Veel modelspoorders zijn enorm bedreven in het werken met flexrails. Ik heb er ook een paar in mijn baan, maar dat zijn eerder de lange rechte stukken. Tot voor kort had ik geen gebogen flex liggen, maar dankzij de flexspanners ben ik er nu ook in geslaag om een mooie flex neer te leggen. Het is een boog naar rechts,
Kijk eens goed naar de foto waar die spanners te zien zijn. Je ziet daar op het papier een kronkelende zwarte streep. Dat is je flexrail. Aan het begin doe je zo'n klem. Hierdoor kunnen de spoorstaven niet gaan lopen, wat doorgaans gebeurt als je een flexrail buigt. De spoorstaven blijven dus zitten. Aan het eind doe je weer zo'n klem. Dan weet je dat de spoorstaven prima liggen en kun je ze afzagen op maat. In het midden op de tekening zie je ook nog zo'n wit vierkantje zitten. Dat is de derde klem. Hierdoor kan je dus een s-vorm maken, maar wel met het midden recht.
Even met beeld.De klemmen zitten hier wel op een normale piccolorail.Volgens de tekening van de handleiding moet je het zo toepassen.Mvg,Martin