1, 5A, 6B, 7A, 8B2, 5B, 6B, 7A3, 5B, 6B, 7B...7, 7B, 8B8, 7A, 8B
Als je de lenz BM3 of BM2 handleiding doorleest dan kom je tegen dat die BM dingen een aansluiting hebben die je op hun bezetmelders kan aansluiten dat is de O en omgekeerde T terminal.
usb ... afwijzen omdat de desktop wat verder staat als er een fout is
Als je een fout maakt.. dan moet die weer aan je computer. En als je een desktop heb, die 4 meter ver weg staat. Is dat misschien niet altijd even handig.
Persoonlijk zou ik met een microcontroller/arduino en specifieke IO extensies het hele stuk laten regelen
waarbij je voor een verandering weer een soldeerbout nodig hebt?
En probeer je modules niet te generiek op te zetten. Op de schaal die loopt van ‘een module kan alles’ tot ‘per functionaliteit een aparte module’ zit een gulden middenweg.
Als ik nu kijk naar het ontwerp zie ik 30 blok modules, 2 diode matrices, 1 interface stukje. (zijn de seinen nodig in het opstelspoor?)
@Martin Wat je laatste post betreft. Ik heb echt in de verte geen enkel benul wat je nou allemaal bedoelt te zeggen . Ik kan er geen kaas van maken, sorry.
Denk nog even over een blokmodule aan de ingang en de uitgang, nodig of makkelijk of juist niet
Ik bedoel te zeggen, dat er wat meer bij komt kijken dan alleen maar 2 draadjes aansluiten.
De redenatie dat software moeilijk aan te passen is met een desktop op 4 meter, terwijl er laptops zijn en dat een diode matrix in een keer goed gaat en pas over 5 jaar misschien een aanpassing nodig heeft, is verkeerd.
Als het zou lukken om voor die prijs 5 blokken op een pcb te krijgen (zijn de seinen nodig in het opstelspoor?) en twee generieke modules (voor de wisselstraat logica en aansturing en voor de doorstroom en output logica), dan zijn dat behoorlijk minder kosten.
Dat is 500 tot 660 euro totaal bij 15 a 20 euro per stuk.
AlsoMet alle respect. Don't do this. Je hebt mijn schema's nog niet eens gezien, je hebt geen benul van het circuit wat ik wil gebruiken om te koppelen aan bezetmelders maar je probeert mij wel uit te leggen hoe dat moet en waar ik op moet letten? Dus thanks, but no thanks.
Over dat ene lijntje kan dan 2 richting communicatie plaatsvinden.