En ik heb het dan over hoe je het tussen twee treinstellen door zou geven, niet hoe je het intern aan elkaar knoopt.
Zoals? Heb geen idee wat onoverbrugbaar zou kunnen zijn of welke standaardisering duurder kan zijn dan niks dien
Het lijkt mij wel slim om te zorgen dat het materieel in elk geval koppelbaar is om (in geval van nood) af te slepen.
Denk aan veiligheidsmeldingen. Stel even dat Flirt 4 koppelbaar moet worden met SLT. Flirt 4 is veel moderner, heeft meer features. Denk bijvoorbeeld aan de camera's aan de zijkant om het vertrekproces bij de machinist te leggen. Hoe ga je dat boren in SLT?
Dus als de €U meer en beter treinverkeer wil hebben tussen de landen moet ze dus weer een maatregel nemen om dit te standariseren omdat de industrie en maatschappijen dit niet vrijwillig willen doen.
Om vooruit te kijken zou ik eerder comptabiliteit van de Flirt met DD-NG verwachten, gezien beide nog gebouwd moeten worden en hetzelfde inzetgebied krijgen.