Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 22:46:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 22:37:59
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
Vandaag om 22:33:27
Roco wagon openen door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:18:57
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:45:27
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 21:44:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 21:34:36
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door basjuh1981
Vandaag om 21:32:03
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 21:31:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 21:27:07
NS 3502 van zwart naar groen door orientexpress
Vandaag om 20:59:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 20:43:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:43:13
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
Vandaag om 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:33:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 18:23:08
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
  

Auteur Topic: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.  (gelezen 4278 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26809
    • Pagina van klaas
Re: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.
« Reactie #30 Gepost op: 26 January 2024, 10:22:05 »
Stomme vraag die bij mij bijvoorbeeld al opkomt. Wat is de zin van 2 V-vormige tanden? Leg het me in Jip en Janneke taal eens uit?
Het kan natuurlijk ook met 1 tand.
Ik heb het maar niet in Jip en Janneke taal gedaan, want dan had je een heel ander antwoord gekregen. :)
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1769
Re: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.
« Reactie #31 Gepost op: 26 January 2024, 10:37:45 »
Jip en Janneke genoeg voor mij. Een 2e nok voegt niks toe.
En wil je lengte en breedte kunnen opsluiten dan pak je bijvoorbeeld iets zoals bij een puzzelstuk.

Bart
« Laatst bewerkt op: 26 January 2024, 10:44:21 door Bahn-AG »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26809
    • Pagina van klaas
Re: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.
« Reactie #32 Gepost op: 26 January 2024, 10:45:07 »
Met 1 nok in het midden kan ook. Maar het sterke punt aan het ontwerp van nighttrain is dat beide delen gelijk zijn.
Met 1 nok in het midden heb je een tegenstuk nodig met 1 deuk in het midden, en dan zijn beide delen verschillend.

Eerlijk gezegd vind ik het allemaal nogal ver gaan. Het probleem van Peter is kennelijk dat hij wel een begrenzing heeft tegen zijdelings verschuiven, maar daar zit toch nog te veel speling op. Hij zou eens kunnen kijken of daar niet iets te verbeteren is.

Ik zie dat je intussen je bericht hebt aangepast. Een puzzelstuknokje dat ook lengteverschuiving tegengaat lijkt me onnodig en misschien zelfs ongewenst. Door wisselingen in temperatuur en vochtigheid treden er juist lengteveranderingen op, en die moet je de ruimte geven.
« Laatst bewerkt op: 26 January 2024, 10:48:18 door Klaas Zondervan »
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1769
Re: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.
« Reactie #33 Gepost op: 26 January 2024, 11:19:34 »
Symmetrie van een eindstuk is geen noodzaak. Je legt het immers eenmalig neer.
Een rechte nok is genoeg om Peter zijn probleem effectief op te lossen.

Bart

peterha

  • Offline Offline
  • Berichten: 1200
Re: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.
« Reactie #34 Gepost op: 26 January 2024, 12:43:04 »
Peter, je kan natuurlijk ook nog als extra een verjonging aan de railuiteinden vijlen. Zodoende lopen de wielen niet tegen de stompe kant van de rails mocht e.e.a. toch nog ietwat verschoven komen te liggen. Maar vooraleer moet je zorgen dat de brug bij neerlaten absoluut niet kan verschuiven of speling heeft.
Met vriendelijke groet,
Peter

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4025
Re: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.
« Reactie #35 Gepost op: 04 February 2024, 19:28:26 »
Naamgenoot,Klaas Z en de anderen:
Het overgangsdeel is nu klaar en goed geworden.
Wel moest ik het spoor goed in een  rechte lijn leggen op de vaste wal en op de brug.
 Er begint namelijk een helling op de brug,die kon niet pas na de brug beginnen door ruimte gebrek.
Maar nu is dat ook goed gelegd.
De zaak past netjes in elkaar met een tand  en de laatste halve millimeter is speling is  ook weg.
 Allemaal bedankt. (y)
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 7331
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.
« Reactie #36 Gepost op: 05 February 2024, 00:22:09 »
Suc6 met het rijden etc...

Ronald Visser

Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 4 oktober ben ik er weer...

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4025
Re: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.
« Reactie #37 Gepost op: 05 February 2024, 10:42:02 »
 :D   ;D  (y)
 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen