Daardoor kan een verschil van 0,3 V al wél zorgen voor een stroom van de ene booster naar de andere, door de decoder heen.
Volgenmij loopt die stroom niet door de decoder, even een tekeningetje:(Zo zal het in in de meeste gevallen bedraad zijn in de lok, je zou in theorie vanaf beide draaistellen een apart draadje naar de decoder doen, maar dan nog komen ze daar bij elkaar.)
Dat zou tevens ook een reden kunnen zijn dat fabrikanten kiezen voor een H-brug, en niet meer voor common ground. Omdat, als mijn theorie hierin klopt, dit schadelijker is voor hun decoders.
Qua stroom heb je gelijk, die zoekt de weg van de minste weerstand. Spanning daarintegen niet.
Qua stroom heb je gelijk, die zoekt de weg van de minste weerstand. Spanning daarintegen niet.Overigens dat advies om de voedingen met de massa aan elkaar te hangen, absoluut niet doen. Dat vinden de boosters echt niet leuk. Je mag de massa’s van DCC-boostervoedingen met H-bruggen niet koppelen, omdat de uitgangen volledig zwevend werken en je anders onbedoelde stroompaden en kortsluitingen creëert die de elektronica opblazen.
En zijn citaat van jou zegt dat ook
Uhlenbrock adviseert echter haar booster met de common ground aan elkaar te knopen, d.w.z. via de rails. Hetzelfde geldt voor de trafo's.