Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 23:47:35
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 23:43:08
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 23:25:08
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door Sikko
Vandaag om 23:23:03
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 23:16:08
Minibaan Visserskaai H0 door Alewijn
Vandaag om 23:10:28
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 22:27:23
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 22:23:00
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Ronald Halma
Vandaag om 22:19:04
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Dave.......
Vandaag om 21:56:58
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ferry As
Vandaag om 21:54:39
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Pauldg
Vandaag om 21:40:14
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Jan Breman
Vandaag om 21:32:17
Update: baan in de tropen door phdirk
Vandaag om 21:22:41
reed contact onder de baan door R1954
Vandaag om 20:33:55
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 20:21:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ed K.
Vandaag om 19:58:13
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:17:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:17:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:16:52
Lenz Standard+ V2 doet gek door Nijboer
Vandaag om 19:12:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 18:40:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:08:18
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:47:32
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:39:31
100 jaar MBS lok 4 door borotof
Vandaag om 17:26:23
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Eric B
Vandaag om 17:24:15
welke draden om servodecoders te testen door Dirk
Vandaag om 17:23:04
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 16:42:36
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Carl
Vandaag om 16:14:38
  

Auteur Topic: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029  (gelezen 24046 keer)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #30 Gepost op: 04 October 2024, 22:30:24 »
... Ook het personeel van de vervoerders (en ProRail verkeersleiding etc) moeten worden opgeleid, en hun oefenuren maken. ...

Dat kan tegenwoordig toch ook volledig met simulatoren!!!!

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8925
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #31 Gepost op: 04 October 2024, 22:31:48 »
Men bouwt het niet terug, wat simulator nutteloos maakt.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #32 Gepost op: 04 October 2024, 22:38:41 »
Ik begrijp absoluut niet waarom de treindienst überhaupt meer dan een dag moet worden stilgelegd. De ombouw is dan weliswaar iets ingewikkelder, maar vroeger gingen dit soort ombouwprojecten en het testen ervan altijd met minimale impact op de treindienst (ik spreek uit ervaring als projectleider). Het probleem is dat ProRail al een paar decennia niet meer weet voor wie ze op aarde zijn, namelijk de reiziger en de verlader!!!! Wat mij betreft nu definitief omdopen in AntiRail.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #33 Gepost op: 04 October 2024, 22:40:19 »
Men bouwt het niet terug, wat simulator nutteloos maakt.

?????

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8582
  • Spoor N
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #34 Gepost op: 04 October 2024, 23:09:19 »
Ook is het niet de NS die dit verzint.
Jawel, Prorail gaat erin mee.

Dat kan tegenwoordig toch ook volledig met simulatoren!!!!
Nee, de NS wil machinisten ervaring laten op doen met rijden en rangeren onder ECTS.

Ik begrijp absoluut niet waarom de treindienst überhaupt meer dan een dag moet worden stilgelegd. De ombouw is dan weliswaar iets ingewikkelder, maar vroeger gingen dit soort ombouwprojecten en het testen ervan altijd met minimale impact op de treindienst (ik spreek uit ervaring als projectleider). Het probleem is dat ProRail al een paar decennia niet meer weet voor wie ze op aarde zijn, namelijk de reiziger en de verlader!!!! Wat mij betreft nu definitief omdopen in AntiRail.
Als projectleider zal je toch wel weten dat het ombouwen van een spoorlijn van ATB naar ERTMS level 2 meer dan een dag kost? Buiten dat is de vier maanden niet alleen voor de ombouw maar ook om machinisten ervaring op te laten doen met rijden onder ERTMS/ECTS.

Toch mooi dat Zeeland dit nu ook mag meemaken.
Het betekent dat treinreizigers ook in deze provincie serieus genomen worden (y)
Ach. ::)

Ik weet het fijne er niet van, maar ik vind het een raar verhaal.
Er liggen al een aantal volledige lijnen, HSL, Betuwe.
Waarom moet dan een traject 4 maanden buiten gebruik?
Daar liggen geen stations of emplacementen die gebruikt kunnen worden. Bij de ombouw van de Hanzelijn was het de bedoeling om ook station Lelystad en Lelystad Opstel naar ERTMS om te bouwen voor de proef.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4464
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #35 Gepost op: 05 October 2024, 00:36:53 »
Oh als het vanuit NS komt maak ik me niet zo druk hahaha
Toen ik in 2016 begon werd gezegd dat we heel snel op ERMTS gingen.
Dus ik wacht het wel rustig af hahaha

Het plan verandert nog wel eens bij oNS  ;D
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #36 Gepost op: 05 October 2024, 01:43:25 »
Ik begrijp absoluut niet waarom de treindienst überhaupt meer dan een dag moet worden stilgelegd. De ombouw is dan weliswaar iets ingewikkelder, maar vroeger gingen dit soort ombouwprojecten en het testen ervan altijd met minimale impact op de treindienst (ik spreek uit ervaring als projectleider). Het probleem is dat ProRail al een paar decennia niet meer weet voor wie ze op aarde zijn, namelijk de reiziger en de verlader!!!! Wat mij betreft nu definitief omdopen in AntiRail.
Je spreekt over dat je ervaring hebt, maar hoeveel spoorlijnen zijn er in Nederland omgebouwd naar volledig ERTMS in het verleden ?  ::)

Volgens mij nog geen één.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8925
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #37 Gepost op: 05 October 2024, 07:23:41 »
?????
Men bouwt niet terug, maar gelijk blijvend om. Wat heb je dan aan een simulator?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26887
    • Pagina van klaas
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #38 Gepost op: 05 October 2024, 12:30:10 »
Gelukkig duurt het nog 5 jaar. Intussen zit er een andere staatssecretaris.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #39 Gepost op: 05 October 2024, 22:15:06 »
Als projectleider zal je toch wel weten dat het ombouwen van een spoorlijn van ATB naar ERTMS level 2 meer dan een dag kost?
Omschakelen doe je in een dag (of nacht). Maar dat betekent dat het oude systeem dus volledig in bedrijf moet blijven, terwijl het nieuwe ingebouwd wordt.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #40 Gepost op: 05 October 2024, 22:16:41 »
Nee, de NS wil machinisten ervaring laten op doen met rijden en rangeren onder ECTS.
En dat kan dus prima met een simulator.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #41 Gepost op: 05 October 2024, 22:57:16 »
Dat is maar de vraag, rangeren is lang niet altijd een proces wat abstract plaats vind, dus om dan een realistische omgeving te bouwen in een simulator is al knap lastig.
Laat staan dat je daar dus mee de problemen in de praktijk gaat vinden.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2936
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #42 Gepost op: 06 October 2024, 08:39:05 »
Vroeger was alles in één hand. Als er iets met het spoor was, had de eigenaar van dat spoor, NS, er zelf last van. Tegenwoordig is de rails in handen van Prorail. Als die verzaakt, want zo kun je dit toch wel noemen, dan heeft een ander bedrijf, NSR, er last van, maar dat is niet het probleem van Prorail. Als het NSR niet bevalt, dan gaan ze in het kader van de marktwerking maar naar de concurrent. O nee, dat kan niet want die is er niet. Prachtig geregeld toch? (y)
Infra hoort in handen van de overheid, omdat er geen vergelijkbaar alternatief is voor een specifieke infravoorziening. Je gaat toch ook niet de A2 privatiseren, of de Rijn?

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22638
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #43 Gepost op: 06 October 2024, 09:00:37 »
Eens, vandaar dat de staat alle aandelen Prorail en dus de infra in bezit heeft.
Ik denk dan zo maar dat NSR en Prorail goede redenen hebben om het zo te willen doen. Dat ik in ieder geval van achter mijn toetsenbord niet weet of het heel anders kan. Misschien zetten ze alleen maar hoog in, zodat de uiteindelijke uitkomst (een maand dicht?) opeens reuze lijkt mee te vallen. Weet ik veel. Het is ook pas over vijf jaar.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2936
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #44 Gepost op: 06 October 2024, 09:41:58 »
Grote kans dat dat inderdaad de te volgen tactiek is. Ik ben evengoed toetsenbordridder als jij natuurlijk, maar het valt me wel op dat tegenwoordig steeds vaker reizigers de dupe zijn van onderhoudswerkzaamheden (daar schaar ik dit geval dan ook maar onder). Dat kan ik me van vroeger niet zo herinneren.
Prorail legt verantwoording af aan de minister en wordt grotendeels betaald door het Rijk, maar voor zover ik weet is het nog steeds een BV waarin het primair draait om winst maken. Er is ooit een voornemen geweest er weer een overheidsinstantie van te maken, maar voor zover ik weet is dat nooit gebeurd. Als aandeelhouder heb je weliswaar inspraak, maar je bent eerder passagier in de bus dan de chauffeur aan het stuur.