En om nu te zeggen dat de pc weigeraars de verkeerde keuze hebben gemaakt vind ik niet van veel intelligentie getuigen, eerder zoiets van "ik kan het, en wie dat niet wil is verkeerd bezig".
Maar soms lukt het niet: geen affiniteit dus verkeerde keuze.
Frank,Indien je wilt kan ik je mijn oude baanplan van iTrain toesturen via een PB-tje. Daar heb ik ook via simpele acties en eigenschappen van het schaduwstation en blokken de treinenloop geregeld. Hiermee kon ik voorkomen in dat "boven" alles vol raakt. Niets is zo frusterend als treinen die onmiddellijk vertrekken zodra het voorliggende blok vrijkomt. Er waren meestal nooit meer dan vier of vijf rijdende treinen.
Hierop inhakend:Er zijn binnen stations en blokken nog meer trucjes- drempelwaarde voorkomt leegloop van opstelsporen- in het station kan je permissies geven welke vervolgstations aangedaan mogen worden - in de blokken kan je per richting aangeven welke standen van wissels voorkeur hebben- maak op vrije baan blokken uit het zicht wachtstations, dan reguleert je de doorstroming van treinen op strategische punten
Doorschuiven in een schaduwstation met iTrain is redelijk eenvoudig.Situatie:Je hebt 5 opstelsporen opgedeeld in 3 blokken per spoor.Oplossing:In iTrain maak je van de voorste 5 blokken een station met wachttijd en de blokken geef je het type opstelspoor. De 2e en 3e serie van 5 blokken laat je buiten dat station. Die kan je het type opstelspoor of vrije baan geven.iTrain kiest altijd een van de 5 stationsblokken en zal dan wanneer deze al bezet is de trein erachter laten wachten tot dat blok vrij komt. En zo schuift het circus telkens door.De lengtes van de blokken zijn niet heel relevant, als een trein niet in een blok past dan gebruik hij gewoon twee blokken voor die trein. Of meer als dat nodig is Groetjes