Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 10:03:59
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door René 4312
Vandaag om 09:52:09
19 Toen door Noud
Vandaag om 09:41:51
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door FritsT
Vandaag om 09:34:14
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door bask185
Vandaag om 09:23:39
EifelBurgenBahn door Joz
Vandaag om 09:20:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door 741230
Vandaag om 09:05:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 09:03:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:37:57
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door Frits C
Vandaag om 06:45:46
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
13 June 2025, 23:53:36
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
13 June 2025, 23:27:04
ESU Loksound V4 Plux22 door Falkenberg
13 June 2025, 23:08:50
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Benelux795
13 June 2025, 21:53:57
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Bennis
13 June 2025, 21:20:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door R1954
13 June 2025, 21:05:05
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Frits C
13 June 2025, 20:20:25
US diorama in H0 door Wim Vink
13 June 2025, 19:33:48
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FrankJ
13 June 2025, 19:33:40
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Eric B
13 June 2025, 19:28:04
Verschil in grootte huizen...... door MOVisser
13 June 2025, 19:14:19
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door MOVisser
13 June 2025, 19:00:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door MathynK
13 June 2025, 18:42:35
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Frank 123
13 June 2025, 17:09:57
Roco gebogen wissels 2,5 mm door VictorPM
13 June 2025, 16:12:21
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Besselspoor
13 June 2025, 16:05:32
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Eric v C
13 June 2025, 16:03:36
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door MOVisser
13 June 2025, 15:15:57
Piko 2025 door VAM65
13 June 2025, 14:54:44
Roco 290 digtaliseren door Tijdperk||
13 June 2025, 12:40:49
  

Auteur Topic: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.  (gelezen 3790 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26556
    • Pagina van klaas
Re: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.
« Reactie #30 Gepost op: 26 January 2024, 10:22:05 »
Stomme vraag die bij mij bijvoorbeeld al opkomt. Wat is de zin van 2 V-vormige tanden? Leg het me in Jip en Janneke taal eens uit?
Het kan natuurlijk ook met 1 tand.
Ik heb het maar niet in Jip en Janneke taal gedaan, want dan had je een heel ander antwoord gekregen. :)
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1731
Re: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.
« Reactie #31 Gepost op: 26 January 2024, 10:37:45 »
Jip en Janneke genoeg voor mij. Een 2e nok voegt niks toe.
En wil je lengte en breedte kunnen opsluiten dan pak je bijvoorbeeld iets zoals bij een puzzelstuk.

Bart
« Laatst bewerkt op: 26 January 2024, 10:44:21 door Bahn-AG »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26556
    • Pagina van klaas
Re: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.
« Reactie #32 Gepost op: 26 January 2024, 10:45:07 »
Met 1 nok in het midden kan ook. Maar het sterke punt aan het ontwerp van nighttrain is dat beide delen gelijk zijn.
Met 1 nok in het midden heb je een tegenstuk nodig met 1 deuk in het midden, en dan zijn beide delen verschillend.

Eerlijk gezegd vind ik het allemaal nogal ver gaan. Het probleem van Peter is kennelijk dat hij wel een begrenzing heeft tegen zijdelings verschuiven, maar daar zit toch nog te veel speling op. Hij zou eens kunnen kijken of daar niet iets te verbeteren is.

Ik zie dat je intussen je bericht hebt aangepast. Een puzzelstuknokje dat ook lengteverschuiving tegengaat lijkt me onnodig en misschien zelfs ongewenst. Door wisselingen in temperatuur en vochtigheid treden er juist lengteveranderingen op, en die moet je de ruimte geven.
« Laatst bewerkt op: 26 January 2024, 10:48:18 door Klaas Zondervan »
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1731
Re: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.
« Reactie #33 Gepost op: 26 January 2024, 11:19:34 »
Symmetrie van een eindstuk is geen noodzaak. Je legt het immers eenmalig neer.
Een rechte nok is genoeg om Peter zijn probleem effectief op te lossen.

Bart

peterha

  • Offline Offline
  • Berichten: 1184
Re: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.
« Reactie #34 Gepost op: 26 January 2024, 12:43:04 »
Peter, je kan natuurlijk ook nog als extra een verjonging aan de railuiteinden vijlen. Zodoende lopen de wielen niet tegen de stompe kant van de rails mocht e.e.a. toch nog ietwat verschoven komen te liggen. Maar vooraleer moet je zorgen dat de brug bij neerlaten absoluut niet kan verschuiven of speling heeft.
Met vriendelijke groet,
Peter

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3962
Re: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.
« Reactie #35 Gepost op: 04 February 2024, 19:28:26 »
Naamgenoot,Klaas Z en de anderen:
Het overgangsdeel is nu klaar en goed geworden.
Wel moest ik het spoor goed in een  rechte lijn leggen op de vaste wal en op de brug.
 Er begint namelijk een helling op de brug,die kon niet pas na de brug beginnen door ruimte gebrek.
Maar nu is dat ook goed gelegd.
De zaak past netjes in elkaar met een tand  en de laatste halve millimeter is speling is  ook weg.
 Allemaal bedankt. (y)
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

MOVisser

  • Online Online
  • Berichten: 7014
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.
« Reactie #36 Gepost op: 05 February 2024, 00:22:09 »
Suc6 met het rijden etc...

Ronald Visser

Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 23 augustus ben ik er weer...

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3962
Re: Problemen met de overgang van opklapbare brug naar vaste wal.
« Reactie #37 Gepost op: 05 February 2024, 10:42:02 »
 :D   ;D  (y)
 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen