Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 01:14:03
Br 41 Weinert, loop of sloop ?
door
saskia
Vandaag
om 01:01:43
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen.
door
Bahn-AG
15 July 2025, 23:19:44
De projecten van Ruben (NL H0)
door
Ruben90
15 July 2025, 23:16:36
Sikje 225
door
Huup
15 July 2025, 23:04:23
Fleischmania Nostalgia
door
ArjanB
15 July 2025, 22:37:44
Spoor- en tramweg parafernalia
door
MathynK
15 July 2025, 22:37:25
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
door
Ruben1990
15 July 2025, 21:22:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Erik Mijd
15 July 2025, 21:09:01
Spoor 1 nem of finescale
door
mitchell2000
15 July 2025, 20:55:27
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
15 July 2025, 20:54:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
15 July 2025, 20:50:24
Station Roodeschool
door
Nohome
15 July 2025, 20:36:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Wim Rosbender
15 July 2025, 20:33:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
Dion
15 July 2025, 20:14:32
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
Remco vM
15 July 2025, 19:31:59
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper
door
spoorijzer
15 July 2025, 19:25:40
Boek over de oorsprong NS 500/600
door
Eucalypta
15 July 2025, 19:25:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
15 July 2025, 18:25:41
Nachttreinen Oost Europa
door
Bor de Wolf
15 July 2025, 18:00:32
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Jeroen Water
15 July 2025, 15:51:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2)
door
Scratchbuilt
15 July 2025, 15:42:48
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald"
door
Hans Reints
15 July 2025, 15:24:52
Bauarbeiten im gange
door
puntenglijder
15 July 2025, 15:09:02
Rheinburg, TP V/VI
door
Ronald Halma
15 July 2025, 13:57:04
365 "Het is weekend foto's"
door
MOVisser
15 July 2025, 13:34:58
Frans loodsje et cetera
door
MaraNCS
15 July 2025, 13:05:32
Een nieuw begin
door
dreezy
15 July 2025, 11:17:53
US diorama in H0
door
Wim Vink
15 July 2025, 11:11:58
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten?
door
schipcas
15 July 2025, 10:06:19
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Bahnhof am ende des Unterberger Tales
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Bahnhof am ende des Unterberger Tales (gelezen 4462 keer)
MichielB
Offline
Berichten: 729
Re: Bahnhof am ende des Unterberger Tales
«
Reactie #15 Gepost op:
04 February 2025, 22:26:49 »
Mooi hoor! Leuk dat je er filmpjes van maakt
Gelogd
Groet!
Michiel.
Rail@Home
Offline
Berichten: 70
Re: Bahnhof am ende des Unterberger Tales
«
Reactie #16 Gepost op:
18 February 2025, 18:57:23 »
Afgelopen weken met diverse zaken bezig geweest en helaas wou niet alles lukken.
Ik ben heel erg lang bezig geweest met het werkend krijgen van een Fleischmann draaischijf via iTrain. Het was een tweedehands draaischijf die ik jaren geleden al gekocht had. Optisch was die nog heel goed, maar technisch niet. Ik heb er een nieuwe SB-modellbau motor in gezet, maar daarmee deed hij het nog niet goed. Ik bleek het gat niet 100% rond gezaagd te hebben waardoor de schijf op 2 plekken aanliep en niet goed wou draaien. Tevens was de klepel die door magneet wordt aangetrokken bijgebogen, hierdoor ontstond er niet voldoende ruimte en begon de schijf niet altijd met draaien. Ik denk dat ik de schijf wel 30x er vanaf heb gehaald om aan te passen en te begrijpen waar het nu mis ging. Toen dat eenmaal gelukt was moest de LDT decoder nog ingeregeld worden. Ik vond de handleiding niet altijd even duidelijk, dus alles goed lezen en in eigen woorden uitschrijven zodat er een goede handleiding ontstond. In de decoder kun je aangeven dat deze alleen stopt bij aangesloten sporen. Toen dat eindelijk gelukt was door naar iTrain. Blijkt dat je dus beter niet die decoder kan inregelen voor een goede werking in iTrain🤬🤬. Dus decoder gereset. 2 uur werk voor niets en maar opnieuw beginnen. Het werkt nu als een zonnetje. Dat dan gelukkig wel weer.
https://www.youtube.com/v/TuIy4RWNkBc
https://youtu.be/TuIy4RWNkBc
Ook bezig geweest met de ombouw van een ET831/ET87 treinstel en een kuehn N45 decoder. Dat werd echt niets. Een motor die van zichzelf richting de 300km/u loopt terug regelen met een kuehn tot 80km/u. Kansloos met een hoofdletter K. CV5 op 40 en nog reed deze geen 80km/u. Ik heb iemand anders blij gemaakt met de kuehn en er komt een ESU in. Wellicht ook een SB modelbau motor. Maar dat project heb ik in z’n geheel maar door geschoven naar later.
Gelogd
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannesch
SteeF_NS92
Stefan Akerboom
Offline
Berichten: 263
N-spoorder van Nederlands materieel
Re: Bahnhof am ende des Unterberger Tales
«
Reactie #17 Gepost op:
18 February 2025, 21:14:29 »
Nou de aanhouder wint. Geeft stiekem waarschijnlijk wel een beetje voldoening toch?
.
Gr Stefan
Gelogd
OUD: N-project Eijssen, NL III/VI -->
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57650.msg3221441145.html#msg3221441145
Rail@Home
Offline
Berichten: 70
Re: Bahnhof am ende des Unterberger Tales
«
Reactie #18 Gepost op:
18 February 2025, 21:50:15 »
Tja ik moet dan altijd denken aan Borus uit de James Bond film GoldenEye.
I’m invincible.
Maar zo goed als het voelde toen het eindelijk klaar was, zo vaak heb ik gevloekt voor die tijd. Het is dat die dingen zo duur zijn anders had ik allang een nieuwe gekocht.
Gelogd
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannesch
puntenglijder
Offline
Berichten: 5758
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Bahnhof am ende des Unterberger Tales
«
Reactie #19 Gepost op:
19 February 2025, 09:19:24 »
Mooi gezicht dat oude Bayerische spul op de draaischijf.
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#
Rail@Home
Offline
Berichten: 70
Re: Bahnhof am ende des Unterberger Tales
«
Reactie #20 Gepost op:
10 March 2025, 19:17:58 »
Afgelopen weken was het even rustig. Een weekje vakantie gevolgd door heftige griep, echt waardeloos. 😵💫😵💫
Aansluitend aan mijn vakantie kwam ik langs Vlaardingen, dus maar even bij MTE langs geweest en een aantal dingen gekocht. Het was al een heel aantal jaren geleden dat ik fysiek in een modelspoorwinkel geweest ben. Wel leuk, maar ook kriebelende vingers, ik heb de portemonnee redelijk dicht kunnen houden 😂🤣😂
Ik heb een aantal wissels gekocht om station Oberndorf aan te passen. De overloop wissels stonden me niet aan. Ik had dit gebouwd met wissels die ik nog had, maar ik vond het toch niet mooi.
In de nieuwe situatie heb ik een Y-wissel in het middelste spoor geplaatst. Dit is wel een win-win situatie. De stationsporen zijn langer geworden EN de kopsporen voor het omlopen zijn ook langer geworden. Het middelste spoor is nu echt alleen bedoeld voor omlopen. Het linkerspoor wordt het stationspoor voor personenvervoer en het rechterspoor is bedoeld voor goederen.
Verder wat groen spul, een decoder en een bouwdoos voor de lokale coöperatie gekocht.
Gelogd
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannesch
Rail@Home
Offline
Berichten: 70
Re: Bahnhof am ende des Unterberger Tales
«
Reactie #21 Gepost op:
23 March 2025, 20:12:22 »
Ik heb een broertje dood aan schoonmaken, echt niet mijn ding. De rails zelf wordt schoongemaakt door een poetstrein met 2 roco wagons met railgum en een tomixs stofzuiger. Af en toe stofzuigen lukt ook nog wel. En de railgum er langs als een trein hapert oké. Maar alle wielen schoonmaken, brrrrr. Sommige wielen van wagons/rijtuigen zijn toch echt wel smerig en al dat vuil verspreid zich weer en hoopt zich dan weer ergens anders op. Schoonmaken is dus wel een must.
Ik zag een hele tijd terug al dat Lux daarvoor een wielenreiniger had. Dat leek me wel interessant en niet eens zo heel erg duur. 190 euro incl decoder. Ik heb er dus maar 1 aangeschaft. Maar waar in te bouwen en ik wil ook niet steeds alles van de rails moeten halen. Om het gehele schaduwstation en klimspiraal lag een losstaand rondgaand spoor. Deze was bedoeld voor testen en inrijden. Met een aantal schakelaars kon ik schakelen tussen iTrain, JMRI, Intellibox en analoog. Dat heb ik nu aangepast. Voor het testen heb ik nu een nieuw losstaand stuk spoor van 1,5m geplaatst. Met 2 wissels heb ik de rondgaande testbaan nu gekoppeld aan het schaduwstation. Hierdoor ontstaan 3 sporen die bij het schaduwstation te trekken zijn en nog eens 3 sporen die bedoeld zijn voor de lux railreiniger en een opstelplaats voor de schoonmaaktrein.
De Lux heeft een eigen decoder. Deze heb ik in iTrain ingericht als locomotief. Met een actie wordt de snelheid van de locomotief bepaald. Als het blok met de Lux wielenreiniger status binnenrijden, vertrekken of reserveren heeft dan volgt een actie ‘aan’. Bij status wachten, klaar of vrijgeven dan volgt een actie ‘uit’. De actie die uitgevoerd wordt is locomotief rangeren met decoder stap 28. Dit werkt perfect en is te zien in het filmpje.
Helaas was er geen ruimte om het spoor na de wissel recht te leggen, hier moest een kleine S-slinger geplaatst worden. Onder de baan zitten de wisselmotoren in de weg. Ik had geen zin om alles te verplaatsen. Sommige treinen hebben daardoor soms wat moeite om te blijven rijden en niet stil te gaan staan. Ook omdat ik de snelheid laag wil houden op 40km/u, dan is er het langst contact om schoon te maken. Ik kan altijd nog die snelheid verhogen.
Hierbij het resultaat:
https://www.youtube.com/v/iVMrqAXrm1g
https://youtu.be/iVMrqAXrm1g
De tijd zal leren wat het effect is op de wielen. Dat is lastig zeggen na 3 rondjes per trein.
De updates zullen de aankomende tijd trouwens wat afnemen. De zon schijnt weer en het tuinseizoen is weer begonnen. Lekker naar buiten dus. Frisse lucht en zon 😎
Gelogd
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannesch
Frank 123
Offline
Berichten: 6153
Re: Bahnhof am ende des Unterberger Tales
«
Reactie #22 Gepost op:
23 March 2025, 20:24:46 »
Gelogd
Mijn banen in aanbouw:
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Bahnhof am ende des Unterberger Tales