Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
Vandaag om 11:06:38
VERPLAATST: extra terugmeld module viessmann 5217 door Duikeend
Vandaag om 11:02:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 10:58:43
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 10:55:16
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:48:40
Zelfgemaakt BiDiB modules door Joz
Vandaag om 10:47:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:23:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:03:07
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 10:02:09
fotowedstrijd 2025 door R1954
Vandaag om 09:54:18
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door spoorzeven
Vandaag om 09:26:15
Ervaringen met van Perlo (DinaSys ) draaischijfbesturing door Gerard
Vandaag om 09:20:21
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:03:40
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door Bert Senden
Vandaag om 08:41:16
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:35:52
Nieuw huis, nieuwe baan door Jelmer
Vandaag om 08:31:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 08:26:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door ca.gorter
Vandaag om 08:23:38
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Rick
Vandaag om 08:23:17
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 08:20:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 07:56:42
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 07:54:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:16:13
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:01:45
Sluitseinen REEtitec 1300 door ModelWessel
24 November 2025, 23:07:43
Lodewickshaven door Ronald Halma
24 November 2025, 22:47:14
Hulp gezocht bij omwisselen cilinders Franse stoomloc 141R door ronald1956
24 November 2025, 21:41:54
S88N bezetmelder door Albert de Heer
24 November 2025, 21:33:55
Oost Europa-draadje door ns.1200
24 November 2025, 21:23:51
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door RobbertJan
24 November 2025, 21:08:27
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 3962742 keer)

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 4002
  • de hondsrug baan
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9375 Gepost op: 12 July 2014, 12:07:29 »
Welkom terug Ruud,hoop dat een leuke vakantie hebt gehad.
Was erg stil hier op bnls hoop dat je ons weer fraaie plaatjes van je baan toont

Mvg Evert en Bas

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5941
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9376 Gepost op: 12 July 2014, 12:52:56 »
 hoi ruud
Je verhalen en (ver)bouw verslagen zijn gemist

Kan je weer een koffer met vacantie foto verhalen loslaten hoop ik(en velen met mij)  (y)

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
    • MartOnTheWeb
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9377 Gepost op: 12 July 2014, 13:10:33 »
Hoi Ruud
we vonden het al 'verdacht' stil  ;D ;D

Ik hoop dat je een goede vakantie heb gehad. Ons uitstapje naar Rügen was na een verstapje voorbij. Na één week weer thuis  :(

Met spoorse groet
Mart
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Remystoom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
  • Bestuur MSG-Drechtsteden
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9378 Gepost op: 12 July 2014, 15:02:18 »
Ha die Ruud,

Goed om te lezen dat je weer terug bent!
Goede vakantie gehad hoop ik?

Mooi dat je de foto's geslaagd vind. (y)
In de tussentijd heb ik weer heel wat te vertellen dus binnenkort.... ;)

Grtjes Remy
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9379 Gepost op: 25 July 2014, 22:11:09 »
Vandaag het augustusnummer van Miba in de bus, met een test van de V200 van Esu. Heel juichend artikel, maar 399,- euro voor de loc vind ik wel wat te veel van het goede: https://shop.vgbahn.info/miba/shop/miba+8+2014+mit+dvd-_1295.html.
Bijzonder interessant vond ik het bijgaande artikel over de V-vorm van de neus van de loc. Ik wist niet dat daar verschillende uitvoeringen van hebben bestaan. V 200 001 t/m 005 hadden een heel spitse V-vorm. Die vorm vond men te veel van het goede. Vanaf 006 t/ 025 was die vorm veel vlakker, bijna een haakse v. Dit vonden de vormgevers toch minder fraai en vanaf 026 is de definitieve V-vorm tot stand gekomen, die weer wat spitser was, maar iets minder dan bij de eerste vijf locs.
Ik heb even m'n Roco-modellen uit de dozen gehaald, maar daar is van die verschillende vormen van de v niets te zien. Wel begrijpelijk. De loc van Esu heeft als nummer 200 015 en heeft blijkens de foto's in het tijdschrift inderdaad een duidelijk minder spitse v op de neus.

Hier de V 200 009 waarbij de V op de neus bijna een haakse hoek maakt en dat is bij de Esuloc ook zo:

www.bundesbahnzeit.de

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 25 July 2014, 22:29:47 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
    • MartOnTheWeb
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9380 Gepost op: 26 July 2014, 08:09:34 »
Hoi Ruud.
ik heb met verbazing het verschil in de vorm van de "V" bekeken. IK heb een aantal V200'n rondrijden, maar net niet de 006-025. Daarom was mij dit ook niet opgevallen. Ook in een Duitstalig naslagwerk van EJ had ik dit niet gelezen, ondanks de onderstaande foto. DE exemplaren met de afwijkende "V" werden overigens allemaal geproduceerd door MaK.



Eisenbahn Journal Sonderausgabe 1/2005

Het wordt een bijzonder model. Inderdaad wel een prijzig exemplaar. Euro 299,00 had beter gepast.

Met spoorse groet
Mart
« Laatst bewerkt op: 26 July 2014, 08:11:15 door MartOnTheWeb »
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5435
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9381 Gepost op: 26 July 2014, 10:42:18 »
Precies, Mart. MAK maakte de V minder spits, dan Maffei deed bij de overige machines. Zo kon je van veraf al zien van welke fabrikant de loc was.
Zoals bekend produceerd Roco sinds jaren de V2000 met een spitse V. De versie als V200 013 zou dus als onjuist bestempeld kunnen worden.


Foto: Basilicum.

Toen later de aluminium sierstrips werden vervangen door verf, werd V-Vorm op V200 006 - V200 025 net zo spits als die van de andere V200'en.

Ik ben het met Ruud eens: het model van ESU is mij te duur.

Groet,
Bas
« Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 17:49:09 door guest7823 »

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9382 Gepost op: 26 July 2014, 10:57:16 »
Ik ben het met jullie eens dat de ESU loks aan de dure kant zijn.
Toch wil ik daar wel bij vermelden dat de service van ESU niet te vergelijken is met Roco of Marklin.
Ik heb een 151 van ESU die inmiddels 2x naar Ulm terug is geweest voor een probleem met de elektronica.
Bij het laatste bezoek heeft men zelfs de pantograven opnieuw afgesteld en een missend slangetje terug geplaatst zonder dat ik daar om gevraagd had.
Iedereen is uiteraard vrij om te kiezen voor een fabrikant, maar ik wilde toch even kwijt dat die dure fabrikant wel een stapje verder gaat met de service.

Groet Peter,

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5435
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9383 Gepost op: 26 July 2014, 11:08:56 »
Je krijgt inderdaad veel techniek en goede service voor die prijs, maar het blijft toch een behoorlijke aderlating voor mijn budget.

Groet,
Bas

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9384 Gepost op: 26 July 2014, 14:01:19 »
Bovendien lijkt je vloot met V200 al groot genoeg te zijn om te zorgen voor een goed treinenbedrijf,of niet Bas ?  :P
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
    • MartOnTheWeb
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9385 Gepost op: 26 July 2014, 14:42:17 »
Ik heb een 151 van ESU die inmiddels 2x naar Ulm terug is geweest voor een probleem met de elektronica.

Peter,
ik nog geen enkele lok van Fleischmann, Trix, Liliput, Brekina, Brawa of Roco moeten terugsturen. Wat was er met de ESU 151 exact aan de hand? Je hebt deze immers al twee keer opgestuurd. Ben nu wel echt nieuwsgierig geworden.

Met spoorse groet,
Mart
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5435
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9386 Gepost op: 26 July 2014, 16:23:31 »
Inderdaad, Floris. Ik heb er voorlopig genoeg.

Groet,
Bas

Afgelopen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9387 Gepost op: 26 July 2014, 16:29:39 »
Precies, Mart. MAK maakte de V minder spits, dan Maffei deed bij de overige machines. Zo kon je van veraf al zien van welke fabrikant de loc was.
Zoals bekend produceerd Roco sinds jaren de V2000 met een spitse V. De versie als V200 013 zou dus als onjuist bestempeld kunnen worden.

Groet,
Bas



Wat te denken van deze fraaie V 270. 10, die heeft een hele spitse V en vierkante buffers inplaats van de bekende ronde met witte rand.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5941
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9388 Gepost op: 26 July 2014, 16:41:47 »
heb via wiki ook eens gelezen dat er 2 lengtes in de neus waren ivm de ruimte voor de machinist
de latere types hadden dat ,dacht vanaf de vermogens vermeerdering naar 2200 PK
daardoor werd de v ook minder hoekig

Marco1044

  • Offline Offline
  • Berichten: 1268
  • ÖBB tp V (1985-2000)
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9389 Gepost op: 26 July 2014, 16:58:15 »
Da's weer een andere loc, de V200.1 / Br221.  :)

De neus van de V200.1 / Br221 veranderde omdat er inderdaad grotere motoren en bijbehorende apparatuur werd geplaatst wat meer plaats innam waardoor de cabines iets naar voren werden verplaatst. Met als gevolg dat de neus ook "platter" werd. De "V" lijkt daardoor ook iets anders.
Met de ruimte voor de machinist heeft het dus niets te maken.

plaatje: links de V200.0, rechts de V200.1
« Laatst bewerkt op: 26 July 2014, 17:20:20 door Marco1044. Reden: plaatje toegevoegd »
Gr Marco.