapje verder gaat met de service.

Groet Peter,

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5398
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9383 Gepost op: 26 July 2014, 11:08:56 »
Je krijgt inderdaad veel techniek en goede service voor die prijs, maar het blijft toch een behoorlijke aderlating voor mijn budget.

Groet,
Bas

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9384 Gepost op: 26 July 2014, 14:01:19 »
Bovendien lijkt je vloot met V200 al groot genoeg te zijn om te zorgen voor een goed treinenbedrijf,of niet Bas ?  :P
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • MartOnTheWeb
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9385 Gepost op: 26 July 2014, 14:42:17 »
Ik heb een 151 van ESU die inmiddels 2x naar Ulm terug is geweest voor een probleem met de elektronica.

Peter,
ik nog geen enkele lok van Fleischmann, Trix, Liliput, Brekina, Brawa of Roco moeten terugsturen. Wat was er met de ESU 151 exact aan de hand? Je hebt deze immers al twee keer opgestuurd. Ben nu wel echt nieuwsgierig geworden.

Met spoorse groet,
Mart
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5398
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9386 Gepost op: 26 July 2014, 16:23:31 »
Inderdaad, Floris. Ik heb er voorlopig genoeg.

Groet,
Bas

Afgelopen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9387 Gepost op: 26 July 2014, 16:29:39 »
Precies, Mart. MAK maakte de V minder spits, dan Maffei deed bij de overige machines. Zo kon je van veraf al zien van welke fabrikant de loc was.
Zoals bekend produceerd Roco sinds jaren de V2000 met een spitse V. De versie als V200 013 zou dus als onjuist bestempeld kunnen worden.

Groet,
Bas



Wat te denken van deze fraaie V 270. 10, die heeft een hele spitse V en vierkante buffers inplaats van de bekende ronde met witte rand.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5918
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9388 Gepost op: 26 July 2014, 16:41:47 »
heb via wiki ook eens gelezen dat er 2 lengtes in de neus waren ivm de ruimte voor de machinist
de latere types hadden dat ,dacht vanaf de vermogens vermeerdering naar 2200 PK
daardoor werd de v ook minder hoekig

Marco1044

  • Offline Offline
  • Berichten: 1264
  • ÖBB tp V (1985-2000)
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9389 Gepost op: 26 July 2014, 16:58:15 »
Da's weer een andere loc, de V200.1 / Br221.  :)

De neus van de V200.1 / Br221 veranderde omdat er inderdaad grotere motoren en bijbehorende apparatuur werd geplaatst wat meer plaats innam waardoor de cabines iets naar voren werden verplaatst. Met als gevolg dat de neus ook "platter" werd. De "V" lijkt daardoor ook iets anders.
Met de ruimte voor de machinist heeft het dus niets te maken.

plaatje: links de V200.0, rechts de V200.1
« Laatst bewerkt op: 26 July 2014, 17:20:20 door Marco1044. Reden: plaatje toegevoegd »
Gr Marco.