Prorail legt verantwoording af aan de minister en wordt grotendeels betaald door het Rijk, maar voor zover ik weet is het nog steeds een BV waarin het primair draait om winst maken. Er is ooit een voornemen geweest er weer een overheidsinstantie van te maken, maar voor zover ik weet is dat nooit gebeurd. Als aandeelhouder heb je weliswaar inspraak, maar je bent eerder passagier in de bus dan de chauffeur aan het stuur.
Omschakelen doe je in een dag (of nacht). Maar dat betekent dat het oude systeem dus volledig in bedrijf moet blijven, terwijl het nieuwe ingebouwd wordt.
En dat kan dus prima met een simulator.
Tegenwoordig is de rails in handen van Prorail. Als die verzaakt, want zo kun je dit toch wel noemen, dan heeft een ander bedrijf, NSR, er last van, maar dat is niet het probleem van Prorail.
Prorail is de Rijkswaterstaat van het spoor.
.....maar het valt me wel op dat tegenwoordig steeds vaker reizigers de dupe zijn van onderhoudswerkzaamheden (daar schaar ik dit geval dan ook maar onder). Dat kan ik me van vroeger niet zo herinneren.
Ik wist ook niet dat er maar 3000 reizigers per dag zijn op de Zeeuwse lijn.
Grote kans dat dat inderdaad de te volgen tactiek is. Ik ben evengoed toetsenbordridder als jij natuurlijk, maar het valt me wel op dat tegenwoordig steeds vaker reizigers de dupe zijn van onderhoudswerkzaamheden (daar schaar ik dit geval dan ook maar onder). Dat kan ik me van vroeger niet zo herinneren.Prorail legt verantwoording af aan de minister en wordt grotendeels betaald door het Rijk, maar voor zover ik weet is het nog steeds een BV waarin het primair draait om winst maken. Er is ooit een voornemen geweest er weer een overheidsinstantie van te maken, maar voor zover ik weet is dat nooit gebeurd. Als aandeelhouder heb je weliswaar inspraak, maar je bent eerder passagier in de bus dan de chauffeur aan het stuur.
Dus omdat het er "maar" 3000 zijn is het niet zo erg?