Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Ronaldk
Vandaag om 21:31:18
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door Silvolde
Vandaag om 19:42:31
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
  

Auteur Topic: Nieuwste generatie keerlusmodules  (gelezen 4226 keer)

MartinRT

  • Offline Offline
  • Berichten: 542
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #15 Gepost op: 14 January 2024, 13:53:58 »
Juist, begrepen .  (y)

Hasenwald

  • Offline Offline
  • Berichten: 878
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #16 Gepost op: 14 January 2024, 14:35:05 »
Juist Ben. En dan is het mogelijk op de "klassieke" manier te rijden in iTrain. En dat is heel fijn met lange blokken (met ook nog helling) en lange treinen. Zeer betrouwbare manier van rijden.
Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  iTrain Plus

Hasenwald

  • Offline Offline
  • Berichten: 878
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #17 Gepost op: 14 January 2024, 14:38:21 »
Ik gebruik tot volle tevredenheid de keerlusmodule van Etecmo. Werkt ook op stroomdetectie (dus kortsluitvrij) en heeft twee uitgangen voor terugmelding


Ga ik ook even bestuderen. Ik heb bij Etecmo al veel decoders en verlichting gekocht. Wist niet dat ze ook een keerlusmodule hebben. Dank voor de tip!
Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  iTrain Plus

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1807
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #18 Gepost op: 14 January 2024, 16:46:59 »
Ervaring van een vriend van me: de Keerplus3 is een mooi product, maar de garantie afhandeling is naar zijn mening teleurstellend. Aangezien we hier geen winkeliers bespreken en de producent tevens winkelier is, kan ik hier niet meer zeggen dan dat.

Een andere goed werkende en betaalbare keerlusautomaat is de LDT KM-SG

Vreemd , ik kan me hier niets over herinneren. Meestal vervangen we een defecte module gewoon, er zijn er al meer dan 2000 in omloop en het aantal defecten is sinds we de productie hebben uitbesteed nihil. Kan misschien zijn dat die een oude eerst serie heeft?

Laat die vriend nog eens contact met mij opnemen als je wilt, dan duik ik daar even in wat daar foit is gegaan. Want dat moet netjes opgelost worden.

Groetjes
Groetjes
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Waalspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 147
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #19 Gepost op: 14 January 2024, 17:39:37 »
Mijn 1e (?) generatie KeerPlus3 werkt al een paar jaar probleemloos met drie terugmeldsecties in Rocrail.
Een prima en gunstig geprijsd product.
Groeten,
Bas

H0, Z21, Sprog3, Rocrail, NS III, IV

iljitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #20 Gepost op: 14 January 2024, 17:57:22 »
Is dit niet simpeler op te lossen?

Stel stroom van links, stroom van rechts. Het midden is schakelbaar, en gebruikt normaal stroom van links. Nu zet je ter hoogte van de overgang van midden naar rechts een IR-sensor. Als die afgaat klapt een relais om en krijgt het middenstuk stroom van rechts. Als de IR-sensor niks meer ziet dan klapt het relais weer terug en krijgt het midden weer stroom van links.

Praktisch gezien denk ik dat je twee sensors wilt hebben, met wat marge aan beide kanten van de overgang midden - rechts. (Met een OR zodat als één sensor iets zit het relais schakelt.) Dan heb je iets meer tijd om het relais te laten schakelen en ook minder kans op geratel tussen verschillende wagons.

spock

  • Offline Offline
  • Berichten: 757
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #21 Gepost op: 14 January 2024, 18:28:49 »
Het is simpeler, maar heeft dan ook beperkingen (die je waarschijnlijk niet wilt).

@Martin: Ik heb gisteren even mogen spelen met de KeerPlus3 in Rijswijk.
Ik kan in de documentatie niet vinden wat de maximale stroom mag zijn in de secties.
Kan je dit svp vertellen?

mvg spock

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1807
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #22 Gepost op: 14 January 2024, 19:02:03 »
De secties kan die KP3 tot 2000 mA belast worden. Hij is dus goed geschikt voor schalen tot H0 in ieder geval.
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26635
    • Pagina van klaas
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #23 Gepost op: 14 January 2024, 19:27:39 »
De oplossing die Iljitsch noemt heb ik vaker gelezen, waarschijnlijk hier op het forum.
Het probleem van ratelen tussen twee wagens kun je ondervangen door de lichtstraal niet haaks op het spoor te richten, maar schuin.

Ik ken nog een andere oplossing, die is wat ingewikkelder,  maar wel onzichtbaar. Dat is met een detectielus onder het spoor. Volgens hetzelfde principe als de detectielussen die je ziet bij verkeerslichten.
Je hebt in het spoor dan alleen maar een dubbele scheiding nodig aan begin en eind van de keersectie.
Aan beide einden ligt een lus onder de scheiding. En die lussen schakelen een bi-stabiel relais.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4971
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #24 Gepost op: 14 January 2024, 20:15:46 »
Citaat
Het probleem van ratelen tussen twee wagens kun je ondervangen door de lichtstraal niet haaks op het spoor te richten, maar schuin.
Vergeet niet om een simpel condensatortje toe te voegen om een afvalvertraging te maken voor het relais. Dat werkt ook als een trein goedwerkende keerlusmodule.

Ik heb er ooit een DIY printje voor bedacht. Ik denk met alle onderdelen dat je op de €6~€7 materiaalkosten zit. Ik geloof bij verreweg dat dit de simpelste, doeltreffendste en goedkoopste methode is voor het keerlus probleem.


En voor het gemak van aansluiten hebben we dit lichtsluisprintje. Die witte strepen komen overeen met je H0 spoorstaven. Ze staan onder 45 graden.

Ik dacht dat ik ook een smd versie had maar die kan ik ff niet vinden  :-X dus nvm dat.

Bas
« Laatst bewerkt op: 14 January 2024, 20:26:47 door bask185 »
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

joespoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
  • Zo ge 't moakt, zo hedde't
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #25 Gepost op: 01 February 2024, 00:19:03 »
Ik neig ook naar de DTS KeerPlus3. Een keerlus met detectie zonder steeds kortsluiting (hoe kort ook) lijkt me beter. De keerlus wordt lang genoeg, dus er kan makkelijk 20cm aan beide zijde af voor de detectie. Het middenstuk is dan nog altijd 4 meter lang, langer dan de langste trein. En bijkomend voordeel is dat ik ook eenvoudig de 3 secties op de bezet/terugmelder (BMD16N-SD van Huib Maaskant) kan aansluiten

En ik ben idd ook benieuwd naar KeerPlus3 ervaringen

Ik heb zeer goede ervaring met de DTS KeerlusPlus3: werkt perfect en nog belangrijker: bij vragen of problemen krijg je snel en vakkundig antwoord!

Hasenwald

  • Offline Offline
  • Berichten: 878
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #26 Gepost op: 01 February 2024, 00:34:42 »
Dankjewel joespoor. Bende gij un Bossche bol ofzo?

"Zo ge 't moakt, zo hedde't"
« Laatst bewerkt op: 01 February 2024, 00:48:48 door Hasenwald »
Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  iTrain Plus

C-rails

  • Gast
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #27 Gepost op: 01 February 2024, 10:45:17 »
Ik heb deze topic niet geheel doorgespit, maar werkt de keerlusmodule van DTS op basis van kortsluiting?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26635
    • Pagina van klaas
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #28 Gepost op: 01 February 2024, 10:51:03 »
Misschien toch maar even doorspitten? Het topic is niet zo lang en het antwoord is makkelijk te vinden.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Hasenwald

  • Offline Offline
  • Berichten: 878
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #29 Gepost op: 01 February 2024, 18:04:37 »
Ik heb deze topic niet geheel doorgespit, maar werkt de keerlusmodule van DTS op basis van kortsluiting?


Ik maak het je makkelijk, je zou reactie #9 kunnen lezen
Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  iTrain Plus