Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Edelweisz in model
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 22:47:01
Raadplaatje
door
V200-G2000
Vandaag
om 22:42:34
Fleischmann Anna ombouw.
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:31:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:28:23
Trix BR94 ontspoort
door
frederik19630
Vandaag
om 22:26:08
Vaste baan
door
GertW
Vandaag
om 22:24:00
Tams app
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 22:20:53
Open huis VAMES Modelspoorclub Apeldoorn
door
Ronaldk
Vandaag
om 22:19:15
Open huis VAMES Modelspoorclub Apeldoorn
door
GertW
Vandaag
om 22:09:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
nighttrain1
Vandaag
om 22:07:55
booster vraag
door
maartenvdb
Vandaag
om 22:06:57
Station Roodeschool
door
Casmir
Vandaag
om 21:59:14
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
Bjor
Vandaag
om 20:39:43
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:33:46
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 20:29:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Pommie
Vandaag
om 20:11:11
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
J. Moors
Vandaag
om 19:31:47
US diorama in H0
door
wob
Vandaag
om 19:19:29
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 19:14:08
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 16:52:03
DDAR op basis van een Artitec DDM
door
Daan de leeuw
Vandaag
om 16:28:45
Br 38 Piko Superen.
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:24:01
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 16:16:18
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Merlin674
Vandaag
om 15:57:00
Sfeer op je modelbaan
door
hervé
Vandaag
om 15:40:47
EL11 NSB sound file
door
bellejt
Vandaag
om 15:19:30
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 13:47:21
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 13:46:57
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 11:49:58
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
Vandaag
om 11:46:25
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
RhB / FO / MGB, Zwitsers smalspoor
|
Albula 2. 0m
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
8
Omlaag
Auteur
Topic: Albula 2. 0m (gelezen 15640 keer)
Eric B
NS tijdperk II(c)/III
Re: Albula 2. 0m
«
Reactie #45 Gepost op:
26 January 2025, 18:41:59 »
Een Nachbar und Nachbar OffFocus Blitz 2.45 zo te zien 😎😁
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
maartenvdb
«
Reactie #46 Gepost op:
26 January 2025, 18:47:17 »
Ieder weet, in ieder geval michzelf, dat als je gleis neerlegt die met een soort deken toegedekt wordt. Met stenen maar dat is beisache.
Dat doen ze met een Gleisstopfmachine. Wat dat met stoppen van doen hat is me niet helemaal klar. Meinen ze aan het einde van de rail eerst toestoppen voor het verdergaan de volgende dag ? Ik weet het niet.
Maar als ze de gleis eerst toestoppen, dan is het zuiverste logistica dat bij het WEGhalen van de gleis er eerst ONTSTOPT dient te geschehen.
Ik zag daar die gastarbeiter OP SONNTAG daarmit bezig. Jawel, allemaal Pizzaliëner, want die zijn Roomscher dan Jopie (of was het Popie ?)
Maar dat deden ze wel zo knabig met een steker, dat ik dacht: dat kan beter.
Dus zu hause mijn veel beter gereedschaft gehaald.
Neem ik dat mee om tegen vergoeding te laten gebrauchen, vangen ze aan te lachen.
Ik pak mijn sleutel en heb heb me toen helemaal opgewonden en ben (censuur) .
Gaat er een raampje open en vraagt ener was daar loos ist. Had ie niet moeten doen. Ik slof er op af en vraag waar die zich mee bemuuht. Is het de Ober-in-geen-genie-zeur. Fischkopf. Ik platz hem mijn gereedschaft op de schedel en doordat het raam dichtklap deed, was er nog een stevige nadruk.
Nou is wissenswert, dat die man weinig haren op had en het in de keet warm was, dus de schedel was ook nog gevochtigd.
Hoewel diverserende personen verzoekt hebben mijn eigendom weer terug te bekomen, wilde dit kwaliteitsprodukt niet loslaten.
Na mentale ambulante zorg is de bemoeial mitgenomen in de fysieke ambulantie ter observatie in de kliniek in de stad. Eerst observeren en dan pas opereren zei mijn vader altijd, maar daar heb ich me nooit aan gehalten.
Bleek de man tussen mijn ontstopper en zijn haupt een portie VACUÜMGAS ontwikkeld te hebben. Konden ze alleen wegkrijgen door een gatje in zijn kopf te boren.
En dat snap ik dan weer niet, want iemand die zich met mij bemuht heeft zoowiezoon een gatje in de kopf.
«
Laatst bewerkt op: 26 January 2025, 18:52:54 door maartenvdb
»
maartenvdb
«
Reactie #47 Gepost op:
26 January 2025, 18:49:55 »
Citaat van: HuubvG op 26 January 2025, 18:38:40
Welke camera heb je hiervoor gebruikt?
Der vollig idioot van Martin had mijn kamerra weer vergeten, dus gemaakt met zo'n spionenschoen met geheimtelefon darin.
maartenvdb
«
Reactie #48 Gepost op:
26 January 2025, 18:51:52 »
Citaat van: Eric B op 26 January 2025, 18:41:59
Een Nachbar und Nachbar OffFocus Blitz 2.45 zo te zien 😎😁
Dat van die nachnarren stimt, da komt noch, niet op de zaken vooruitgaan. En luisteren, niet tussenzwischen zwetschen !
maartenvdb
«
Reactie #49 Gepost op:
26 January 2025, 21:11:47 »
Nah, das war was !
Maar het werk moet fort, dan maar onder lijden van de ploeglijder Opper. Hé, vertaalsching geeft schoof. Nou, die hebben wij veel op het land, om de korenstengels te drogen. Heb ik uit de OPZ ( Ordentliche Internationale Zeitung ) vernomen, dat er een plat noordelijk land is dat maar 1 schoof heeft. Wel een grote schoof, maar niet goed droog achter zijn oren te krijgen.
Dus laat die Opper hier maar schoven. Meteen weer een ungefall. Dat ontstoppen werd tegen besser in met handwerk gemacht met een scherpe voorgooi.
En du raatselt het al, schweren verletzing.
Direkt zur AHSU ins dorf, naar Schwester Breitenschwer. Daar wil je niet komen, bij de Auserordentliche Hulp, Sehr Unangenehm.
En al gaar niet bij Breed en Zwaar. Maar die is wel vachkundig.
Opper werd geheel dichtgepflasterd om zijn gejammer niet aan te horen. Kontrole over 3 weken, als er dan nog geluid uit komt.
maartenvdb
«
Reactie #50 Gepost op:
26 January 2025, 21:25:48 »
Nah, das war was !
Maar het werk moet fort, dan maar onder lijden van de man met het grootste hoofd. Want daar passen genau het meeste grijze cellen in.
Man heeft een Pizzaliënische naam, maar in vertaling komt daaruit : Heer Esel.
Esel gaat wijder met het werk, maar tegen het einde van de werkdag rond het end van de middag zo rond het begin van het avondschaft gaat er dan een probleem optreden, als hij niet op tijd maasnamen neemt. En hij kent de strengheid van de regelementies, nog bij het vertrek van Opper goed doorgenomen.
" Ten allen tijde dient aan het eind van de tagwerkzaamheden het spoor weer ééngleisig berijdbaar te zijn " .
Was Esel toch mooi om 8 minuten voor 6 daarmee klaar, onder mijn goedkeurende blik.
maartenvdb
«
Reactie #51 Gepost op:
27 January 2025, 11:16:35 »
Met medeleven aan de lezer voor mijn reactie met vertraging:
ik kom recht en rechtop uit de Rechtbank waar recht gedaan is aan en recht gesproken is over en ga nu recht weer naar mijn platz op de brug.
Maar ik zal kurt vertellen hoe dat alles zo gekomen is.
maartenvdb
«
Reactie #52 Gepost op:
27 January 2025, 11:31:10 »
RANG BOEM KLEDDER PSSSSCHT
Zit ik gestern net aan de soep schrik ik zo, dat de soep me in de oren zit. Normalitijds zit daar bloemkool, maar ik had groentesoep, vandaar dat ik die daarvoor genutzt had en de diverse groenten mijn ohren konden berijken.
Eerts mijn soep op en dan snel mijn rensloffen aan om naar de brug te sloffen, wijl daar da larm vandaan kwam. Staat daar de lokemetief van de eerste avondtrein nog bij te komen van de schreck, met meschienist Dampfstoot ernaast. Staan alle wielen aan de ene sijde nog netjes op het spoor, maar aan de andere kant ...... Mensch, mensch, niet één wiel op zijn ijzeren staaf, alles in het zand !
En zelfs ikzelver, Wilmi, had een vergemoeden, dat dat niet regelementair zou zijn, maar ik had die niet bij me. Zomaar het zand opzijduwen en daarmee de baan beschädigen, dat is ongehoorloofd, zei den heer, maar dat kwam omdat het Sontag was.
Gelukwijze zat er verder niemand in de zuch, want allen zaten net als ik aan de soep. Tehuize. Waarom ze dan die toch laten rijden als daar geen volk voor komt dat is één van de vele raadselen van het spoorbetrieb.
maartenvdb
«
Reactie #53 Gepost op:
27 January 2025, 12:00:50 »
Dampfstoot werd natuurlijk direct door het Hogere Gewalt afgevoerd, maar die kon toch alleen noch maar jammerhouten. En de Polizeiliche ambtenozels hebben toen nog in het holst van de nacht om des 21.30 bij gelijktijdige invallen ook meegenomen herr Esel uit zijn slaapstal en herr Obervaardienstlijder, want die is tenslotte toch vergeantwoorde voor de toestemming aan Dampfstoot om te mogen varen.
Vanwege daar vond dus derhalve deze maandagochtend het verhoor plaats in onze plaatselijke rechtbank met zitplaatsen. En aangezien ik voordat het geheel gisteren dus sontagsavend had plaatsgevonden, ik dus een goedkeurende blik over de uitgevoerde gedane werkzaamheid had gegeven, die ook door Esel zo bij de hoorns (?) opgevat was, heb ik mijzelf dus angemeld als kroon op mijn werk getuige.
Als eerste was daar Esel aan de beurt, want die had de hele nacht het hele dorf gewakkerd gehouden met zijn ge- IE JA, en ook hier wist hij niks anders uit te brengen, och erm.
Maar gluck bij ongluck was daar ook Schwarzkipf advocaat :
die eerst en vooraf aangetoond heeft dat Esel zich vorbeeldig aan alle voorbeelden, schriftelijke regelementen en toestemmingen en instructies en goedkeuringen had gehouden. En ook aan de rest, maar dat zou te lang gaan duren, want.....
Schwarzkipf had wat tijd nodig om te expliceren, dat door het vroegtijdig verlaten van de 2e spoorstaaf, te weten 18.32 uur, en afgemeten aan de nog regelementait af leggen afstand tot de regelementair voorgeschreven stop op Sankt, te weten voor het daartoe bestemde rode sein, wat stop betekent, te weten om 18.38 uur, gelet op de reeds afgelegde afstand tot aan het puntvan verlating van het spoor en gezien de door bovenaangegane feiten derhalve de aankomst als te vroeg beschouwd dient worden, gedeeld door de normaal daartoe dienende tijd vanaf het vertrekbahnhof en ...........
BAM
met een geweldige klap van de hamer van rechter Rechthamer schrik ik wakker en het vonnis over Esel is al geveld.
Directe vrijspraak en afvoer naar Pizzalië, want dan zijn we van dat ge IE JA af en ook van alle drogredenen van Schwarzkipf.
( aan te bevelen bij probleemstallingen. bereikbaarheid:
https://www.lucasbols.nl/onze-merken/regionaal/zwarte-kip
)
«
Laatst bewerkt op: 27 January 2025, 16:02:01 door maartenvdb
»
maartenvdb
«
Reactie #54 Gepost op:
27 January 2025, 14:17:21 »
Voor de juiste ordnung der zaken wil ik hier nog melding doen, dat ons Zwetsers Recht geheel gerecht onafhankelijk is ingerecht zoals ook ons dorpsgerecht.
Geheel onafhankelijk gesponsord door:
En voor ik weer op mijn sloffen terugkeer naar waar ik gebleven was nog even het afsluitende gevolg van de eerste klap.
Behalve om zijn nek viel er aan Esel geen touw meer vast te knopen. Daarom is op het Hoofdkwartier een Personenzug mit Güterbevordering besteld. Toen die daarstraks in Sankt Hbf aankwam (want we hebben inmiddels landelijke bekendheid gekregen) hebben we sofort Esel in optocht leiding gegeven naar Sankt Hbf. Onder luid gejuich van onze bevolkering en het toestoppen van voldoende wortels voor onderweg. We hebben Esel daar geplaatst in de daartoe bestemde wagen die over een geluidsdichte cabine beschikt.
En omdat de hele ploeg nu te lijden had onder het gebrek aan lijding hebben we die na ontslag van arbeid en het innen van de daartoe eigene taxen, en het in mindering brengen van de verdere transportkosten, in de personenwagen gezet.
Met grote droefenis waren we zeer verheugd de kort zoeg te zien vertrekken.
In de voor hen verkeerde richting, want ja, dat spoor, dat blijft gespert tot na het nader onderzoek en veilig stellen van sporen. Allebei de spoorstaven wel te verstehen. Wij hebben er in iedere geval geen last meer onder te dragen, de andere delen van Zwetserland zoeken het deez keer maar zonder onze hulp uit. En als ze niet besluiten een omweg aan te wijzen voor dit speciaal kabaal transport, dan blijft de baan nog wel langer gespert.
Voor wie dit alles te machtig wordt: Esel was zeer verblijd met de situatie, zo kon hij zonder verdere arbeid terugkeren naar zijn geliefde Pizza, Ria van voornaam.
«
Laatst bewerkt op: 27 January 2025, 14:35:58 door maartenvdb
»
maartenvdb
«
Reactie #55 Gepost op:
27 January 2025, 15:03:39 »
So, terück naar vanmorgen. Rechter Rechthamer roept de volgende verdachte klant binnen, maar die zat er al.
Dampfstoot had nicks meer te vertellen, want Schwarzkipf had alles klar klaargelegd. Ook de dorpsaanklager had er niks aan toe te voegen, dus om kosten te besparen, we zijn tenslotte Zwetsers, werd die naar huis gestuurd.
BAM BAM. Hierbij vielen niet 2 klappen van de hamer door Rechthamer, maar dat is om te laten horen dat deze klap dubbel zo hard was als de vorige.
Vanwege de berekende te hoge snelheid, duidelijk aangetoond door de advocaat van een andere verdachte die inmiddels de zaal uitgevoerd was, wordt de arme Dampfstoot veroordeeld tot een in Zwetserse Franken te betalen boete van 273 Frank en 46 Rappen, zijnde 1 Frank voor elke meter die voortijdig teveel door de zug was afgelegd vanwege de te hoge snelheid. En zoals gebruikelijk volgde pas na de veroordeling de gebruikelijke motinivelering. In de tijd tussen het te vroeg aankomen oop de plek des onheils en de regelementair voorgeschreven tijd, in die tussentijd had in theorie iemand nog in kunnen greifen en de trein doen stoppen.
Dat er niemand was en er ook geen stopmiddelen waren doet niet ter zake: het gaat om de theorie, zo oordeelde Rechthamer, het had gekund !
De arme Dampfstoot barste in tränen aus, want die is wirklich arm, waarum werkt die anders, en vroeg aan zijn tegengestelde speler tegenover hem hoe hij dan dezelfde avond zijn 12 kinderen noch te essen moest geven. Daar had Rechthamer niet van terug, maar ja, hamer ist hamer, dus die vroeg even iets aan zijn vrouw (die zit altijd gemütlich naast hem en was ingemiddeld ook al in tranen door zoveel rechtrecht), waarop hij de beoordeelde uitnodigde om samen met kinder bij hem aan de avondmaaltijd aan te schuiven.
Over de vrouw van Dampfstoot had hij nog twijfels, waarop die opstond (die zit altijd naast haar man) en luid verkondigde, dat zij van de familie Sterk was (dus import), dat ze zich afvroeg wie die 12 dan in gedwang zou houden, en als dat nog niet genoeg was de oren van Rechthamer wel eens een andere kleur zou geven.
Dat was een doorslaggevend betoog, waarna ze de mögelijkheid aangeboden kregen, als de familie dat zou willen, ook nog gebruik te maken van de overnachtigingsmogelijkheid in het plaatselijk poliezei buro, waar haar man reeds een verkenning had gedaan.
Zo eindigde geval 2 van deze ernstige zaak toch in een voor jan en zijn alleman geakzepteerde oplossing. Over geld werd niet meer gesproken.
maartenvdb
«
Reactie #56 Gepost op:
27 January 2025, 15:09:50 »
Nou kan ik wel zellen en rekenen, maar zou iemand voor mij eens kunnen narechnen, hoeveel meter de ongelukstrein dan nog af te varen had en met welke te hoge snelheid die dan over welke afstand te hard gereden heeft. Dat is me vanmorgen toch niet helemaal duidelijk geworden toen ik even indommelde. Scharzkipf had dat allemaal wèl berechnet, dus misschien hebt u als leser dat wel gevolgd ?
maartenvdb
«
Reactie #57 Gepost op:
28 January 2025, 00:04:54 »
Even een serieus bericht, hoort niet bij het verhaal.
Ik ben een paar dagen uit de lucht vanwege de begrafenis van een goede kennis. Vanavond pas gehoord, morgen op weg naar Roemenië.
Tot later.
Eric B
NS tijdperk II(c)/III
«
Reactie #58 Gepost op:
28 January 2025, 06:37:06 »
Gecondoleerd Maarten.
Tussen alle lol en ongein, wordt je ineens even bruuks met de vergankelijkheid geconfronteerd.
Sterkte, goede reis en tot later.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
Frank 123
«
Reactie #59 Gepost op:
28 January 2025, 06:49:06 »
Sterkte Maarten
Mijn banen in aanbouw:
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Print
Pagina's:
1