Toch blijft het merkwaardig dat er onder de Märklinisten (voor zover ik ervan op de hoogte ben) geen sympathie-actie gestart wordt of is.
Märklin maakt bijvoorbeeld geen Class 66, 2400 of 1300. Ik vind meer dat alles elkaar aanvult. Net zo goed als Märklin ook het segment aanvult. Samen wordt het een geheel. Niet alleen Märklin.
Je kan zeggen wat je wilt, maar mijn vader heeft locs van bijna 45 jaar oud (zo oud ben ik nog lange niet, vandaar "mijn vader"), de groeven zitten in de wielen, maar ze lopen nog steeds. Wel annaloog natuurlijk, maar toch.Als je eens zou weten wat ik allemaal met mijn marklinlokjes heb uitgespookt als klein jongetje. En maar 1 keer een buffertje afgebroken, voor de rest niets Slipbandjes en andere slijtageonderdelen, die moeten wel eens vervangen worden, maar voor de rest. Het blijft lopen, af en toe een een druppeltje olie.Ze hebben een aantal jaar geleden een baan om een kerktoren in Luxemburg gelegd, en die een aantal weken (maanden misschien) op de spits laten staan. Kwaliteitstest. De locs hebben enkel wat olie gehad, en degene die het meest had afgelegd had een afstand van 2! keer de wereld rond gereden!
hmm, eenzelfde vergelijk is dat Roco cs modelspoormaterieel levert, en Märklin speelgoed.
Zij die denken dat de toenmalige "Red Roco actie" iets heeft bijgedragen aan een doorstart hebben het naar mijn mening mis en zijn naief.
Als er al een onderscheid is tussen speelgoed en modelspoor ligt dat veel meer op het vlak van modellen kopen in de winkel van de diverse merken en het b.v. zelf maken van een plan U.
Citaat van: Lokpaint op 06 May 2008, 01:10:55Met alle respect: hoe mooi gedetailleerd een roco lok ook is, hij voelt altijd gammel aan in vergelijking met een marklin.hmm, eenzelfde vergelijk is dat Roco cs modelspoormaterieel levert, en Märklin speelgoed.Groet,Huibert
Met alle respect: hoe mooi gedetailleerd een roco lok ook is, hij voelt altijd gammel aan in vergelijking met een marklin.
Ik kan niet mee met de stelling van Huibert. Als je Roco cs "modelspoor" wilt noemen kun je niet aan Marklin de kwalificatie "speelgoed" geven.