Op de plek van de Hema stond in de jaren '50 de gashouder.
Ik ken CAB als Centraal Autobus Bedrijf (aan de oostkant van de Cartesiusweg bij waar nu station Utrecht Zuilen is
Sep. 1962: Via de wenteltrap om naar boven te gaan, ging net zo snel als met de lift zelf. Ik liep toen stage bij het GEVU. Elke maand moesten de liften gecontroleerd worden.
Niet helemaal. Die stond ongeveer ter hoogte van de Kernhaven. Waar nu de HEMA zit was vroeger De Bijenkorf, dat complex was er in basis al toen de gashouder er nog stond.
meestal als dit soort wissels worden vernieuwd, worden ze een of twee jaar later gesaneerd..... zo smijt Prorail vaker met belastinggeld....
Inderdaad, ik zag het een paar jaar geleden weer in Geldermalsen. Eerst sporen vernieuwen en zelfs houten dwarsliggers vervangen door beton, en nu alles weer afbreken.... Het lijkt wel of de afdelingen onderhoud en infraprojecten niet met elkaar communiceren.
Nog eentje dan: https://hetutrechtsarchief.nl/beeldmateriaal/detail/f024b6ac-935b-5f1a-872a-4e1e0f75be86/media/bd7740ed-0b81-e0d3-cb2d-92c2f78fdb4bOok weer vanaf de gashouder genomen, deze plaat geeft dus ook een idee van de plek waar dat ding precies stond. Hier zie je wissel 808 naar wat tegenwoordig de aansluiting van Van Heezik is, langs de Protonkade, in 1962. Het spoor was er dus eerder dan Van Heezik zelf. Gekke korte goederenwagen trouwens, nog niet eerder gezien.
Het blijkt dat de kaart van sporenplan Lage weide niet laat zien dat is dus gokwerk hoe het er uitzag.De sporen aan de stations kant waren de oudste industriesporen.
Op Maps zie ik dat het wissel naar de Hema nieteens een wisselsteller meer heeft en dat geldt ook voor dat laatste wissel voor de Pegus :p