Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 14:42:36
Sankt Georgen. door william_2
Vandaag om 14:38:50
Rondom Charlois door NS264
Vandaag om 14:35:51
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:15:02
Lenz Standard+ V2 doet gek door maartenvdb
Vandaag om 14:09:16
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 14:09:01
Roco modellen op aliexpress door maartenvdb
Vandaag om 14:04:41
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:02:36
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Ronald81
Vandaag om 13:49:56
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door HugoB123
Vandaag om 13:39:19
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:31:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 13:24:27
Trix 1707 DCC resetten door Luud H
Vandaag om 13:18:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 13:00:47
Airtex foto behang als achtergrond door robstuart
Vandaag om 12:31:41
Van 2D afbeelding naar 3D model door Stootjuk
Vandaag om 12:24:04
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door Eelco Storm
Vandaag om 12:16:07
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 12:10:57
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
Vandaag om 11:56:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 11:52:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:35:06
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door maartenvdb
Vandaag om 11:26:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:20:44
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 11:02:17
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 10:40:43
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar? door Pauldg
Vandaag om 10:32:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:25:51
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 09:11:22
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Jelmer
Vandaag om 08:56:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
Vandaag om 08:14:59
  

Auteur Topic: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.  (gelezen 85251 keer)

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2040
  • Allegra" treinstel
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #180 Gepost op: 04 September 2024, 14:04:26 »
Mooi gemaakt/geprint Frits!

Succes in Beekbergen.

Momenteel zit ik in de Vectron koppen in spoor 2…. Wellicht leuk om een motorpost in die schaal te maken.

Mvg

Kees-Jan

 :o :o whoooo dat word nog ietje groter Kees-jan  ;D
« Laatst bewerkt op: 04 September 2024, 14:10:16 door edwin1974 »

Kees-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 326
  • BarbapapaSpoor
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #181 Gepost op: 04 September 2024, 14:14:45 »
:o :o whoooo dat word nog ietje groter Kees-jan  ;D

Ja Edwin in spoor 2: 1173,3333333333mm
Morgen heb ik een vectron in die schaal hier staan, vers geprint uit China en die vind ik al groot met 84 cm.

Mvg

Kees-Jan
Ik wist niet dat je modeltreinen had?

Heb ik ook niet.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2040
  • Allegra" treinstel
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #182 Gepost op: 04 September 2024, 14:26:31 »
Dan wordt de Motorpost in Spur II L.O.b 26400mm:22,5 =1,173.33 :o

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11522
    • nulpunt
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #183 Gepost op: 04 September 2024, 14:44:11 »
Spoor-2 zal het met printen in kunststof voor ons niet worden. Als ik ooit in metaal (anders dan messing) ga werken..... wie weet. De kop zou dan in metaal geprint kunnen worden. Vooralsnog geen prioriteit.

WesleyMunnik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1200
    • Modelspoor Design
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #184 Gepost op: 04 September 2024, 19:17:24 »
Als het aan het formaat printer ligt 10 minuten rijden staat er 1 waar die wel in moet passen. ( de koppen dan he  ;D )
Met vriendelijke groet,

Wesley Munnik

www.modelspoordesign.nl

Kees-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 326
  • BarbapapaSpoor
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #185 Gepost op: 04 September 2024, 20:07:35 »
Als het aan het formaat printer ligt 10 minuten rijden staat er 1 waar die wel in moet passen. ( de koppen dan he  ;D )
10 minuten…. Ik blijf er gewoon voor thuis (1x keer geprint dan wel te verstaan…).

Maar het is plastic en Frits wil liever metaal/messing dus is niet wat hij wil.

Mvg

Kees-Jan
Ik wist niet dat je modeltreinen had?

Heb ik ook niet.

WesleyMunnik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1200
    • Modelspoor Design
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #186 Gepost op: 04 September 2024, 20:32:57 »
Ow ik blijf er ook wel voor thuis hoor want hier staat die gewoon binnen.
Ik ken frits goed genoeg dat die meer van de messing bouw is maar gezien zijn 3D prints van de Mp gok ik een combinatieprojectje.
Met vriendelijke groet,

Wesley Munnik

www.modelspoordesign.nl

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11522
    • nulpunt
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #187 Gepost op: 04 September 2024, 20:36:16 »
Goed gegokt.

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11522
    • nulpunt
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #188 Gepost op: 06 September 2024, 12:51:36 »
Werkoverleg voorafgaand aan het VSM-weekend.

Moeten de auto met spullen er nog wel zien te komen want op dit ogenblijk staat er 10km file (en wij middenin) op de A1 richting Apeldoorn.



16876
« Laatst bewerkt op: 06 September 2024, 12:55:01 door FritsT »

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11522
    • nulpunt
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #189 Gepost op: 06 September 2024, 15:25:08 »
De componenten voor de kop van de Motorpost in Spoor-1.

Passing is bijna (99%) goed. Nog wat plastic putty om kieren weg te werken en klaar.
De ramen zijn UV-uitgehard, geschuurd met waterproof korrel 400 tot glad en daarna begonnen met korrel 1000 om te polijsten. Straks nog fijner polijsten tot helder. Passing van de ramen is ok.


16950
« Laatst bewerkt op: 06 September 2024, 15:45:37 door FritsT »

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11522
    • nulpunt
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #190 Gepost op: 06 September 2024, 23:46:51 »
Ik had niet fijner dan korrel-1000 en het enige waar ik op vrijdagmiddag nog aan kon komen was korrel-1200. Daarmee kreeg ik het niet glashelder, wel transparant.
Een setje koplamp-polijst voor de auto...vrijdag middag dus en  in de (2) winkels hier die het zouden kunnen hebben voeren ze maar een beperk assortiment. Dit hoofdstuk wordt dus tzt. (alweer) vervolgd.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op deze kop zaten wat oneffenheden. Prima om te oefenen om die perfect te krijgen.
-Vijlen: kap 4 (heel fijn).... krassen :(
-Railgum: Zet geen zoden aan de dijk. :(
-Slijpschijven Proxxon: te lokaal en dus kans op deuken. :'(
-Schuurborstel: Perfect. :D


Achteraf licht zandstralen en de kop is klaar om gespoten te worden (bruine primer). :D

Ik moet wel zeggen...wat een formaat van een model gaat het zo worden.
« Laatst bewerkt op: 06 September 2024, 23:57:08 door FritsT »

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11522
    • nulpunt
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #191 Gepost op: 08 September 2024, 12:20:51 »
De kop is klaar. De zijwanden lijken geen problemen te geven, maar........de aansluiting op elkaar is voor het model nog een punt van aandacht.
Het dak loopt niet door naar de zijwand. Bovenop de zijwand zit nog een regengoot (achter de gele bies) en die moet ook vloeiend lopen bij de kop. Is die te printen of moet er (zoals hier) een L-profiel 2x2 met veel plamuurwerk. Zaken om over na te gaan denken.



Het dak op de kop lijkt nog iets te kort. Dat moet verder doorlopen naar achter tot aan de inkeping voor het toekomstige (messing) dak.
De regengoot (achter de gele bies) boven de deur...meeprinten ?






17200
« Laatst bewerkt op: 08 September 2024, 12:29:28 door FritsT »

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2040
  • Allegra" treinstel
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #192 Gepost op: 08 September 2024, 12:24:31 »
Nog een optie is misschien de cabine deur en een klein stukje zijwand mee printen tot waar het gootje begint  ???

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11522
    • nulpunt
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #193 Gepost op: 08 September 2024, 14:39:16 »
Dan, om een indruk van de lengte van de MP in Spoor-1 te krijgen... zeg maar 80 cm, buffers niet meegerekend.

Inclusief de blokhaak aan het uiteinde.
Ik vermoed dat het een heel groot U-profiel (vloer + zijwanden), of zelfs een koker moet gaan worden om alles recht te gaan houden.
Daar is de uitdaging.... :D
« Laatst bewerkt op: 08 September 2024, 14:44:45 door FritsT »

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1640
    • Dwangrail.nl
Re: De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
« Reactie #194 Gepost op: 08 September 2024, 19:07:43 »
Ik heb vandaag de neuzen en de draaistellen van de Mp zitten bewonderen.
Dat ziet er echt strak uit, mooi tekenwerk, en mooi printwerk!

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)