\Maar ondertussen geven ze steeds de boodschap af: "Wij zijn de beste. 'het Märklin-gevoel' datgene dat ze nu de das omdoet.- Peter
Overigens.. hoe komt men erbij dat het slecht gaat met marklin.
Met alle respect: hoe mooi gedetailleerd een roco lok ook is, hij voelt altijd gammel aan in vergelijking met een marklin.
Nou en ?, dit zegt helemaal niks.Zolang een durfinvesteerder er hoop op heeft dat het wel goed komt?
Mijn Electrotren 1300 vertoont na 2 jaar ernstige slijtage verschijnselen aan de stroomafname en moet in "revisie". Mijn Marklin 1200's daarintegen rijden al vanaf 1973 hun rondjes (inderdaad, te hoog op de poten en met oude technologie, maar toch....).
Toch blijft het merkwaardig dat er onder de Märklinisten (voor zover ik ervan op de hoogte ben) geen sympathie-actie gestart wordt of is. En dat terwijl ik juist onder die groep merk dat ze zo heel erg trouw zijn aan het merk.
Mijn Electrotren 1300 vertoont na 2 jaar ernstige slijtage verschijnselen aan de stroomafname en moet in "revisie". Mijn Marklin 1200's daarintegen rijden al vanaf 1973 hun rondjes (inderdaad, te hoog op de poten en met oude technologie, maar toch....).Wil je naar treintjes kijken: koop vooral andere merken naast of in plaats van Marklin. Wil je met treintjes rijden dan weet ik het nog niet zo.....
Toch wel jammer, dat die Marklin loks die nauwelijks slijten vooral populair zijn bij verzamelaars (kijkers), en die andere die blijkbaar meer slijten juist door de "veelrijders" gekocht worden. Om een reclamekreet te citeren...Kan dat nou niet anders?
Ik zou denken dat het juist andersom ligt. Door het rijden slijten ze en van verzamelen niet.