Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Update: baan in de tropen door phdirk
Vandaag om 21:22:41
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:12:28
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Gerrit H
Vandaag om 21:05:18
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 20:55:06
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door Edsko Hekman
Vandaag om 20:38:39
reed contact onder de baan door R1954
Vandaag om 20:33:55
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Tedo
Vandaag om 20:26:15
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 20:21:48
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
Vandaag om 20:20:45
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ed K.
Vandaag om 19:58:13
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Miniature Holland
Vandaag om 19:37:52
Raadplaatje door Karben
Vandaag om 19:21:40
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:17:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:17:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:16:52
Lenz Standard+ V2 doet gek door Nijboer
Vandaag om 19:12:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 18:40:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:08:18
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:47:32
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:39:31
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 17:36:01
100 jaar MBS lok 4 door borotof
Vandaag om 17:26:23
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Eric B
Vandaag om 17:24:15
welke draden om servodecoders te testen door Dirk
Vandaag om 17:23:04
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 16:42:36
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Carl
Vandaag om 16:14:38
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:45:48
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 15:29:24
Rondom Charlois door defender
Vandaag om 15:12:25
Station Roodeschool door defender
Vandaag om 15:08:36
  

Auteur Topic: Nieuwste generatie keerlusmodules  (gelezen 4642 keer)

MartinRT

  • Offline Offline
  • Berichten: 542
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #15 Gepost op: 14 January 2024, 13:53:58 »
Juist, begrepen .  (y)

Hasenwald

  • Online Online
  • Berichten: 953
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #16 Gepost op: 14 January 2024, 14:35:05 »
Juist Ben. En dan is het mogelijk op de "klassieke" manier te rijden in iTrain. En dat is heel fijn met lange blokken (met ook nog helling) en lange treinen. Zeer betrouwbare manier van rijden.
Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  KeerPlus3  |  iTrain Plus

Hasenwald

  • Online Online
  • Berichten: 953
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #17 Gepost op: 14 January 2024, 14:38:21 »
Ik gebruik tot volle tevredenheid de keerlusmodule van Etecmo. Werkt ook op stroomdetectie (dus kortsluitvrij) en heeft twee uitgangen voor terugmelding


Ga ik ook even bestuderen. Ik heb bij Etecmo al veel decoders en verlichting gekocht. Wist niet dat ze ook een keerlusmodule hebben. Dank voor de tip!
Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  KeerPlus3  |  iTrain Plus

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1849
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #18 Gepost op: 14 January 2024, 16:46:59 »
Ervaring van een vriend van me: de Keerplus3 is een mooi product, maar de garantie afhandeling is naar zijn mening teleurstellend. Aangezien we hier geen winkeliers bespreken en de producent tevens winkelier is, kan ik hier niet meer zeggen dan dat.

Een andere goed werkende en betaalbare keerlusautomaat is de LDT KM-SG

Vreemd , ik kan me hier niets over herinneren. Meestal vervangen we een defecte module gewoon, er zijn er al meer dan 2000 in omloop en het aantal defecten is sinds we de productie hebben uitbesteed nihil. Kan misschien zijn dat die een oude eerst serie heeft?

Laat die vriend nog eens contact met mij opnemen als je wilt, dan duik ik daar even in wat daar foit is gegaan. Want dat moet netjes opgelost worden.

Groetjes
Groetjes
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Waalspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 147
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #19 Gepost op: 14 January 2024, 17:39:37 »
Mijn 1e (?) generatie KeerPlus3 werkt al een paar jaar probleemloos met drie terugmeldsecties in Rocrail.
Een prima en gunstig geprijsd product.
Groeten,
Bas

H0, Z21, Sprog3, Rocrail, NS III, IV

iljitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #20 Gepost op: 14 January 2024, 17:57:22 »
Is dit niet simpeler op te lossen?

Stel stroom van links, stroom van rechts. Het midden is schakelbaar, en gebruikt normaal stroom van links. Nu zet je ter hoogte van de overgang van midden naar rechts een IR-sensor. Als die afgaat klapt een relais om en krijgt het middenstuk stroom van rechts. Als de IR-sensor niks meer ziet dan klapt het relais weer terug en krijgt het midden weer stroom van links.

Praktisch gezien denk ik dat je twee sensors wilt hebben, met wat marge aan beide kanten van de overgang midden - rechts. (Met een OR zodat als één sensor iets zit het relais schakelt.) Dan heb je iets meer tijd om het relais te laten schakelen en ook minder kans op geratel tussen verschillende wagons.

spock

  • Offline Offline
  • Berichten: 770
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #21 Gepost op: 14 January 2024, 18:28:49 »
Het is simpeler, maar heeft dan ook beperkingen (die je waarschijnlijk niet wilt).

@Martin: Ik heb gisteren even mogen spelen met de KeerPlus3 in Rijswijk.
Ik kan in de documentatie niet vinden wat de maximale stroom mag zijn in de secties.
Kan je dit svp vertellen?

mvg spock

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1849
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #22 Gepost op: 14 January 2024, 19:02:03 »
De secties kan die KP3 tot 2000 mA belast worden. Hij is dus goed geschikt voor schalen tot H0 in ieder geval.
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26887
    • Pagina van klaas
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #23 Gepost op: 14 January 2024, 19:27:39 »
De oplossing die Iljitsch noemt heb ik vaker gelezen, waarschijnlijk hier op het forum.
Het probleem van ratelen tussen twee wagens kun je ondervangen door de lichtstraal niet haaks op het spoor te richten, maar schuin.

Ik ken nog een andere oplossing, die is wat ingewikkelder,  maar wel onzichtbaar. Dat is met een detectielus onder het spoor. Volgens hetzelfde principe als de detectielussen die je ziet bij verkeerslichten.
Je hebt in het spoor dan alleen maar een dubbele scheiding nodig aan begin en eind van de keersectie.
Aan beide einden ligt een lus onder de scheiding. En die lussen schakelen een bi-stabiel relais.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 5121
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #24 Gepost op: 14 January 2024, 20:15:46 »
Citaat
Het probleem van ratelen tussen twee wagens kun je ondervangen door de lichtstraal niet haaks op het spoor te richten, maar schuin.
Vergeet niet om een simpel condensatortje toe te voegen om een afvalvertraging te maken voor het relais. Dat werkt ook als een trein goedwerkende keerlusmodule.

Ik heb er ooit een DIY printje voor bedacht. Ik denk met alle onderdelen dat je op de €6~€7 materiaalkosten zit. Ik geloof bij verreweg dat dit de simpelste, doeltreffendste en goedkoopste methode is voor het keerlus probleem.


En voor het gemak van aansluiten hebben we dit lichtsluisprintje. Die witte strepen komen overeen met je H0 spoorstaven. Ze staan onder 45 graden.

Ik dacht dat ik ook een smd versie had maar die kan ik ff niet vinden  :-X dus nvm dat.

Bas
« Laatst bewerkt op: 14 January 2024, 20:26:47 door bask185 »
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

joespoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 171
  • Zo ge 't moakt, zo hedde't
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #25 Gepost op: 01 February 2024, 00:19:03 »
Ik neig ook naar de DTS KeerPlus3. Een keerlus met detectie zonder steeds kortsluiting (hoe kort ook) lijkt me beter. De keerlus wordt lang genoeg, dus er kan makkelijk 20cm aan beide zijde af voor de detectie. Het middenstuk is dan nog altijd 4 meter lang, langer dan de langste trein. En bijkomend voordeel is dat ik ook eenvoudig de 3 secties op de bezet/terugmelder (BMD16N-SD van Huib Maaskant) kan aansluiten

En ik ben idd ook benieuwd naar KeerPlus3 ervaringen

Ik heb zeer goede ervaring met de DTS KeerlusPlus3: werkt perfect en nog belangrijker: bij vragen of problemen krijg je snel en vakkundig antwoord!

Hasenwald

  • Online Online
  • Berichten: 953
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #26 Gepost op: 01 February 2024, 00:34:42 »
Dankjewel joespoor. Bende gij un Bossche bol ofzo?

"Zo ge 't moakt, zo hedde't"
« Laatst bewerkt op: 01 February 2024, 00:48:48 door Hasenwald »
Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  KeerPlus3  |  iTrain Plus

C-rails

  • Gast
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #27 Gepost op: 01 February 2024, 10:45:17 »
Ik heb deze topic niet geheel doorgespit, maar werkt de keerlusmodule van DTS op basis van kortsluiting?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26887
    • Pagina van klaas
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #28 Gepost op: 01 February 2024, 10:51:03 »
Misschien toch maar even doorspitten? Het topic is niet zo lang en het antwoord is makkelijk te vinden.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Hasenwald

  • Online Online
  • Berichten: 953
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
Re: Nieuwste generatie keerlusmodules
« Reactie #29 Gepost op: 01 February 2024, 18:04:37 »
Ik heb deze topic niet geheel doorgespit, maar werkt de keerlusmodule van DTS op basis van kortsluiting?


Ik maak het je makkelijk, je zou reactie #9 kunnen lezen
Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  KeerPlus3  |  iTrain Plus