Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 18:29:04
DDAR op basis van een Artitec DDM
door
Bartje81
Vandaag
om 18:21:38
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 18:11:39
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
Ben
Vandaag
om 18:06:27
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
AlbertG
Vandaag
om 17:51:42
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 17:44:39
Sfeer op je modelbaan
door
BartvD
Vandaag
om 17:40:31
Programmeren cv
door
Martin Domburg
Vandaag
om 17:39:44
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:30:36
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
MOVisser
Vandaag
om 17:14:37
booster vraag
door
Martin Domburg
Vandaag
om 17:00:04
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 16:27:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:59:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 15:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Biesje
Vandaag
om 15:44:26
Zelf gebogen brug maken
door
FritsT
Vandaag
om 15:09:52
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
martijnhaman
Vandaag
om 14:19:41
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 14:11:18
Site Uhlenbrock
door
VAM65
Vandaag
om 13:58:47
Tams app
door
reinderlf
Vandaag
om 12:55:06
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:28:06
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:26:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
william_2
Vandaag
om 12:13:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Arjan6511
Vandaag
om 12:13:00
Heroplage Artitec Plan W?
door
Corné81
Vandaag
om 12:12:23
DCCNext, een nieuwe DCC decoder!
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 12:10:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:08:47
Fleischmann Anna ombouw.
door
Erwin 054
Vandaag
om 10:04:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 09:48:05
Raadplaatje
door
R1954
Vandaag
om 08:45:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
RhB / FO / MGB, Zwitsers smalspoor
|
Albula 2. 0m
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
...
4
5
[
6
]
7
8
Omlaag
Auteur
Topic: Albula 2. 0m (gelezen 15511 keer)
maartenvdb
Re: Albula 2. 0m
«
Reactie #75 Gepost op:
10 February 2025, 11:36:12 »
Tegen etwa ungeveer beinahe 2 uur kommen we da ergenswo an, scheune frau sagt schnell schell vangt om 2 uur an.
Maar jah, is sontag en sontag is ruhetag, dus op sontag hab ich mein ruhe sloffen fuur de sontag an. Geht alles niet so schnell.
Met starken pauken schlag vangt alles dan om half 3 aan. Sitz ik da sonder reepsnoer in stuhl, frage frau noch naar reepschnoer, maar frau ist rot en zieht niecht so scheun mehr uit. Ich begreiffe das alles niet so gut mehr.
Das war mal schoon. Vol klore met alpenhoorns (bissjen kleine), gesang als ons jodeln en ook nog orengenele dijenkletsers op lederhosen. Dat is mal spaas !
Ik hoor da niet so goet, maar jemand daarvoor en daar beneden macht een witz en dan beginnen die anderen daarvoor en daar beneden op de dijen te kletsen, maar dat is also op de lederhosen. En dat vinden viele leutern in de saal een goeter witz en vangen aan ook te lachen. De witz heb ich niet geheurt, maar ik vang ook maar aan te lachen. Maar dijenkletsen, eigentlich lederhosenklatsen, is zo lustig, dat ik immer harder lachen gehe bis de trenen me over de gesicht bengelen, naar beneden, dus dan ben ik zeer gedroefd.
Van de droefenis kan ik de tranen niet stopfen, so blieb ik maar lachen en lachen. Tot die daar vorne en ook beneden stoppen met dijenkletsen, die hebben keine lustigheit mehr. Scheune frau is ook weder root en hat ook tranen in die ogen. Doen ze daar het licht weder an en kommen da ook 2 flinke jungkerlen bei mir, um mich ab te hohlen. Maar jah, die sloffen, da nemen die mich beidseits onder de oksel und schleppen mich weg, mit de sloffen over de unterfloer schleppend und da sind die nicht voor geeigenert.
maartenvdb
«
Reactie #76 Gepost op:
10 February 2025, 11:48:21 »
Starke jungs plazeren me in een sessel in de fooier. Da soll je wissen, das is de andere jungs en medel wat te vergeven als die iets gebracht en gegeven hebben. Als das nicht so war dan was das auch geen fooier geheten.
Sit ik da in de fooier van de thee-ater, aber ik wil kaffee. Geet auch dus ik bekom kaffee en beide jungs bekommen ook etwas, trinken we tesammen. Gemuutlich. Aber find ich doch een weinig fremd: trink ik da kaffee in das thee-ater.
Sitze goet en da kommen die anderen niet om 4 uur, zoals afgesproken, maar um 5 uur weder uit de saal. Sagen me niet éénmaal wiedersehen en worden allen rot als die me sehen. Ja, hab ook geen reepschnoer om, verzeihung. Alle sind sehr schnel weg, willen nicht einmal kaffee trinken in thee-ater. Da komt scheune frau, nog immer met trenen van das lachen und wil dan thee. Blootsin. Thee trinkt man in das kaffee-ater, oder ?
«
Laatst bewerkt op: 10 February 2025, 12:00:16 door maartenvdb
»
maartenvdb
«
Reactie #77 Gepost op:
10 February 2025, 11:59:08 »
Sits ik weder, ohne pferden voorne of hinter, mit reepschnoer, en sehe wehr etwas als ik de augen opentoe, open dus weil die waren toe, als we daar thuis ankommen.
Scheune frau vangt aan heel hard te tranen van het lachen als daar 2 niet so scheune maar starke frauen mij aus de koets helfen om me naar de binnenseite van het huis te begleiten. En ich bin niet vaak sprachlos, aber jetzt ! Sagt scheune frau mit nassen schoehen van het lachen, die tranen vallen ja naar unten, dat es so een schreckelijke mittag in dat thee-ater war. Waarscheinlich weil da kaffee getronken wordt.
Mahr ik versta das niet, ik habe me sehr kostelich amerseert tot de tranen me uit grote droefenis uit de ogen blieven kommen.
maartenvdb
«
Reactie #78 Gepost op:
11 February 2025, 22:02:59 »
Is dar niet buurman Buur, wijl ik Man ben und sein buurman, also wij sing Buur en Man en auch so buurman en buurman.
Mar niet die pat en mat, wijl die sein ja aus Tsjeckaj en ook wenig uit Slomekaj, mar da war vruger Tsjeckeslomekaaj.
En da sein van die gemeinse Tsjeckajers gewesen, van vorne '89, da waren Tsjekisten, ingefiltreerd en dan smakt de kaffee njet .
Ene sorte van semi Russen, maar gluklich hab ik schoon ener von 4 vergewist. En da moes je auch de vergane zeit kennen, weil voor '14 waren das ok nog eens semi magyaren. Mar die heb sich dan selber gefreit, also waren dan goete leuten. Man zal ja die klassieken gut kennen moesen, en die kent nicht iederman. Vorallen niet die klassiker aus da Tsjecheland.
Ben ich in de Zwetserse armee obgenommen, freiwillig unter zwang, en da mus ik wachtlaufen. Da geet natuurlik nicht tesammen, wachten en laufen teglijk, was willen die egenlik ? Hab ich gewacht, komt gener, ben dan gelaufen en komme bei die koehen in de wiese. Mar ik moes ook warten, so nehme ich de kuhen mit naar de kaas erna.
Dan wirt warten korz, komt direkt, sofort, meten en auch ongemiddelijk viel armeevolk schauen was da los is. Is nikst loos, ik moes warten en laufen sagt ich.
Komt auch leuternat daar (biesjen vies manneke) uund schreeuwt me an, was ich da aan het machen bin. Sag ich: moes van jouw wachtlopen, so wachte en lopen, ghet nicht sammen, also kuhen mitgenommen om darauf te wachten. Und......
SCHWEIG brult er mich an.
Aber ich ........
SCHWEIG SCHWEIG SCHWEIG (niet 3x schweig mar héél unaangenehm hard)
Meldegehorsamst, meine name is niet SCHWEIG maar Zumtell und.....
Da komt rook aus de ohren van leuternat (vies manneke), kopf wird roter en roter, iemand ruft FEUER en da komt al de frei gewillige vuurweer, maar die machen gin vuur en ook geen weer.. Vangen an met water te schmeissen want leuternat is seer wild geworden en ook sehr rot. Verzoeken leuternat te verblussen, maar dan heeft leuternat nicht aleine een natte leuter maar is ook niet mehr trocken hinter de ohren. Der hat bestimt niet die klassieken gelesen, heeft niet gewoest das met Schweig niks aan te vangen is.
Leuternat hillemaal nat, noch immer rot, gaat met 2 ambulanciesaniteter in ambulanciesanitaterbus en hat kijner nie mehr gesehen.
Kapiteen, aber niet auf de see, roehiger man, gibt me de auftrag und befordering zovoort zuhause in Sankt te wachten en te lopen als oberwachtloopmeister von gans Sankt. Akzepteer ich gerne en bin seer stolz derauf.
maartenvdb
«
Reactie #79 Gepost op:
12 February 2025, 13:53:01 »
Buurman Buur, da ich ben buurman Man, der hat plan. Ist natuurlich niet so goeten plan, want die goeten planen heb ich. Ich heb alzeit die gute idees, weil al mijn goede ideeën sind goet weil het meinen ideeën sind. Und buurman Buur macht dan daraus plan. Wei beiden sind gesamen dus sehr schlim.
Plan van buurman Buur is zwar plan, aber nicht met meisten verstand gemacht. Meisten verstand habe ich. Gans einvach. Ich hab groosten kopf, also hab meisten verstand, so einvach is das. En mit buurman Buur hab ich gut verabgesprochen: ik habe besten en groesten verstand en Buur gebraucht das verstand. Natuurlich niet mein verstand, mar sein verstand, dus sind de planen nicht so gut als mein planen.
«
Laatst bewerkt op: 12 February 2025, 13:55:04 door maartenvdb
»
maartenvdb
«
Reactie #80 Gepost op:
12 February 2025, 14:16:38 »
Die arbeiden an de bahn liegen al een weile stil. Allein vogel und wind machen nog was gerausch. Oder nach ertensuppe.
Wordt nieht gearbeidert weil ja toch alle spagettisten weg sijn. Die kommen ooch niet meer zeruck, want die sijn wieder gans glukkig bei die Mamma Mia's.
En die handarbeit is da ook verboten wegen ernstighaften lichaamsverletzingen, en da komt buurman Buur mit plan.
Sein plan naar mein goeten idee is: wir haben een mesjien notig. Hab ik al lenger een idee vor gehabt maar geen plan. Maar plan buurman Buur is mein goete idee.
Maar buurman Buur plan is doch niet so gut. Mesjien heeft strom nötig. En haben op de brukke allein strom als das stromt van de regen. Maar hab ich wehr een goet idee en buurman Buur een plan. In huize bij buurman Buur, mar kann ook bij buurman Man, bei mich selbe, komt dar strom uit de mauwer. Nog nie gezien, mar als je de vinger darin steckt dan mauw je. Hoe weis ich das ! Dan neemt je een snoer, geen reepsnur, en dan stopf je de strom in ene schwarze bak.
So toe ich das, gibt explosion, schwarze bak kaput en alle lichter aus.
maartenvdb
«
Reactie #81 Gepost op:
12 February 2025, 14:24:51 »
Buurman Buur denkt mal nach, ich maach das nicht, bekomme dan kopfschmerzen en mein kopf macht toch al weh van de explosion en komt met weder een sehr goeten idee van mein, maar dan in plan gevormd.
Er neemt strom mee naar sein haus, met schnoer, aber kein reepschnur, en stopft de strom in een root kastjen. Dan komt daar geen groenen strom mehr aus, die explosionen veroorsacht, maar roten strom, en die rotem strom stopft er in een neuen schwarzen bak und met de mithelferij van gemischen stopfen word da de rote strom omgesetzt in schwarzen strom.
Oder so etwas,, hab es niet so gut vergebegriffen want da doet de kopf noch sehr.
En als da de schwarze bak fol is dan plaziert er die unter das masjienchen en dan gehts los. Schlim, was ?
maartenvdb
«
Reactie #82 Gepost op:
12 February 2025, 16:15:10 »
Kom ich da gerade en recht van de vieselezeerapie, man, das toet weh !
Heb ich het achter mein elleboog.
Nein, mun verstand ist im kopf.
Is da wehdoenende plek overbegelastet. Oenmeuglich, ich mache ja toch nieks.
Veelleicht, aber absoloet niet leicht, zoeviel bier getroenken. Das geeht hier ja met schwerlastpullen von zwei liter.
Bier is niet schwer, aber glaas !
maartenvdb
«
Reactie #83 Gepost op:
13 February 2025, 17:59:16 »
ALLAAARM.
Heb ik me daar een weile nie aufgepast, hat die scheisserei aangevangen, want schiesserei ist doch scheisserei.
Is ein Russen niedergevallen, sind zwee Russen als spionen entmaskerd, aber is de vierte van de VIERRUSSEN geontsnapt en is die schiesserij begonnen en da ist scheisserei.
maartenvdb
«
Reactie #84 Gepost op:
13 February 2025, 20:20:25 »
Heeft da die nog niet erwieschte Rus vom VIERRUSSEN zich in die gemeenschaft ge-influenzeerd en is da veelerlei krank geworden.
Dat bekomt je ja van die influenceerders als die influenzeren. Mar das is soals da hier gaat, hebben wij niet soveel weerstand geboden, want ja onsere gardisten sind ja in Rome. Maar ik ben dagegen goet gewafnet en heb mijne schiesereigereedschaften uit de kast gekomen, na ja, genomen, also zein die da aus de kast gekomen.
De smijter, de muizer en het loeder, wissen sie nog ? En daarmit ga ik tegen die VIERRUSSEN tegegen, die sullen mal schrekken.
Voor de smijter heb ich extra veel propjes gemacht, is ja een proppenschieser, en dan voor de muizer veel schiespijltjes gedreeht om zu de VIERRUSSEn te blaasen, en voor de loeder noch een reservenflasjen met wasser genommen, want da is ne wasserpistole.
Werden we mal sien wer am besten schiesen kan, damee de Russen in de hosen scheissen gehen stat schieserijen te doen.
maartenvdb
«
Reactie #85 Gepost op:
13 February 2025, 20:35:39 »
En voor die arme leuten die da erst die scheiserei bekommen hebben en erst dan met schiessen gebeginnen konden, aber weit weg in andersland, da heb ich mitlijden bekommen en heb voor de kinder ein kutschje gepakt en volgemacht met saken die dar welkomen sein en ook noch sachen tegen de scheiserij als postoel, nein, gin polenstoel, is was anders, en ook nog in Sankt de tuuren langs en Rappen opgehohlt en de burgemeester moest een hele Frank meedoen en so ook andere lieden met dicken broecksak en so heb ich da 4 Franken en 86 Rappen en das alles in de kutsche gemaakt en dan hebben die das kutschen mitgenemen maar ohne pferden want die haknie en dan is also de kutsche weg en heb ik gene speelkoetschje mehr maar ben wel een deel glukkig met gevulens dak tog nog etwas getan habe.
maartenvdb
«
Reactie #86 Gepost op:
13 February 2025, 20:41:14 »
En da heeft de burgemeester mijn hijdigmiddag sehr festlicg daarvoor dankescheun gesagt en urkonde overgeven.
Da ben ich erst recht trots, also hart wie steen maar met t davor so tsteen.
En da is andere snootaard oder snotaart, auch mit t, aber das is ramp, also T RAMP.
maartenvdb
«
Reactie #87 Gepost op:
14 February 2025, 21:33:47 »
Heb ich roesie gemacht mit buurman Buur. Der haebt mit sein masjiengereetschaft de bahntraassee al freigemacht van de steinbedding en auch alles illegaliseert.
Mar das war niet de absprache ! Weliszwar mit linken arm, rechter toet jah weh, zau ich selber dat gemaakt haben, maar dan mit groosse keulen daar in de grond. Nein, nicht Keulen, das is Dom, maar keulen, gaatten, lucher en andere ungeregelmaatsigheiden in de bodem.
Dan komt nog lange geen vernieuwering van de bahn, maar jetzt ?
Ik seeh das an, werd sehr beus en werd ook de kopf rot und beinahe in flammen. Da moest ik een wenig abverkoelen, en hab da een abverkoelmittel genommen ende getronken.
Aber ongefeer halbswege das trinken heb ik das gefuul, das geeht nicht goet. Ik werf da das nog nicht gedronkene weg und
BANG
groosse explosioon da unter war erst die trotsen rotsen waren is nu nog alleen Tramp, oder Troemp, in jeder gefal sind da de trotsen gans weggesprengt.
Ik hab me beim burgermeister daarover beklaagt, want was war gepasseert als ik das blick in de daarzu bestemmende gruune, greise, rot, gelbe, blaauwe of andere regenboogkleur abvalklikobehouder geweggeworfen hatte ? Of sind da explosionsbestaandignietkaputgehendefeuerluschende en andere sachen kliekers ? Das bezweifele ik seer en hab gefragt om een tiefsondersoeching mit palaverementarischen kracht.
maartenvdb
«
Reactie #88 Gepost op:
15 February 2025, 18:33:39 »
Aha, daar heb ik doch vaaknieuws, nein, niet vaak, maar richtig nieuwes dat niet zo vaak komt en ook niet vaak is. Want daar komt wel vaak vaaknieuws maar dat ist vaak geen nieuws.
Sein daar de buurmannen, nein, nicht Buur en Man maar die andere 2 buurman en buurman, pats en mats, sein daar overgelopen. Waarscheinlijk teviel getronken of so etwas, want sonst loopt man niet over. Maar ich heb geverstandsbegriffen dat die de grenze zijn overgelopen en nu an onsere seide stehen. So sein die beide geen Tsjeckisten meer, auch geen spionen meer en hebben die een eizerne voorhang nach osten herplaziert gegen die Vierrussen en auch gegen die Russen. Von Vierrussen sein da nu noch maar 1 overig. Das ist die Putschin of so etwas.
Maar das kunnen sie niet wissen, mar die overgelopene Tsjeckisten aus de Tsjechei, die hebben da ook die explosief meegenomen. Da sind die spezialisten darin en haben groosse fabrik in de alte land das nu niet meer hinter de eiserne voorhang liegt maar vóór de eiserne voorhang die beide ja verplatst hebben. Das geeft ja perspextieven en da heb ik direct, sofort en ook meteen een hele palette davan bestelt so das ik genoeg heb om daar mee te schmeisen als die meine brucke willen verplatsen.
Das werd nicht passagieren, ik bleibe fest stejhen und zal blicke en blikken werfen.
maartenvdb
«
Reactie #89 Gepost op:
15 February 2025, 20:39:17 »
Daar is nu een kleineres problem. Ik heb da de contact met buurman en buurman opgenomen, ja die pats en mats, en die hebben mij vergeteld, dat er da 2 sorten van dat hochploffende en kanlgebende spul existaat.
Da op die eerste platz is er die klassieke spul, onder de nahme "schwarz"
en dan da nieuwerachtige smaak met nahme "bunt".
Das bovene is in pakkeet en de ondere is in staabform. Voor das bovene niemt man was plakverband en da untere bohrt man een loch en stopft das daarin. Aber schmijten kan men beide. Die knal is ook geleik gros, aber hangt da ab von veelheid, en da bin ich niecht so stark mehr, dus voor mich werden das einstuksschmijterijen en da soll ook genug sein om die lieden mal schreck bekomen te lassen.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-