Ik gebruik tot volle tevredenheid de keerlusmodule van Etecmo. Werkt ook op stroomdetectie (dus kortsluitvrij) en heeft twee uitgangen voor terugmelding
Ervaring van een vriend van me: de Keerplus3 is een mooi product, maar de garantie afhandeling is naar zijn mening teleurstellend. Aangezien we hier geen winkeliers bespreken en de producent tevens winkelier is, kan ik hier niet meer zeggen dan dat.Een andere goed werkende en betaalbare keerlusautomaat is de LDT KM-SG
Het probleem van ratelen tussen twee wagens kun je ondervangen door de lichtstraal niet haaks op het spoor te richten, maar schuin.
Ik neig ook naar de DTS KeerPlus3. Een keerlus met detectie zonder steeds kortsluiting (hoe kort ook) lijkt me beter. De keerlus wordt lang genoeg, dus er kan makkelijk 20cm aan beide zijde af voor de detectie. Het middenstuk is dan nog altijd 4 meter lang, langer dan de langste trein. En bijkomend voordeel is dat ik ook eenvoudig de 3 secties op de bezet/terugmelder (BMD16N-SD van Huib Maaskant) kan aansluitenEn ik ben idd ook benieuwd naar KeerPlus3 ervaringen
Ik heb deze topic niet geheel doorgespit, maar werkt de keerlusmodule van DTS op basis van kortsluiting?