Ik vrees echter dat er veel dialecten zijn. In ons land verstaat een zeeuw meestal wel een tukker en anders om. maar hoe zit dat met de DCC interpretatie van de verschillende merken?
Ik las al dat de kleine z21 door de R-bus je dwingt om Roco terugmelders etc te gebruiken
Kan ik met een niet Marklin centrale, bv de kleine z21, een Uhlenbrock Daisy 2, of een YD7010 van YaMoRc een Minitrix loc besturen of verlies ik dan functionaliteit doordat niet alle functies met DCC gebruikt kunnen worden? Ik denk dat de keuze voor DCC verstandig is. Ik vrees echter dat er veel dialecten zijn. In ons land verstaat een zeeuw meestal wel een tukker en anders om. maar hoe zit dat met de DCC interpretatie van de verschillende merken? Ik heb er overigens geen moeite mee als ik de MiniTrix/Marklin mobile station niet ga gebruiken omdat ik een voor een andere centrale kies.Ik las al dat de kleine z21 door de R-bus je dwingt om Roco terugmelders etc te gebruiken. Hoe dwingend zijn de andere genoemde centrales t.a.v terugmelders / wissel aansturing?Is het mogelijk om terugmelders en wissels met niet Roco hardware te realiseren?Als starter lijkt me een centrale in de prijsklassen van de z21 wit, de Uhlenbrock of de YD70710 passend. Waar zou ik op moeten letten?
Kan ik met een niet Marklin centrale, bv de kleine z21, een Uhlenbrock Daisy 2, of een YD7010 van YaMoRc een Minitrix loc besturen of verlies ik dan functionaliteit doordat niet alle functies met DCC gebruikt kunnen worden? Ik denk dat de keuze voor DCC verstandig is. Ik vrees echter dat er veel dialecten zijn. In ons land verstaat een zeeuw meestal wel een tukker en anders om. maar hoe zit dat met de DCC interpretatie van de verschillende merken? Ik heb er overigens geen moeite mee als ik de MiniTrix/Marklin mobile station niet ga gebruiken omdat ik een voor een andere centrale kies.
.... een Minitrixset met een heel Powerstick. Die kan niet zoveel, dus voor het aansturen van een baan niet bruikbaar, maar je kunt iig beginnen...
Die Stickbesturing zelf is inderdaad niet veel waard qua mogelijkheden. Maarrr... je kunt hem wel gebruiken met de YaMoRC YD7010 En dan blijkt het een hele leuke gimmick te zijn.
Ik droom zelf van handregelaars met losse gas en rem hendels
Op welke manier is het dan een leuke gimmick?
Je kunt er toch maar 4 locs inzetten? En die moeten dacht ik ook nog nrs. (cv) 1-4 hebben. Maar ik kan er naast zitten.