Dan liever 1 dag achter een scherm zitten om het in een bestaand programma in te vullen.
En daarom ga je een tijdje achter een computer zitten om een 'perfect' systeem te ontwerpen met een computer programma voor bij je treinbaan?:
Leuk van die uitrijwissels, maar die worden handmatig bediend (knop).
Ik heb eerder aangegeven dat vertrek vanaf 2 (dus wissels stellen) niet mogelijk is zolang de opvulprocedure nog niet afgerond is
En waarom zou het een kortstondig signaal moeten zijn
Is niet echt zinloosheid zolang we niet weten hoe de baan verder gaat. Bij mij kunnen de treinen bij het uitrijden van mijn schaduwstation kiezen uit 3 blokken. Dus, afhankelijk van de rest van de baan KAN er wel een tweede trein vertrekken.
Je vraagt er om : een PC met een mooi besturing systeem, dat wil een mens nog meer .Maar wat is er mis met een PC (koploper) die ergens onder je baan onder je schaduwstation alles daar regelt? Na het instellen heb je er geen omkijken meer na. En als je wilt kun je altijd wat aanpassingen maken om het toch niet iets anders te laten verlopen.
En wat hierboven al opgemerkt wordt, je tweede, derde en volgende opdrachten voor vertrek worden netjes geregeld. De trein kun je laten vertrekken als daar ruimte voor is.En ja, als je dat wilt kun je zelfs dat rode lampje laten aansturen met :"even wachten graag"En ook dit kun je dan regelen, maar ook als er dus maar 2 andere sporen zijn met een lege achterkant, dan weet het programma dat, en regeld het voor je.
Neen, de decoders zijn er nog niet, het zijn Peco wissels insulfrog. Heeft dat belang?
Geef het een kans, misschien lukt het ze en dan is het een mooi project. Drammen heeft geen zin Roelco, je hebt je punt allang gemaakt.Gr, Ben.
Hoewel mijn ABC dingen ook software hebben, kan ik garanderen dat die wel fail-safe zijn. De kracht ligt hem in de simpelheid van die dingen. Dit soort modules hebben niet dat hele 'treintje' van bezetmelder -> loconet/s88 -> centrale -> PC -> centrale -> DCC -> trein. Met ABC 'praat' je module praktisch direct tegen de trein.
Op de club hebben we vier iTrain banen. 1 van die banen heeft slechts 2 ovalen die niet meer dan 4 treinen tegelijk kan hebben. We hebben een dynamo baan die in de kortsluiting schiet als het misgaat. En de andere 2 banen... niet te vertrouwen. Ik heb gezien dat zo'n baan met 5 trein perfect rijdt voor 30 minuten. En dan opeens kop staart botsing. Alle melders werkte gewoon, maar ergens... in s88, in loconet, in iTrain, in DCC.. het gaat mis. De helft van de club vertikt het om materieel mee te nemen. Niemand vertrouwt die computers volledig. (+ ze kunnen ook de computer niet bedienen. Hebben we vier clubbanen en ruim de helft kan ze niet eens opstarten)
In één dag? Misschien lukt dat iemand die al doorkneed is in een besturingsprogramma. Maar iemand die vanaf nul begint heeft aan een dag niet eens genoeg om de handleiding te doorgronden.
Lees ik dat nou goed ? Het staat er toch echt of ben ik blind ? Een mooie hardware oplossing kun je NIET waarderen ? Dan hoop ik, dat je dat uitsluitend voor jezelf zegt en niet voor iemand anders. Die, helaas voor jou, iets anders wil.Een mooie hardware oplossing lijkt mij in ieder geval zeer te waarderen naast een mooie software oplossing. Die hoeven elkaar niet te bijten. Dan kan iemand zelf kiezen.
Sorry, foutje, zo had ik net niet bedoeld. Staat twee keer een niet, die zouden tegen elkaar weg moeten vallen.Dus ja ik kan een mooie hardware oplosing zeker WEL waarderen.Roelco
Dan wordt een ABC module aangesloten op een baanvakuitgang van BiDiB. Maar omdat de module zelf stroom verbruikt, staat deze dus altijd op BEZET.
Neen, de decoders zijn er nog niet... Heeft dat belang?
Want via een decoder betekent dus via een centrale betekent via een programma.
het zijn Peco wissels insulfrog...wat het wordt weet ik niet.
Citaat van: rjr op Vandaag om 16:44:25Dan liever 1 dag achter een scherm zitten om het in een bestaand programma in te vullen.In één dag? Misschien lukt dat iemand die al doorkneed is in een besturingsprogramma. Maar iemand die vanaf nul begint heeft aan een dag niet eens genoeg om de handleiding te doorgronden.
Wat is dat ? Een helix van 75 cm. lengte ? Lijkt me geen helix. Een helix van 75 cm. doorsnee ? 2 x pi x r = 235 cm. voor 1 rondje. Lijkt me een beetje kort voor de gewenste treinen en zou ik geen helix noemen, maar komt in de buurt van 1 baanvak. Een helix met een straal van 75 cm ? Is 470 cm. , prima voor een baanvak, maar zou ik nog steeds geen helix noemen. Een helix met een totaal hoogteverschil van 75 cm. ? Dat is een flinke echte helix.Dus Steve, wat is het ?
Neen, de decoders zijn er nog niet, het zijn Peco wissels insulfrog.
Sorry Dirk hier moet je effe tegenspreken, al de wissels zijn peco electrofrog en ik ga ze met servo's aansturen.