Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn geweatherde modellen door hervé
Vandaag om 20:46:34
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 20:45:29
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 20:38:14
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:29:42
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Sofie
Vandaag om 20:19:38
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:16:12
Gewoon wat busfoto's door RikM
Vandaag om 20:08:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 19:35:19
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:26:50
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door selivio
Vandaag om 19:08:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:07:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 18:57:19
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 18:23:11
Line-up foto's van modellen door ArjanB
Vandaag om 17:55:11
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 16:40:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:35:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 16:19:44
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:58:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door RobbertJan
Vandaag om 15:41:04
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Mitchell
Vandaag om 14:47:07
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 14:38:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:32:25
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 12:08:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Noordernet
Vandaag om 11:31:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 11:23:17
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 10:55:29
Goederenloods Zandvoort door puntenglijder
Vandaag om 10:04:26
Sfeer op je modelbaan door cor_b
Vandaag om 09:25:48
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door BartvD
Vandaag om 09:01:40
  

Auteur Topic: Hookyville (schaal N)  (gelezen 259488 keer)

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re:Hookyville (schaal N)
« Reactie #645 Gepost op: 02 January 2012, 12:15:27 »
Langzaam zullen we deze week weer met de baan verder gaan. Maar eerst nog even een paar foto's met iets meer daglicht en geen kunstlicht van de stationssporen.

Allereerst een helikopterview. Tussen de drie rechtersporen is al geballast (nu wat minder geel uitgeslagen), alleen de ruimte tussen de buitenkant van de rail en het perron moet nog een beurt krijgen. Dat zijn marginale strookjes, dus wellicht dat ik die pas doe als de perrons gereed zijn. De zijkanten van het eilandperron heeft wel een grijs betonkleurtje gekregen, de bovenkant moet nog gevuld worden met perronplaten in steentjesvorm. Je ziet dat ik bij spoor 2 (op dezelfde hoogte als de autotransporter) nog wat schoon moet maken tussen de railstaven. Als je overigens denkt dat de lijm nog niet overal opgedroogd is, gezien de grijswitte vlekken, dan heb je het toch mis. Ik heb twee kleuren ballast gemengd en hier zie je net even wat meer van de lichtgrijze ballast. Laten we maar zeggen dat dit niet goed is gegaan en dat het later door de Hookyville Bahn gedeeltelijk vernieuwd is met een iets andere kleurstelling. Het zal overigens nog wel meevallen als de airbrush zijn werk heeft gedaan.



De vol;gende foto's geven een blik op het zakspoor. Bij het linkerperron is de binnenrand al 'versierd' met spanband. Dat kun je bij het zijaanzicht nog wel zien. En op deze foto zie ik ook nog wat korreltjes die op spoor 1 tussen de staven zijn beland. Dat is wel het prettige van de foto's. Je merkt dingen die je anders misschien niet zo opvallen. Het zakspoor is overigens prima geschikt voor de Lint en de Pendolino (BR614), die uit twee bakken bestaan, en de VT614 (drie bakken).



De laatste foto geeft een beeld van de lengte van de sporen. Van zakspoor gaat het perron voor het station langs en dan nog helemaal door naar de volgende wissel die nog na de autotransporter (rechts) komt. De triplexplaat, die nodig is om dezelfde hoogte te bereiken als de sporen op de blauwe ondervloer, wordt nog wel ingekort tot precies de rand van de tafel. Het perronstukje dat tussen het station en het zakspoor ligt, wordt nog wel aangepast naar de juiste lengte. Is nu net een tikkeltje te kort.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8853
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:Hookyville (schaal N)
« Reactie #646 Gepost op: 02 January 2012, 13:15:09 »
Vraagje: het perron bij spoor 3 is ook in dienst voor reizigers die via perron 4 vertrekken. Tussen spoor 4 en 5 ligt een behoorlijke open ruimte. Nu is spoor 5 de aanrij/afvoerroute voor de goederentreinen (zie ook de foto van 25 december, waar tussen spoor 3 en 4 een perron ligt. Spoor 5 ligt daar weer links van). Is het gebruikelijk om dit in zijn geheel ook te ballasten, of zou daar een tegelvloer/wandelpad passen, met eventueel een keetje, een paar schakelkasten of iets dergelijks? In de buurt van de wissels komt uiteraard een seinhuis te staan.
Ik weet niet of er al iemand hierop gereageerd heeft, maar gezien je foto's zou ikhet niet geheel gaan ballasten. Je zou zelfs een dun rijtje met struikgewas en kleine bomen kunnen plaatsen als een soort afscherming van het goederen- tov het passagiergsgedeelte. Tegelpad en keetjes kunnen er mijns inziens ook staan.

Groet,
Michel

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re:Hookyville (schaal N)
« Reactie #647 Gepost op: 04 January 2012, 12:35:18 »
@Michel: dank voor je suggestie. Ik zat ook wat meer in die richting te denken.

Vanochtend was het weer eens wat lichter buiten, dus nog even een fotootje geschoten van het ballastwerk bij de twee goederensporen. Is nog niet tot aan de wissel gevorderd, maar daar wil ik liever niet met verdunde houtlijm gaan werken, maar toch met de mortelballastmethode. Die is gewoon wat minder vloeibaar. Die methode ga ik ook toepassen bij de wisselstraat.



Op dit moment zit spoor 4 aan de niet-perronkant ook in de ballast. Dat kan mooi vandaag opdrogen. Aan de perronkanten wordt voorlopig ook niet geballast. Ik wil de perrons eerst nog los houden, zodat ik ze helemaal kan afwerken met scenery, preisers en verlichting. Zoveel ballast zal er toch niet tussen de perrons (dat geldt ook voor de beide zijkanten van de goederensporen) komen. Dat zal marginaal zijn en dat daar dan niet de airbrush in de buurt is geweest, is niet zo'n groot probleem. Dat kan ik ook nog wel oplossen met wat poederwerk.

Vanmiddag nog de ruimte tussen spoor 5 en 6 (het uithaalspoor) ballasten en dan zijn we al een heel eind gevorderd. Nog even en dan kan Mister Airbrush zijn opwachting komen maken.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re:Hookyville (schaal N)
« Reactie #648 Gepost op: 18 January 2012, 16:18:13 »
Met nog iets meer dan een week te gaan voor de drukke werkperiode weer gaat beginnen, leek het me een mooi moment om nog eens wat aan de baan te doen. Gisteren en vandaag stond er voor de verandering eens geen ballastwerk op het programma, maar werken aan de brug die de spiraal in moet draaien.

Kortom: zaagwerk om hout op maat te krijgen, hier en daar wat schroeven erin ter versterking van de houtlijm (misschien overdreven, maar ach, je bent van de straat hè) en een deel van het tracé uitzagen. Via aluminiumstrips kan ik het tracé dan in elk geval op twee plaatsen ondersteunen, want het tracé draait buitenom twee draadeinden heen. Even een 6 mm gaatje geboord (twee plaatjes) en ringetjes de draadeinden op gedraaid. Daarna het bruggenhoofd maken (niet het echte, want dat gaat er straks iets anders uitzien) en vastzetten. Vervolgens het tracé vastgelijmd en geschroefd en ook al vastgelijmd met bisonlijm op het eerste aluminiumplaatje. Morgen of later deze week de hoogte voor het tweede plaatje vaststellen in verband met stijgingspercentage, maar dan zit het eerste deel in elk geval goed vast.

Ondertussen kwam ik er ook achter dat een wissel niet meer functioneerde. En dat was destijds tijdens het testen én met Koploper wel het geval. Geen idee wat er aan de hand was, maar de tong zat muurvast aan de spoorstaaf. Dus wissel eruit halen, nieuwe wissel teruggeplaatst en de aandrijving weer aan de wissel vastgezet. Het loopt wat stroef, maar de wissel gaat nu weer gewoon om. Zou het huidige stroeve misschien komen door de aandrijving? Experts mogen zich hier even over buigen, want anders zoek ik een andere aandrijving of ik schaf er nog even eentje aan. Anyway, het traject daar ligt weer prima.

Een argeloze lezer zou misschien denken dat ik daar met verdunde houtlijm heb lopen klooien en dat er korreltjes ballast op nare wijze zijn gaan werken. Maar ik heb bij deze wissel goed opgelet en bewust niet te dichtbij met de ‘ballast leggen-besprenkelen-verdunde houtlijm druppelen-methode’ gewerkt. Dat heb ik bij andere wissels ook niet gedaan. Daar ga ik nog aan de slag met de mortelballastmethode, alleen is het wachten even op de ballast van de Scenery Shop.

Natuurlijk heb ik ook even wat foto’s genomen. Let wel, de rails in de brug zijn niet de juiste rails, want hier komt een flex zonder bedding, en de brug zelf is ook nog los. Moet nog even wat verwering toepassen dor wat wit te drybrushen en her en der nog wat roestplekjes. Staat ook op korte termijn op het programma, want de rails moeten wel geballast worden en daarna komt de airbrush-specialist om alle rails bij te kleuren.

Op de eerste foto, preiser-overzicht vanuit de spiraal, zie je op de brug de rode Doppelstockwagens van de Regional Express. Onder de brug komt een NS1838 de spiraal uitgedraaid met wat nieuwe auto’s voor de bewoners van Hookyville. Voor wie nu wil opmerken dat het traject niet helemaal recht is, dat klopt. De draai de spiraal uit (het spoor gaat na de wissel ook nog verder omhoog) ligt een tikkie hoger dan het maaiveld van de baan. Het spoor daalt dus wel een klein stukje na de brug. Treinen gaan er verder prima overheen. Bij de schroevendraaier en een verdwaalde DoSto-wagen lag de ‘nare’ wissel.



Later ben ik met een helikoptervlucht mee geweest. Deze foto is genomen toen we redelijk dicht boven de brug vlogen. Dit is ook het punt waar de treinen straks uit de tunnel (uit de spiraal dus) weer zichtbaar worden. Ik zie dat ik nog een tikkie meer naar ‘beneden’ moet ballasten.



Hier zit de helikopter al weer een stukje hoger. Rechtsboven zie je weer de ‘nare’ wissel. Het aldaar rechtdoorgaande spoor loopt achter de spiraal langs en komt weer tevoorschijn op het raamwerk dat ik vorig jaar gemaakt had. Het resterende spiraalspoor en het brugspoor komen straks aan de bovenkant uit op het kookeiland, het achter de spiraal lopende spoor komt lager uit op het kookeiland. Maar goed, dat wordt pas gebouwd over een paar jaar als dit deel al redelijk gevorderd is qua scenery.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re:Hookyville (schaal N)
« Reactie #649 Gepost op: 19 January 2012, 15:09:44 »
Vandaag toch weer het nodige gedaan. Het zijn misschien geen grote veranderingen aan de baan, maar wel zaken die moeten gebeuren.

Ik heb de stootblokken weer teruggeplaatst en dit keer ook van lijm aan de onderkant voorzien. Tevens heb ik hier de ballast doorgetrokken en een stukje achter het stootblok langs laten lopen. Dit is een van de teruggeplaatste stootblokken. Aan de linkerzijde zie je de pas aangebrachte ballast. Deze is nog wit van de verdunde houtlijm. Rechts komt een laadperron, dus daar is (nog) geen ballast.



Op onderstaande foto heb je een kijkje net voorbij de wissel in de spiraal. Twee sporen gaan linksaf het zicht in en onder de brug door. Eén spoor draait nog een driekwart rondje mee in de spiraal om daar boven te komen. Tussen de twee houtblokjes in zie je de eerste aluminium uithouder zitten. Deze uithouder doet het goed. Iets lager dan dit spoorgebeuren, zie je achteraan nog het spoor dat om de spiraal heen loopt.



Hier een foto vanaf de andere zijde van de spiraal. Links de brug, rechts bij de lijmklem de tweede aluminium uithouder. Als je bij dat blokje hout een tikje naar rechts gaat, dan komt daar nog een extra steunpunt, zeg maar wat hout in een omgekeerde L-vorm. De uithouder wordt nog een klein beetje naar beneden bijgesteld, want dit spoor hoeft in principe niet te stijgen.



En dit is de situatie aan de achterzijde van de spiraal. Je ziet dat het 'brugspoor' om een draadeinde heen draait. Qua tussenruimte in de bocht, waar het brugspoor een stukje boven het lager gelegen spoor hangt, is er geen enkel probleem. Deze afstand is nog meer dan 6 cm. Ik kan dus nog zeker iets meer dan een dikke halve centimeter zakken. Komt nog bij dat achter de spiraal sowieso geen bovenleiding komt, dus dat maakt het allemaal nog iets makkelijker.



Mvg,
Martin
« Laatst bewerkt op: 19 January 2012, 15:13:03 door Hookies »
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re:Hookyville (schaal N)
« Reactie #650 Gepost op: 20 January 2012, 12:57:46 »
Nu het houten steunpunt en de tweede aluminum uithouder ook geplaatst zijn en het geheel waterpas is gezet, wordt het tijd om vooruit te kijken. Maar niet nadat ik nog even twee foto's heb geplaatst.

Allereerst het aanzicht van de zijkant van de spiraal. De tussenruimte is ook nog even goed getest.



En een blik van een geheel andere kant, namelijk vanuit een flatgebouw in Hookyville. Ik vind dit zelf wel een leuke foto die ook het beeld weergeeft wat ik voor ogen had. Drukte aan de rand van de spiraal, kruisende sporen en de stad die doorsneden wordt door een stijgende spoorlijn.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re:Hookyville (schaal N)
« Reactie #651 Gepost op: 25 January 2012, 15:13:38 »
Ik heb vandaag de brug ingebouwd. Vastgezet met dubbelzijdig tape. Dat zit prima. Nu heb ik een flexrail zonder bedding aangebracht. LIjkt allemaal wel goed te zitten en de trein gaat er ook soepel overheen. Maar toch zit het me niet lekker. Ik merk dat in het midden van de brug de rails los ligt en een klein beetje omhoog komt. Dat is aan de overgang tussen de twee DoSto's misschien wel te zien. Wat zou nu een goede methode zijn om die rails beter vast te zetten: de hele strook rail met dubbelzijdig tape vastzetten, misschien wat hete lijm of is er nog iets anders te bedenken? Na de brug ligt de flex maar een klein beetje vast in de houtlijm, dus er kan nog wel wat worden geschoven.

Foto's:





Neemt niet weg dat ik wel tevreden ben met hoe dit hoekje eruit komt te zien.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re:Hookyville (schaal N)
« Reactie #652 Gepost op: 25 January 2012, 16:24:01 »
Het omhoog komen van de rail midden in de brug, ook al was het maar marginaal, zat me toch niet lekker. Heb de rail rechts van de brug losgehaald en daarna onder de rail in de brug een lange strook dubbelzijdig plakkend tape aangebracht. Vervolgens het geheel stevig aangedrukt en met wat zware dingetjes tijdelijk gefixeerd. Het ziet er nu wel goed uit.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re:Hookyville (schaal N)
« Reactie #653 Gepost op: 28 January 2012, 14:50:26 »
Het tracé dat na de brug de spiraal induikt, is weer een stuk verder gelegd. Nog een kwart wending en dan zijn de twee sporen die via de spiraal naar het kookeiland lopen gereed. Maar met die laatste wending heb ik geen haast. Nu moet er eerst nog verder geballast worden. En gelukkig kwam de Scenery Shop gisteren met mijn bestelling door: drie zakjes ballast om te mengen en twee containers (Maersk en Evergreen). De schakelkastjes van Artitec worden nog nagezonden, want die waren nog niet binnen.



Omdat ik toch wat aan het opruimen was (er ligt weer van alles op de tafels, waar ik nu niks meer mee moet doen), heb ik kans gezien om even wat treinen op de baan te plaatsen. Het was altijd al mijn bedoeling om rond de spiraal een enorme verkeersdrukte te creëren. Een hoger gelegen brug van/naar de spiraal, twee sporen die vanuit de spiraal de grote tafel opdraaien, onder de brug door, een spoor dat vanaf het station ook onder de brug doorgaat, maar wel op de grote tafel blijft en het enkelspoor dat een afslag eerder vanuit de spiraal de tafel opdraait. Omdat in dit geval (klikbare) plaatjes meer zeggen dan woorden (of mijn woorden verduidelijken) heb ik een aantal foto's genomen vanuit verschillende standpunten. Aan het werk: op de brug drie getrokken DoSto's; op het binnenspoor onder de brug rijdt een Pendolino-treinstel; eveneens onder de brug komt vanuit de spiraal een NS1838 met twee autotransporters; onder de brug de spiraal in trekt de MWB vier BASF-tankwagens; vooraan steekt de Crossrail met drie VOS-wagens de enkelsporige brug over om naar Hookyville te sporen. Het begint zo zoetjes aan lekker druk te worden.














Komende week - als de tijd het toelaat - weer ballasten, zodat dat werkje eindelijk gereed komt. En her en der nog wat draadjes wegwerken.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re:Hookyville (schaal N)
« Reactie #654 Gepost op: 01 February 2012, 11:08:06 »
Ik zag dat je tegenwoordig de foto's ook wat groter kunt maken. Dus even geprobeerd met eentje van bovenstaande serie.



Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

mijnspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 765
    • Station "Kolenmijn" ho
Re:Hookyville (schaal N)
« Reactie #655 Gepost op: 01 February 2012, 11:36:01 »
Het wordt een leuke baan.We blijven het volgen. (y)

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re:Hookyville (schaal N)
« Reactie #656 Gepost op: 01 February 2012, 11:40:42 »
Thanks. Altijd leuk om te lezen dat mensen mijn baantje volgen.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Bob Vermeulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
  • day by day, stap by stap
    • Feldberg-Bahn
Re:Hookyville (schaal N)
« Reactie #657 Gepost op: 01 February 2012, 11:45:43 »
Hallo,

Wat is de truuk om hem groter te krijgen. Ik krijg ze alleen maar klein!

mvrg Bob
Duitsland periode III, N spoor, DCC, WinDigiPet 2009.4, LDT voor terugmelding en schakelen, TAMs master control

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re:Hookyville (schaal N)
« Reactie #658 Gepost op: 01 February 2012, 11:56:22 »
En toen was het ballasthulpje toch nog nodig. Het spoor dat door de brug gaat, is geen Piccolorail, maar een open rail. Biels en spoorstaaf, geen bedding. Maar omdat dat al voor de brug begint en daarna ook nog doorloopt, moest ik dus even op een andere manier de ballast verdelen. Dankzij de foto's zie ik dat ik aan de rechterkant in het begin iets te veel heb liggen, waardoor de biels ondergesneeuwd raakt. Daar moet ik nog even wat ballast wegtikken, maar overall vind ik het wel geslaagd. De achtergrond op de tweede foto is lekker vaag, maar je ziet het spoor wel leuk doorlopen de brug in. Is weer eens een ander gezichtspunt dan vanuit de lucht.





Zojuist nog het uithaalspoor aan één kant geballast. De andere kant was al gedaan. Daarna nog één goederenspoor aan de buitenkant ballasten. Het andere goederenspoor doe ik niet, want hier komt sowieso een loods tegen de rails aan te staan. Dan rest me daarna alleen nog de ballastmortelmethode bij de wisselstraten en dan is het ballastwerk voorbij.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

NS6400

  • Rangeerprediker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1466
Re:Hookyville (schaal N)
« Reactie #659 Gepost op: 01 February 2012, 13:50:53 »
Hallo,

Wat is de truuk om hem groter te krijgen. Ik krijg ze alleen maar klein!

mvrg Bob

Sorry martin even ontsporen
@ Bob in de link staat iets van with=400 dat moet je verwijderen
@ Martin ziet er goed uit, leuk spoorverloop