In het begin van het modelspoor zoals wij het nu kennen werden de wissels aangedreven door elektromagneten, onder de rails (bv. Peco) of naast de rails (bv. Märklin)
De youtube filmpjes van Albert gaven/geven meer dan genoeg inspiratie voor de keuzes hiervoor.
Een startset is inderdaad leuk en een goed begin, mits je er wel echt wat aan hebt. Ik heb een Roco Z21 start gekocht, samen met een N-spoor startset. Het N spoor materieel heeft mijn schoonvader overgenomen, de rails heb ik verkocht. Hierdoor had ik voor een scherpe prijs een gehele centrale in handen. Waarom je 2 startsets zou kopen weet ik niet, maar mogelijk is het interessant voor het materieel en kan je dan weer 1 centrale verkopen?Groeten,Rogier
Dat vind ik leuk om te lezen. En als je vragen hebt, dan kun je altijd hier op het forum terecht natuurlijk.Let bij het kopen van een startset wel op welke centrale er dan bij zit. Als je met Rocrail of Itrain wil werken heb je (bijvoorbeeld) niets aan een Märklin of Trix Mobile station omdat je die niet op de computer aan kunt sluiten.Laat je goed informeren door een winkelier.Succes.
Ik zelf vindt dat DCC EX project helemaal niks. Ze noemen het goedkoop, makkelijk en plug en play, maar niks daarvan is waar.....Als elektronica je hobby is en je baan klein is, is het leuk. Je kan ook nog dingen zonder PC automatiseren. Maar als je een half grote baan heb waarvan je ook nog wilt dat die daadwerkelijk werkt. Zou ik er bij weg blijven en een z21 nemen. Vooral in zo'n startset is dat ding zijn geld meer dan waard.....Bij de z21 komt een mooie app en die R-bus is in principe prima. Je kan als alternatief zo'n terugmelder van yamorc kopen en daar s88 melders achter hangen.....Mijn Conclusie. Je doet je zelf een groot plezier als je zo'n startset koopt met z21
R-bus bezetmelders worden ook door Yamorc geleverd.