Ook wij als Dorpsraad van het Dorpje Philippine konden aanschuiven.
Is er wat veranderd na het verschijnen van het rapport. Nee natuurlijk niet. De Zeeuwse spoorlijn uitkiezen voor een test (zogenaamd naar een goed onderzoek (mijn hoela) door de Staatssecretaris) laat duidelijk zien dat Den Haag het rapport en zijn bevindingen onder in de la hebben gestopt of waarschijnlijk door de versnipperaar. Bij de spoorbedrijven - ook daar is het aangeboden geweest - idem denk ik zo maar.
Voor de niet Zeeuwen in deze discussie, stel ik voor om je te verdiepen in een rapport wat in 2023 is opgesteld door de Raad van de Leef omgeving.
De conclusie is keihard: De rand regio's (zoals ook Zeeland is, maar ook Groningen, Friesland, Drente gedeeltelijk, etc.) worden door de overheid keihard achtergesteld ten aanzien van ontwikkeling, subsidies voor OV, zorg, nieuwbouw en infra.
Natuurlijk besef je niet, als je in een gebied woont met zeker 3 grote steden op minder dan 30 km, een bus, tram of trein elk 15 minuten binnen 1 km van je huis en zeker 2 hoofdroutes en 5 sluiproutes naar school, werk of supermarkt, dat wonen hier best wel veel voordelen heeft wat betreft stilte en rust. Maar doe a.u.b. (ook in dit draadje) niet zo neerbuigend over ons (Zeeuwse) bezwaar tegen het dicht gooien van de spoor aansluiting.