Is een programmeerspoor wel nodig?Ik probeerde laatst met de multimaus aan de z21 een CV te wijzigen en dat gebeurde vervolgens op alle decoders, dus in dat geval heb je wel een programmeerspoor nodig of moet je alle andere locomotieven (en anders dat een decoder heeft) van het spoor of van de stroom halen ja.Maar met de Z21 app kan je CV's programmeren via POM (programming on main). Dus bij een nieuwe loc zet je die op het spoor en programmeert dan eerst op adres 3 een nieuw adres en dan alle andere instellingen op het gekozen adres. Daar hebben de andere decoders verder geen last van.
Zelf heb ik al meerdere pogingen gedaan, maar tot op heden zijn die allemaal vroegtijdig gestrand. Meestal omdat ik het te groot of te ingewikkeld wilde maken.Maar ja, een lokaal rangeerspoortje bij een veevoederfabriek kan mij niet boeien. (De stank alleen al. )
.... is het beslist geen sinecure om even een modelbaan te starten. .....
Als ik dit hele topic zo doorlees, is het beslist geen sinecure om even een modelbaan te starten. Mogelijkheden te over en wat is dan wijsheid. Zelf heb ik al meerdere pogingen gedaan, maar tot op heden zijn die allemaal vroegtijdig gestrand. Meestal omdat ik het te groot of te ingewikkeld wilde maken.Maar ja, een lokaal rangeerspoortje bij een veevoederfabriek kan mij niet boeien. (De stank alleen al. )Ik denk er dus nog over na.
Bovendien ben ik een echte huismus en wil dus beslist thuis aan 'mijn' spoorbaan werken.