Diodes Ik dacht dat je iets op de wat gevorderde ABC methode zou enten.
Ik zou niet weten waarom je de richting nodig hebt,
Een signaal naar beide kanten is echter wel noodzakelijk
Kun je dit toelichten? Wat is deze 'gevorderde ABC methode?' Ik hoor dit voor het eerst. Wat denk je wat die zwarte dingen precies zijn op een BM1?
Jij begon er over, niet ik. Jij wilde dat een stationsspoor in 2 richtingen kan ABC'en. En ik dacht meteen ook aan een oplossing voor een bidirectioneel bloksysteem voor een stukje enkelspoor. Ik denk echter niet dat daar nou veel interesse in zou zijn. Dit is alleen waar bij 2-richting verkeer. Bij 1 richting verkeer zie ik niet in waarom ik dit nodig zou hebben. Ook niet met groen, geel, rood.
Voor dubbelspoor zou ik opzich wel een dubbele kunnen maken. Maar ook daar moet ik over nadenken. Ik moet er bijvoorbeeld ook op letten dat ik uitkom met de servo kabels. Die wil je niet al te lang maken anders moet je moeilijk gaan doen.
Trek maar eens een BM3 of BM2 open, dan zie je het verschil
worden bovendien overbrugd door rijtuigen met verlichting.
Kan het gevraagde met het ABC systeem van Lenz ? Ja.
Schema kan ik zelf niks mee, om te beginnen zie ik al geen DCC-in en geen DCC-out.
Al teruglezende merk ik, dat met name ikzelf behoorlijk begin af te wijken van de ingezette lijn om de vraag in te vullen.Daarom een heel korte samenvatting, met name ook voor Steve en Dirk.Kan het gevraagde met het ABC systeem van Lenz ? Ja.Kan het gevraagde met het ABC systeem van Bas ? Ziet er zeer veelbelovend uit en kan absoluut meer en eenvoudiger dan met Lenz. Moet alleen nog verder uitgewerkt worden, in eerste instantie specifiek voor het schaduwstation.Mijn eigen voorkeur zou naar Bas uitgaan, omdat dat op een verdere ontwikkeling duidt, die je met Lenz maar lastig voor elkaar kunt krijgen. En waarschijnlijk stukken goedkoper is.
worden bovendien overbrugd door rijtuigen met verlichting.Dit kan je oplossen met CV instellingen (In een ESU althans). Dan kan je een soort anti-dender regeling instellen. ABC moet dan een x aantal seconde opgeheven zijn alvorens de decoder zijn normale ding doet. Als een rijtuig tijdelijk ABC overbrugt, heeft dan geen effect.
Ik heb even niet helemaal helder wat voor centrale je hebt,
BasK dat is een probleem wat ik ook al tegen gekomen ben.Ik heb enkel ESU V5 decoders maar de anti-dender regeling ken ik (nog) niet, weet je welke CV dit is ...
- Wissels schakelen met servo's
Arduino met LocoNet shield
Loconet terugmelders hoeven echt geen €90 te kosten .