Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Piko 2025
door
henk
Vandaag
om 15:39:22
Rocky Rail 6400
door
gtw6016
Vandaag
om 15:34:42
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 15:16:54
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Arjan6511
Vandaag
om 15:03:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 14:48:54
Raadplaatje
door
Bob11
Vandaag
om 14:29:45
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Railpassie
Vandaag
om 14:25:29
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:21:07
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
spoorzeven
Vandaag
om 13:59:34
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:51:12
Sikje 225
door
Eric B
Vandaag
om 13:49:47
Lima plan E bankjes
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:46:28
Locatie van foto gezocht
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 13:21:13
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 12:51:41
Railpro 607
door
henk
Vandaag
om 12:47:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
martijnhaman
Vandaag
om 12:42:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's"
door
MOVisser
Vandaag
om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
shay59
Vandaag
om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 11:44:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 11:16:52
Lima IRM pimpen
door
Railpassie
Vandaag
om 11:13:09
digitaal veranderd in 15 jaar
door
HeRo
Vandaag
om 09:05:42
Station Roodeschool
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:58:50
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 08:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Erik Mijd
Vandaag
om 07:43:21
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Vorige
-
Volgende
-
1
...
19
20
[
21
]
22
23
...
28
Omlaag
Auteur
Topic: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. (gelezen 56936 keer)
Mitchell
3D Designer
Offline
Berichten: 3182
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #300 Gepost op:
19 March 2025, 10:52:32 »
Voor ontwerpen maak ik gebruik van PureRef om foto's en andere info altijd op mijn scherm te hebben als referentie.
Misschien heb je er iets aan (zo kan je dus je foto op je scherm hebben terwijl je in blender werkt, zonder dat je elke keer heen en weer moet switchen om de foto te zien)
Gelogd
SpoorObjecten
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #301 Gepost op:
19 March 2025, 12:43:18 »
Hoi Mitchell,
Wij hebben als bouwgroep eerst een privé-databank gemaakt (inbreng van John) waar al onze foto's/tekeningen in staan. In die databank kunnen we o.a. zoeken op naam, onderdeel, positie !!!. Vooral laatste twee items gebruiken we heel veel. Mijn inbreng in het geheel is het vullen van die databank. Daarnaast maak ik van ieder te tekenen onderdeel eerst een apart dossier met foto's, tekeningen en vooral afmetingen wat naar de leden van de bouwgroep kan worden gestuurd als voorbereiding op de tekensessie. Iets terugvinden is dus appeltje-eitje. Dat is dus het voorbereidend werk.
Dan gaan we gezamenlijk via Zoomsessies 3D tekenen. Tekenen en alles ter plekke controleren op maatvoering door ieder afzonderlijk direct online.
Een ieder van ons heeft 2 beeldschermen dus alle beschikbare informatie is ook per direct in te zien bij het tekenen. Dus aflezende info en soms optisch als achtergrond bij het tekenen.
Het maken van de databank kostte ons circa 2 maanden maar daar hebben we nu heel veel profijt van.
Het inbrengen van de foto's/tekeningen is ook een klus (kan uren maar ook weken duren) maar ook dan hebben we er veel profijt van want ieder te zoeken item is kruislings te zoeken en te vergelijken.
Niet te vergeten.....koffie en overleg.
Kernwoord: samenwerken.
Zodra ik info vind, internet, mail, of hoe dan ook, ga ik die bewerken en in de databank zetten. Niets neerleggen en afwachten tot het een onoverzichtelijke bulk wordt. Minstens algemene dossiers per model maken van bv tekeningen, foto's 1-1, foto modellen, diverse info en alles met bronvermelding.
Voor de NCS-72 en de NS-1000 ben ik dus al druk bezig maar zal je voorlopig nog geen 3D tekening zien. En dat terwijl we de Motorpost nog geeneens af hebben.
Kernwoord: planning.
Klik op het plaatje voor een betere leesbaarheid.
36180
«
Laatst bewerkt op: 19 March 2025, 12:57:41 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #302 Gepost op:
21 March 2025, 18:36:27 »
Nog dupliceren en uithollen aan de bovenkant, maar het eerste item dat onder de MP moet komen is er.
«
Laatst bewerkt op: 21 March 2025, 19:03:39 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #303 Gepost op:
27 March 2025, 20:01:22 »
Hoe de centrale kast aan het model komt is nog een zorg van later, maar de kast zelf is getekend.
36927
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #304 Gepost op:
28 March 2025, 11:45:51 »
Het 2e apparaat dat we gaan tekenen is de compressor.
Een van de vele foto's die we er van gemaakt hebben.
Het ophangframe "under construction".
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #305 Gepost op:
29 March 2025, 21:01:24 »
De voorkant,
Aan de achterkant wordt nog gewerkt.
37432
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #306 Gepost op:
31 March 2025, 20:56:58 »
Er is een start gemaakt met het test-printen van wat onderdelen van de onderkant en de rijweerstanden op het dak.
Chitubox op de printer van J.
Mijn 3D-printer is kleiner, dus ik moet in 2x printen.
Resulteerde in een handjevol geprinte onderdelen die vanavond stuk voor stuk zijn beoordeeld en aangepast waar nodig.
-Accubak heeft verstevigingen tegen het kromtrekken gekregen
-Rijweerstanden iets dikkere voetjes ivm afbreken bij het slijpen van de supports
-Compressor nu mechanisch te verbinden met het ophangrek.
-Ophangrek steviger gemaakt op onzichtbare plekken.
Morgen de rest printen.
37846
«
Laatst bewerkt op: 31 March 2025, 20:58:59 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #307 Gepost op:
01 April 2025, 15:11:14 »
Er viel heel wat te bespreken vanmiddag.
38124
Gelogd
AB 7216
Offline
Berichten: 1626
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #308 Gepost op:
01 April 2025, 15:18:32 »
Dat ziet er al heel mooi uit!
Groeten Arjen
Gelogd
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #309 Gepost op:
01 April 2025, 16:06:59 »
De printer heeft zojuist de centrale kast en 2 kleine electrakasten gemaakt. Die staan nu af te spoelen in het ultrasoonbad. Straks uitharden en dan kan het bouwen beginnen. Eerst de zijwanden, dan de koppen en als belangrijkste het maken en positioneren van de vloer/bodem. Daarover nadenken is tot dit moment niet nodig geweest, maar het is dan eindelijk zover.
Gelogd
Olaf
Offline
Berichten: 871
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #310 Gepost op:
01 April 2025, 16:16:55 »
Prachtig mooi!
Gelogd
Meer NS in spoor 1!
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5374
Modelspoor is emotie...
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #311 Gepost op:
01 April 2025, 16:30:31 »
GAAF
Gelogd
Tbinnebarretije…
FritsT
Offline
Berichten: 11246
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #312 Gepost op:
01 April 2025, 18:53:28 »
Printrandjes en resten van supports kan je prima weghalen met deze borstel.
'
Dakdelen haaks vijlen.
Zijwanden laten zich goed plaatsen.
Ribbels in het dak opvullen met messing 1,5mm draad.
Mijn eerste indruk....... gaat lukken.
Maar nu even het werk neerleggen en in alle rust verder.
38290
Gelogd
Frits C
FCS Topeka
Offline
Berichten: 243
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #313 Gepost op:
01 April 2025, 19:52:22 »
Het wordt weer een geweldig project. Ik ga het volgen.
Gelogd
m.v.g. Frits
USA trains minded.
Ik ontwerp met DesignSpark Mechanical
Jelmer
Offline
Berichten: 5209
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
«
Reactie #314 Gepost op:
02 April 2025, 08:27:49 »
Indrukwekkende bouwwerk, nu al
Groeten,
Jelmer
Gelogd
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Vorige
-
Volgende
-
1
...
19
20
[
21
]
22
23
...
28
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.