Het is dat mij de tijd ontbreekt om ook te beginnen met mijn plastic 2100.Maar dit is wel mooi om te zien hoe iemand een eigenhandig gebouwde 2100 uit zijn handen tovert Mooi om dit te volgenMocht ik aan die van mij beginnen wordt het hoofdzakelijk kunstof. De aandrijving uiteraard niet
Zeker doen die 7400! Ik ga je in de gaten houden! Ben zelf met een 5500 bezig op basis van spullen uit de rommeldoos en een 3D print kapje.
Inslagmoertjes M2 zijn onderweg voor de verbinding tussen de voetplaat en het originele frame, mogelijk dat die ook voor de tender kunnen worden gebruikt voor montage bovenbouw en de koppeling. Nog geen ervaring mee, ze zijn bedoeld voor het insmelten in plastic maar kunnen vast ook verlijmd worden (frame, zamac). Ik vertrouw het mezelf niet toe om M2 of M3 draad te tappen zonder kolom, draaibank en met mijn grote klauwen. Uitboren, opboren en netjes recht verlijmen des te meer.Als de voetplaat/omloop gefixeerd is moet het mogelijk zijn om ondanks al dat goed geleidende messing er een kortsluitvrije opbouw op te krijgen.Dus tot die tijd door aan de tender. Klopt het dat er van de gewone tender, niet de scheepstender, ook nog twee varianten waren? Ik meen te zien dat de kolenbak tot helemaal vooraan kon doorlopen of terugsprong en dat deze in twee breedtes bestond?