Mee eens. Er zijn veel leuke oplossingen te bedenken, simpel, een IR sluis voor weinig € van bijvoorbeeld tante Ali met een led er op aangesloten. Klaar.
waarbij ik mijn stopsecties handmatig activeer en dan gewoon wil zien wanneer er een trein op gestopt staat, Gewoon heel simpel ouderwets.Peter J K haalde terecht aan hoe ik dit zou gaan doen met treinstellen die geduwd worden en waar de lok vanachter zit?
om het hele opstelspoor als stopsectie te benoemen en dus in z'n geheel af te schakelen.
nieuwe trein rijdt daardoor het bezette opstelspoor op valt deze direct stil (als de loc voorop gaat uiteraard)
Vraag bljjft hoe ? En met wat te verwezelijken en indien mogelijk eenvoudig visueel schema / tekening of wat hulp hoe dit te maken
Denk dat we weer afwijken van mijn eigenlijke vraag
Dacht hierbij aan een lichtsluis. Zodra de trein stop op de voorziene stopsectie onderbreekt hij ook de lichtstraal. Indien dit gebeurt is het de bedoeling dat op een of andere manier manier een aantal leds rood oplichten om aan te geven dat het spoor bezet is. Zodra de lichtsluis weer vrij komt dienen de leds dus uit te gaan.