Nee check. Het punt is juist dat ze elkaar gaan aanvullen en dus juist niet hetzelfde inzetgebied krijgen. Want Flirt4 gaat rijden op trajecten waar enkeldeks IC voldoet, korte stukken of lange sprinters met weinig haltes. Die vlieger gaat voor DDNG niet op. Die krijgt de capaciteit van VIRM. Dus wordt op drukke(re) trajecten ingezet waar dubbeldeks materieel nodig is.
Mooi verteld Rick, maar dat gaat dus niet gebeuren in de praktijk en er is vanuit NS ook geen behoefte aan.
Ik weet niet of het terecht is, maar ik heb het idee dat de NS nu meer (kleine) deelseries heeft dan eerder. Dit is een serie van 36 treinstellen, dat zorgt toch (naar mijn idee) voor complexiteit in dienstuitvoering, onderhoud, opleiding etc. Voor de liefhebber is het wel leuk, maar of het echt voordelig is?
Tenzij je bv de treindienst Asd Vs neemt, waar in Rsd een stel wordt afgetrapt voor de rustige lijn naar Zeeland.
Een deel van het ICM wordt nog vervangen door ICNG, maar niet alles als het gaat om serieniveau.Een deel van het ICM dat dan niet vervangen is door ICNG, wordt opgevangen door Flirt4. In principe is het [huidige zitplaatsen ICM over] - [zitplaatsen nog te leveren ICNG] - [zitplaatsen Flirt 4].