Slechte ontwikkelingen voor de hobby
Zolang we geen inzicht hebben in de cijfers en trends blijft het gissen.Het gedoe met Bachmann en Hornby zal inderdaad zo zijn effecten hebben gehad op de omzet. De trend dat treintjes in het VK veel duurder zijn geworden speelt al langer en je ziet ze nu op Europees niveau belanden. Jammer voor ons, maar vooral wennen voor de Britse consument die toch al minder gretig de portemonnee trekt dan de gemiddelde Europeaan. Als ik het vanaf mijn driezitsbank inschat is het een flinke optelsom aan factoren waardoor ze de stekker eruit trekken.
Hoezo dan? We kopen bij heel veel meer zaken dan Hattons! Er zijn de afgelopen jaren wel meer bedrijven failliet gegaan of gestopt binnen onze hobby en soms sprong er dan iemand anders in en soms niet. De hobby an sich lijdt hier niks aan hoor
Ik vind de prijs stijgingen nog wel mee vallen! Maar naar mij idee is alles terug te leiden naar beleid van de overheid! Dat heeft geleid tot enorme kosten stijgingen, die grotendeels hadden kunnen worden voorkomen door op tijd te reageren!