Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 07:43:09
Piko 2025 door VAM65
Vandaag om 07:32:04
wiel met 3 mm asgat monteren op as van 2 mm.... door Lobomotion69
Vandaag om 03:03:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sneek
Vandaag om 00:37:23
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
28 June 2025, 23:04:30
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door renedh
28 June 2025, 22:44:17
Nederlandse Spoordijk in H0 door Miniature Holland
28 June 2025, 22:22:11
Stadswapen Amersfoort op NS Cargo 1637 door pagoda of funn
28 June 2025, 22:16:56
Randstadrail Baan 1:87 H0 (V.h. Den Haag-R’dam Hofplein Lijn) door Miniature Holland
28 June 2025, 22:13:50
Station Voorburg ‘t Loo in 1:87 H0 door Miniature Holland
28 June 2025, 22:06:34
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
28 June 2025, 21:54:44
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
28 June 2025, 21:53:41
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door MOVisser
28 June 2025, 21:22:14
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door Bert55
28 June 2025, 21:11:11
20 jaar BNLS door Yuri v L
28 June 2025, 21:06:20
Nijmegen in h0 door Dave.......
28 June 2025, 21:04:44
keerlusproblemen door saskia
28 June 2025, 20:53:37
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Modeltreinmulder
28 June 2025, 20:18:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 June 2025, 19:17:46
Raadplaatje door Dpc Fo
28 June 2025, 18:51:43
Hoek-Warszawa Express D1245 1974 door Jeroen Water
28 June 2025, 17:55:34
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 June 2025, 17:32:50
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door MathynK
28 June 2025, 16:29:19
US diorama in H0 door Wim Vink
28 June 2025, 15:30:30
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
28 June 2025, 15:11:20
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot door RetroJack
28 June 2025, 14:38:10
De Projecten van RetroJack door RetroJack
28 June 2025, 14:20:51
De modeltreinen van Spoorijzer door Keska
28 June 2025, 13:59:49
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
28 June 2025, 12:34:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
28 June 2025, 11:54:21
  

Auteur Topic: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029  (gelezen 21635 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8433
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #210 Gepost op: 30 October 2024, 20:46:40 »
Misschien eens van het positieve uitgaan: er kómt goed vervangend vervoer, 5 jaar de tijd om het te regelen. En misschien vallen de 4 maanden zonder treinen in de schoolvakantie, heeft die GroenLinks juffrouw uit Etten-Leur er 8 weken geen last van.

Van het positieve uitgaan heeft bij mij al tot vele teleurstellingen geleid, Ben. We gaan het zien. Onze invloed is nihil.
Wat de ombouwtijd en t juffie betreft: ja zou mooi zijn 🙃

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26577
    • Pagina van klaas
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #211 Gepost op: 30 October 2024, 21:13:15 »
En misschien vallen de 4 maanden zonder treinen in de schoolvakantie,
Waaaat? Hebben ze bij jullie 4 maanden schoolvakantie? Nu weet ik zeker dat wij worden achtergesteld. Bij ons zijn het maar 6 weken. 8)
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2151
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #212 Gepost op: 30 October 2024, 21:18:12 »
Gewoon een vraag, maar denk dat ik het antwoord al weet. Wie, heeft het rapport gelezen?..........

Het heeft niets te maken met een abstracte overweging. Maar ook zeker ook met sociale overwegingen die niet worden meegenomen in dit soort zaken en die feitelijk net zo zwaar moeten wegen als de abstracte gegevens.

En laten wij nu eerlijk zijn. Als onze Zuiderburen het al hebben aangelegd en getest. Dan kunnen wij daar toch ook mensen opleiden. En het aanleggen en testen kan, zoals al is aangegevne, in de nachtelijke uren en weekeinden gebeuren???


Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26577
    • Pagina van klaas
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #213 Gepost op: 30 October 2024, 21:25:11 »
ik heb het gelezen, hoewel enkele lieden een paar pagina's geleden suggereerden dat dat niet zo was.
Toen heb ik ook de vragen gesteld: wat gaan ze allemaal doen en waarom moet dat 4 maanden duren?
Het antwoord daarop kan ik in het rapport niet vinden.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4047
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #214 Gepost op: 31 October 2024, 00:48:54 »
Gewoon een vraag, maar denk dat ik het antwoord al weet. Wie, heeft het rapport gelezen?..........

Het heeft niets te maken met een abstracte overweging. Maar ook zeker ook met sociale overwegingen die niet worden meegenomen in dit soort zaken en die feitelijk net zo zwaar moeten wegen als de abstracte gegevens.

En laten wij nu eerlijk zijn. Als onze Zuiderburen het al hebben aangelegd en getest. Dan kunnen wij daar toch ook mensen opleiden. En het aanleggen en testen kan, zoals al is aangegevne, in de nachtelijke uren en weekeinden gebeuren???
Als je het dan toch over inlezen hebt,
In België is een totaal andere versie van ETCS uitgerold dan waar het hier om gaat en wat we in Nederland in de toekomst gaan toepassen (en dus nu ook reeds een verschil is met de systemen ETCS die we al reeds kennen in Nederland).

Niet vergelijkbaar dus, daarom kon België ook betrekkelijk snel en eenvoudig al hun baanvakken ombouwen maar is het minder toekomst bestendig en zal er later daar nog meer omgebouwd dienen te worden.

Ik heb trouwens zomaar het idee dat als heel Nederland omgebouwd zou worden naar ETCS, en Zeeland zou met hun Zeeuwse lijn als laatste aan de beurt geweest zijn, je stelling zou nemen dat Zeeland altijd maar als laatste aan de beurt zou zijn en altijd achter gesteld zouden worden...
« Laatst bewerkt op: 31 October 2024, 00:56:31 door Thom »

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2151
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #215 Gepost op: 31 October 2024, 08:13:56 »
Zolang de dienstregeling van de Zeeuwse lijn gegarandeerd blijft is er niemand die hier bezwaar zou hebben als de Zeeuwse lijn als laatste de upgrade zou krijgen. Tenslotte heeft de reiziger geen weet van wat voor soort beveiligingssysteem er gehanteerd wordt.

Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

iljitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #216 Gepost op: 31 October 2024, 08:32:34 »
In België is een totaal andere versie van ETCS uitgerold dan waar het hier om gaat en wat we in Nederland in de toekomst gaan toepassen (en dus nu ook reeds een verschil is met de systemen ETCS die we al reeds kennen in Nederland).

Het is niet overal in België hetzelfde, maar een groot deel is wel niveau 2 zoals het plan is voor Nederland. Maar volgens mij maakt het voor de machinist sowieso geen noemenswaardig verschil.

Maar Prorail gaat niet veel leren van Nederlandse treinen in België. Wat sowieso onmogelijk is vanwege het verschil in bovenleidingspanning.

Maar wel typisch dat Beglië al zowat klaar is en wij pas over vijf jaar voor het eerst gaan testen!

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26577
    • Pagina van klaas
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #217 Gepost op: 31 October 2024, 09:30:33 »
ETCS is maar een onderdeel van ERTMS. Waarschijnlijk makkelijker te implementeren dan het volledige systeem.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22466
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #218 Gepost op: 31 October 2024, 09:37:11 »
De voorsprong van België heeft te maken met de wet van de stimulerende achterstand; zeg maar het tegenovergestelde van de remmende voorsprong.  ;D
Het beveiligingssysteem in België is al een tijd toe aan een upgrade. Er gebeurde ook wel wat met de overgang naar TBL, maar niet erg snel. Toen er een jaar of tien geleden een groot ongeval gebeurde dat hiermee te maken had, heeft men ervoor gekozen in één keer te upgraden naar ERMTS. Er was net in Europa besloten dat dat toch moest gaan gebeuren.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8433
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #219 Gepost op: 31 October 2024, 11:20:02 »
ETCS is maar een onderdeel van ERTMS. Waarschijnlijk makkelijker te implementeren dan het volledige systeem.
Ik heb begrepen dat het met name gaat om de implicatie van ects. Heb daar verder geen sjoege van.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8444
  • Spoor N
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #220 Gepost op: 31 October 2024, 12:56:46 »
Het is niet overal in België hetzelfde, maar een groot deel is wel niveau 2 zoals het plan is voor Nederland.
In België ligt baseline 2, de proef wordt uitgevoerd met baseline 3.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

iljitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #221 Gepost op: 31 October 2024, 17:55:27 »
In België ligt baseline 2, de proef wordt uitgevoerd met baseline 3.

Ik zit Wikipedia te lezen en snap het verschil tussen baseline en application level niet. Maar voor zover ik het wel begrijp maakt dit alles voor de machinist niet uit: die heeft een gestandaardiseerd display met alle info die nodig is om de snelheid van de trein te bepalen. De softwarespecificaties zijn ook zodanig dat je nog jaren met een oude versie in de trein over spoor met een nieuwere versie kan rijden.

Er rijden nu ruim vijf jaar SNGs rond in Nederland die vanuit de fabriek al ERTMS hebben. En alles wat op de HSL kan/mag, zoals TRAXX en ICNG. Ik weet niet of je zonder ERTMS op kijfhoek kan komen met je vrachtlocomotief, maar in elk geval niet verder de havenspoorlijn op. (Die ook nog grotendeels met 25 kV geëlectrificeerd is!)

Ombouwen van VIRMs om onder ERTMS te rijden is over niet al te lange tijd klaar. Dus pas in 2029 testen is wel aardig sloom.

Ik zou zeggen bouw eerst dat lijntje naar Sloe om en test daar zowel goederen als passagiers. Doe pas als dat goed werkt Goes - Vlissingen om meer te kunnen testen. Maar dan zouden de kinderziektes er al uit moeten zijn op dat niet enorm drukke stuk goederenspoor met een klein emplacement aan het eind.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8433
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #222 Gepost op: 31 October 2024, 19:10:14 »
Wat maakt het verscbil tussen paasagiers en goederentreinen?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26577
    • Pagina van klaas
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #223 Gepost op: 31 October 2024, 19:46:39 »
Ik zou zeggen bouw eerst dat lijntje naar Sloe om en test daar zowel goederen als passagiers.
Passagiers op de Sloelijn? Van een plek waar niemand woont naar een plek waar maar een handjevol mensen werkt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2151
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #224 Gepost op: 31 October 2024, 19:47:42 »
Maar waarom dan nog steeds in Zeeland??
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.