Misschien eens van het positieve uitgaan: er kómt goed vervangend vervoer, 5 jaar de tijd om het te regelen. En misschien vallen de 4 maanden zonder treinen in de schoolvakantie, heeft die GroenLinks juffrouw uit Etten-Leur er 8 weken geen last van.
En misschien vallen de 4 maanden zonder treinen in de schoolvakantie,
Gewoon een vraag, maar denk dat ik het antwoord al weet. Wie, heeft het rapport gelezen?..........Het heeft niets te maken met een abstracte overweging. Maar ook zeker ook met sociale overwegingen die niet worden meegenomen in dit soort zaken en die feitelijk net zo zwaar moeten wegen als de abstracte gegevens.En laten wij nu eerlijk zijn. Als onze Zuiderburen het al hebben aangelegd en getest. Dan kunnen wij daar toch ook mensen opleiden. En het aanleggen en testen kan, zoals al is aangegevne, in de nachtelijke uren en weekeinden gebeuren???
In België is een totaal andere versie van ETCS uitgerold dan waar het hier om gaat en wat we in Nederland in de toekomst gaan toepassen (en dus nu ook reeds een verschil is met de systemen ETCS die we al reeds kennen in Nederland).
ETCS is maar een onderdeel van ERTMS. Waarschijnlijk makkelijker te implementeren dan het volledige systeem.
Het is niet overal in België hetzelfde, maar een groot deel is wel niveau 2 zoals het plan is voor Nederland.
In België ligt baseline 2, de proef wordt uitgevoerd met baseline 3.
Ik zou zeggen bouw eerst dat lijntje naar Sloe om en test daar zowel goederen als passagiers.