Soldeerbrugjes kan niet, omdat de soldeerpunten zelf niet bij elkaar komen, want andere kant van het printje voor de onderste seinen.
Dan zorgvuldig gaatjes boren voor de toplichten. Dat heb ik weleens netter gedaan.
Ah ja, er was een andere reden waarom de soldeereilandjes niet bij elkaar kwamen. De soldeereilandjes op het bovenste stukje van de hark kwamen voorbij de soldeereilandjes van het andere printje. Aan de dakkant van dat printje.Ik had het plan de printbaantjes van de hark kaal te maken en dan te kijken of aan elkaar solderen mogelijk was. Maar de printbaantjes naar de leds blijken wel aan de andere kant van het printje te lopen. Vandaar de verwarring. Ondertussen heb ik die baantjes kaal gemaakt, er draadjes aan gesoldeerd en die draadjes via een omweg met het andere printje verbonden.
Ik heb dat indertijd zo gedaan:In een metalen plaatje eerst een gat van 1 mm geboord. Vervolgens dat plaatje tegen het rode sluitseinbolletje gelegd.Het gaatje werkt zo als een geleider voor de boor en zorgt er voor dat het gat in de kap perfect op zijn plaats komt.
je kunt ook eerst een hete naald in het midden van het bolletje prikken (beetje naar beneden scrollen) waardoor je boortje niet wegloopt