Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 20:02:01
Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
Vandaag om 19:49:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frits C
Vandaag om 19:44:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
Vandaag om 19:30:22
Intermittende kortsluiting door Tjalling
Vandaag om 18:45:32
TT-DEC programmeren en aan andere centrale. door Eenerspoor
Vandaag om 18:45:10
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 18:37:21
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:31:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob11
Vandaag om 18:16:38
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 17:27:35
Fleischmann 6052 draaischijf aansturen met een L293D Motor-Shield? door bask185
Vandaag om 16:48:30
Plan E - 2023 oplage door 1200blauw
Vandaag om 16:45:41
Minibaan Visserskaai H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:35:09
Br 38 Piko Superen. door Wim Vink
Vandaag om 16:34:47
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 16:27:50
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 16:14:29
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:02:56
Magneet koppelingen voor Bemo door MOVisser
Vandaag om 15:19:56
TEE / Rheingold door Benelux795
Vandaag om 15:04:25
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Edsko Hekman
Vandaag om 14:50:23
Hulp bij update Mobile Station 2 door Ronald Halma
Vandaag om 14:02:31
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 12:23:42
Kent iemand een geschikte striptang door AB 7216
Vandaag om 11:38:27
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
Vandaag om 11:09:34
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 09:35:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 08:43:35
Artikelnummers ADE Gr53 rijtuigen TP III. door Quinzeedied
Vandaag om 07:45:53
EifelBurgenBahn door Frank 123
15 June 2025, 21:43:52
Spoorwegmus. vroeger met modellok 1300 serie. door Modellbahnwagen
15 June 2025, 21:40:45
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
15 June 2025, 19:22:04

Auteur Topic: Albula 2. 0m  (gelezen 14325 keer)

Duikeend

• Team forummoderators
  • Offline Offline
Re: Albula 2. 0m
« Reactie #30 Gepost op: 25 January 2025, 12:49:31 »
je vroeg je af hoe foto's te verkleinen. daarvoor moet je de maat in de foto link aanpassen:

[url=https://images.beneluxspoor.net/bnls_2025/d79a4c332de53ae8d1763b7bb225a3e1-6794aa3bdfb25.jpg][img width=800 height=804]https://images.beneluxspoor.net/bnls_2025/d79a4c332de53ae8d1763b7bb225a3e1-6794aa3bdfb25.jpg[/img][/url]
hier even alleen de img maten:

[img width=200 height=200]
dat wordt dan bijvoorbeeld:

Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Nullem

• Offline Offline
  • Rhätische Bahn (tot 2003) in spoor 0m
« Reactie #31 Gepost op: 25 January 2025, 13:53:42 »
Maar dan wel graag echt Zwitsers bier en dat volgens gebruik op dit station koelen svp...

Groet!  Frans

Eric v C

• werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
  • Offline Offline
  • Fleischmann H0 modelbouwer
    • Alt(ernatieve) Wutachtalbahn
« Reactie #32 Gepost op: 25 January 2025, 14:04:31 »
Ik zou voor Zwitsers Dampfbier van de FDB (Appenzeller) gaan  :laugh:

maartenvdb

• Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 25 January 2025, 16:57:11 »
Hè, hè,  ben weer boven Heinz.  Die plaatjes doen me goed voor de nadorst, blijven ook in de richtige proportionen.

Mijn vroegere vrouw zei altijd, dat ik meer moest drinken.   Dat stemt ook wel, want bij het eten bleef mijn glas altijd vol.  En de kleur in de WC pot vond mijn huisaartzt nou ook niet om mee haar hause te nemen.

Op hun avies  ben ik deshalve maar meer gaan drinken.  Maar dat vind ik de volgende dag altijd seer schlecht geadviseerd.

Als ik dus wat kalmer over kom bij de verhandeling van de post dan weet je waar dat oorzaaksgevolg van is.

Die brief, dat pakket dus, begint met een motivering van de aankundigung van de verbouw van Sankt.  Idioot, ik heb mezelf nog nooit gemotiveerd, ik doe gewoon wat in me opkomt. Maar vanwege het begrijpen dan toch maar.
Omdat een firma van de levering van hun wagons, Bema genaamd (Betriebs Eisenbahn Modellen Albula) het in hun zotte kopf gehaald heeft 4-assige wagens te gaan maken hebben ze langere sporen nodig, anders kunnen de treinen elkaar niet op Sankt passeren.

Daar snap ik dus helemaal niechts van.  Waarom dan niet gewone 2-assers, die zijn toch een stuk korter ?  Tot nu toe ging dat altijd gut, vooral als je er niet teveel achter de loc aangehangt had.  En ze willen ook het goederentransport vergrosern.  Alsof wij als Sankters ineens meer gaan gaan gebruiken ?  Nog meer drinken, nein, Danke !
Willen ze ook nog het toerisme gaan verhogen.  Wat een kolder, da is er nog niet één uit de trein gestapt.  Mag ook niet, want we zijn toch een Kruisigingsbaanhof ?  En vrimd volk, die spreken onze taal niet eens, en verstaan kunnen ze ons al helemaal niet, die willen we niet in Sankt. Alleen als ze Franken meenemen, we zijn tenslotte Zwetsers.  En wel weer met de volgende trein weider of terug, anders krijgen ze met mij te doen.

« Laatst bewerkt op: 25 January 2025, 22:21:45 door maartenvdb »

maartenvdb

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 25 January 2025, 17:09:04 »
Tjonge jonge, staat er toch iets op mijn kopf te bonken.
Maar ik moet verder, anders kom ik nimmer door de brief heen.

Verlengerde sporen, maar hoe ? Plan 1, op blat 2.   Hoe verzin je het, zet dat dan op blat 1 en moteliveer daarna als je dat nodig vindert.

Plaatje ken ik al uit de zeiting, maar voor de beter begipsongrijpelijkheid hier nog maar eens.

Willen ze Sankt doormidden hebben, de 2 halven opzijduwen en daar een stuk tussenplatzeren.  En de rest naar het buitenland verplatzen. Hebben die dan Milka in hun kopfen ?  Krijg je dit dus:

Bezeids onzere Nationaal Vaan:  dat ziet er toch niet uit !
« Laatst bewerkt op: 25 January 2025, 20:57:40 door maartenvdb »

maartenvdb

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 25 January 2025, 17:16:43 »
Wel alle donnerwetter bij elkaar:  staat er onderaan, dat dit alleen maar een vorbild propositie was, die niet door de Albula Staatsraad ondersteund werd.
Zit ik hier al die energie te verlieren aan iets volkommen nutzlooses.  Weten ze daar echt niks beters te verdenken ?  Ik ga mijn steuerberater adviseren om mijn betalingen per direct, meteen en onmiddellich te stoppen. Stelletje lapschwanzen, en dat noemen ze ook nog :  informieren.   Ze mogen blij zijn dat ik niet meteen overga tot Sinnlose Gewaltpleging.

Aaaarggh, mein kopf.

« Laatst bewerkt op: 25 January 2025, 20:59:46 door maartenvdb »

maartenvdb

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 25 January 2025, 17:40:39 »
je vroeg je af hoe foto's te verkleinen. daarvoor moet je de maat in de foto link aanpassen:
Mijn hand is niet helemaal vast, sla elke kehr mis. Kun  je me helpen met vasthouden ?  IK verzoek vanalles, maar lukt niet. Ik krijg ook nergendswo te zien wat jij voorzaubert.  En als ik dat wel zie en aanpas tovert het sich weer terug na verlaten verhahl.
« Laatst bewerkt op: 25 January 2025, 17:42:39 door maartenvdb »

maartenvdb

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 25 January 2025, 21:02:07 »
Met fester hand zelf gemaakt.  Met groter danke scheun aan Tauchente.   (y)  :angel:
Ben jong genoeg om noch heul veul te lernen.
Met een weinig ongeduld heb ik die andere plaatsjes zo gekortwieckt, maar ik moet eerst noch die andere palnnen doornemen.

Plaan2 op blat 3 , ze blijven ok an de gang. 2 op blat 2, zo gehoort dat.

Je ziet, dat das nu wel gelingt.

Schouw mal goet, dit is toch véél beters.  Geen buitenlandse inmenging meer, ik kan vanaf mijn plek alles gut overzien en ik zie nu ook waar de verlengering plaatsvind.  Mijn mooie Sankt blijft aaneen, in de plaats van SAN - NKT van plaan 1 .

En dan gefaseerde 1:  maar daar waren de voortvarenden al aan angevangen, al 2 bomen naar de snippers  :'(

« Laatst bewerkt op: 25 January 2025, 21:20:37 door maartenvdb »

maartenvdb

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 25 January 2025, 21:31:46 »
En als de ohren gut openstonden in de scholen, dan weet u, dat na 1 ook 2 komt, en daarna nog veel meer.
Dus meteen door naar 2, want die leuten werken wel erg geschwindig weider.

er wordt tuchtig doorgemeten
« Laatst bewerkt op: 25 January 2025, 21:33:17 door maartenvdb »

maartenvdb

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 25 January 2025, 21:49:58 »
Kom ik weer op mijn plek, gaan ze gewoon door in de donkere uren die een normale mens in bed of irgends anders doormaakt. Maar vanwege de donkere uren van voorbije nacht en de lichtgevendheid in mijn hoofd van nu blijf ik de boel maar ansehen, daarmee er geen rare dingen gesjejen.  Zijn ze nou bezig met een steekgraver of so etwas.

Mar wat hebben die voor planing ?  Die sollen niet nader kommen, ik blijf hier staan zowaar ik Wilmi heet.
« Laatst bewerkt op: 25 January 2025, 21:55:25 door maartenvdb »

maartenvdb

• Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 25 January 2025, 22:07:57 »
Die hebben mij zien staan en hebben angst bekomen.  Hebben de werkzaamheid op tijd neergelegt.

Maar eerlijk is ehrlich,  dat hebben ze toch mooi een mooi blanke vlakheid gegeven, zeg nou zelf.  Dus dat zeg ik dan ook maar tegen mezelf, anders krijgen we ongenegenheit. En zowaar, die is het er wel mee enig.
Maar ik blijf wel op mijn post, nee, niet dat pakket, staan, want dat vertrouwen in de afloop is nog niet afgelopen.  Heb ik ook nog een frisse neus gehaald, hoop dat ik morgen geen schnuffen heb of so was.

maartenvdb

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 26 January 2025, 11:47:57 »
Aaiaaiaai, heb ik me daar toch in slaap gesloft, gelukkig niet gevallen.
Maar dan doen die kerkenklokken toch wel wel zeer aan mijn uitgesteeksels.  Want ik kan goet horen, ik luister alleen nooit.

Kerken?  Jazicher, we hebben in ons dorf maar liefst 3 kirchen. En vanwege de konkellentie beginnen die altijd op hetzelfde stonde. Maar waar je naar toe gaat maakt niet soveel aus, want wij zijn een aaneengehechte gemeenschap en héél betijds:  wij doen aan EUKENEMIE.
Daar heb je niet van zerug, wah ?

En nou wordt het lachen.  Haal je dat wordt door dat vertelmisschien komen er 2 verschillende dingen uit: ECONOMIE  en   EUCUMENE.  Ik rol bijna om, ben nog rond van gestern, maar één ding is sicher:  als we al aan beides doen, dan staat onze EUKENEMIE toch voorop  ;D

Maar wij zijn so en wie daar so een lachbaar volkje.  Hebben ze het over iets nieuwigs: Kunstmatige Inseminatie, en dat schrijven ze dan nog vout ook als Aa Ie.     Nou, dat doen we al jááááren, niks nieuw aan.  Waar moet anders al die Milka vandaan komen, ooit aan nagedacht ?   Nicht dus, want nou moeten bij die "moderne mensen" de hersenen nog via operationele weg ingebracht worden. Was een dom volk, had ons eerder een besuch gedaan ! Maar wij, echte Zwetsers, hebben dat niet nodig.  Wij gebruiken in ons dorf daarvoor  ons kopf en voor de inseminatie ons ander ge.....  (censuur). 

maartenvdb

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 26 January 2025, 12:10:05 »
Nou we het toch over ons dorf hebben :  wij zijn verbonden in gemeenschap, want we heten allemaal Zumtell oder Zumteil Zumtell, want niet elk is binnen het dorf geheirat.  Want we stammen allemaal af van onze Grote Appelzaadschieter Wilhelm, behalve dus die zumteilen, das import.
Maar behalve onszelver denkt dan velen aan iets, maar dat klopft niet: wij telen niet uit, dat houden we liever voor ons eigene dorf, wij telen IN. En natuurlijk moet dat net blijven, dus dat doen we thuis, IN bed, onder de dekens en dus niet UIT.  Ach ja, soms, wat heetgelopen jonge stelletjes daargelassen.

En na gedane arbeit kommen dan de talrijke kinderen, want met onze 10 familien loopt er schoon wat rond. Zukunft mus sein, zo is dah.
En die kinder moeten natuurlijk na de school ook les van mij krijgen.  Daar lernen die veel meer van. Niet rekenen en taal, dat zein so niet mun starke zeiten, maar geschiedenis en algemeine belangrijkheden.  Tot grote ergerlichheit van de moeders, want ze komen altijd te laat voor het eten.  Maar dat zal ik uitpliceren.

Die kinder hangen aan mijn lippen !  En an de bovenlip, dat gaat noch.  Maar an de onderlip, daar gaat mijn mond van openstaan, die krijg ik dan niet meer zu, en ik heb zoviel meegemaakt in mijn leven, daar kan ik viel van vertellen.  Als dan een kind in slaap valt, en dan nog een, dan kan ik eindlich mijn mond weer dicht doen.  Maar sei het erg ingespand, dan raak ik kwijt waar ik over bezig was.  Maar dat ist ook geen problem, want ik beheers een ruimschootse fantasie !  En so ontstaat er immer weder neue geschichten.
« Laatst bewerkt op: 26 January 2025, 12:11:36 door maartenvdb »

maartenvdb

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 26 January 2025, 12:14:04 »
Bekom ik weder een droge hand van het schreiben.

Kaffee muss sein, maar nou wel mit KUCHEN.

« Laatst bewerkt op: 26 January 2025, 12:40:30 door maartenvdb. Reden: koffie »

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 26 January 2025, 18:38:40 »
Welke camera heb je hiervoor gebruikt?
Ik heb al een trein