En wanneer je dan de CV instellingen voor de diverse motoren in de tabel van de ESU handleiding overneemt heb je een hele sterke basis om een perfect rijdende lok te krijgen.
Goed lezen wat ik schrijf Henk........
Nou, zo’n mooie draaischijf telefoon lijkt me nog wel wat…….
Mijn wissels gaan nog ouderwetsch met den hand. En seinen doe ik (nog) niet aan.
Je schrijft dat het onzin is. Maar het is geen onzin. In het schema wat je laat zien is het nog steeds een seriemotor. Als er geen stroom door de veldspoel loopt kan het anker geen tegen-EMK leveren en zal de cruise-control niet of gebrekkig werken.Volgens mij zijn er ook decoders (geweest) waarbij de veldspoel op een vaste spanning werd gezet. Die gedraagt zich dan als een permanente magneet.
Dan kan je nog maar 1 kant op rijden. Bas
Bij een permanente magneet is de polarisatie altijd hetzelfde en wisselt de baanspanning alleen de andere spoelen.Als zowel de veldspoel als de rest van de motor wisselt, dan gaan je weer dezelfde kant op. (2x min is plus)