Vergeet je fiets niet.
Wissels kunnen erg nuttig zijn, met de nadruk op kunnen. Gisteren zaten we in de intercity van Amersfoort naar Zwolle. Vanaf Nijkerk was het stoppen en optrekken en vóór Putten zelfs tien minuten wachten. Oorzaak was de vertraagde stopper die er voor reed. Nu heb je bij Putten, Nunspeet en 't Harde uitwijksporen, maar daar werd geen gebruik van gemaakt. In plaats van de stopper even aan de kant te zetten om de intercity te laten passeren, bleven we tot aan Zwolle doorsukkelen achter de stopper. Kennelijk is het de bedoeling twee groepen treinpassagiers de aansluiting te laten missen. Als je van de mogelijkheid geen gebruik maakt kun je ze net zo goed verwijderen. En dat is niet de enige keer. Tijdens mijn werkzame leven reed ik dit traject dagelijks vv en tenminste één keer per week was het raak.
... ARI...
Nou, eigenlijk zeg je in eerdere posts wel dat het niet werkt Rick. Veel aandacht voor minder flexibiliteit, weinig voor minder storingen en meer capaciteit. Ik begrijp altijd dat vooral die capaciteit belangrijk wordt gevonden. Er zijn niet zoveel mogelijkheden voor meer capaciteit.
De redenaties van ProRail rammelen regelmatig aan alle kanten ...Een mooi voorbeeld is het verwijderen van het derde spoor in Heerhugowaard. Hierdoor zouden er volgens de ProRail logica meer trienen kunnen rijden ...Echter, zelfs een kind in de basisschool leeftijd kan dat simpel weerleggen, met 3 sporen konden er 3 treinen tegelijk in Hwd aanwezig zijn en ook gelijktijdig in 3 richtingen (tw. Amr, Hdr en Hn) vertrekken, nu nog maar 2.Waar voorheen een trein uit de 4800 serie richting Hn even te Hwd kon worden opgehouden om de kruising te Obd te verleggen naar Hwd, kan dat tegenwoordig nauwelijks meer, zonder in conflict te komen met o.a. treinen uit de 3000 serie. Met als gevolg dat een vertraagde 4800 naar Hn, botweg in Amr wordt opgeheven.In mijn woordenboek heet dat incompetentie.