Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:45:36
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
Vandaag
om 11:45:29
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 11:34:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:31:30
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E
door
AdLoc
Vandaag
om 11:28:42
Station Roodeschool
door
Huup
Vandaag
om 11:13:55
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 11:11:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
Vandaag
om 10:40:39
Modelspoorbeurs MSC Spijkspoor 11 oktober 2025
door
MOVisser
Vandaag
om 09:57:16
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
roco
Vandaag
om 09:04:32
info gezocht over ETS aandrijfunits
door
Riest AG
Vandaag
om 08:55:12
Show je werkplek
door
Ronald Halma
Vandaag
om 07:04:49
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 06:56:58
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling??
door
jeremy23
07 October 2025, 22:39:36
Fleischmann rijtuig 5896
door
grossraumwagen
07 October 2025, 22:25:06
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
door
bernhard67
07 October 2025, 22:21:51
Doornvliet
door
raymond erdtsieck
07 October 2025, 21:43:55
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
BrightonBelle
07 October 2025, 21:33:43
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025.
door
Dick55
07 October 2025, 21:19:00
Pfarrerwinkel bahn
door
Paul1969
07 October 2025, 20:56:45
Märklin 2025
door
barry1972
07 October 2025, 20:24:34
extra terugmeld module viessmann 5217
door
Kolho005
07 October 2025, 20:09:10
Franse lantaarnijzers in 1:87 gezocht
door
Rob Ellerman
07 October 2025, 19:36:28
C12c rijtuig
door
Eelco Storm
07 October 2025, 19:35:38
Roco wagon openen
door
Herb73
07 October 2025, 19:33:02
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Wim1969
07 October 2025, 19:19:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric B
07 October 2025, 19:09:01
waterwagens
door
j.ossebaar
07 October 2025, 18:34:55
slechte stroomafname bij ROCO RH310 7120013
door
Klaas Zondervan
07 October 2025, 17:10:31
't Boemeltje
door
RobVille
07 October 2025, 16:23:34
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Hookyville (schaal N)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
Vorige
-
Volgende
-
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
69
Omlaag
Auteur
Topic: Hookyville (schaal N) (gelezen 266011 keer)
Hookies
Re: Hookyville (schaal N)
«
Reactie #60 Gepost op:
24 January 2009, 16:47:55 »
Het project 'isolatie' voor het schaduwstation van Hookyville is gisteren afgerond. Overal blauwe ondervloerplaten aangebracht. Niks precies bij de rails afsnijden, maar gewoon complete platen. Uiteindelijk zie je straks toch niets van het schaduwstation. De breedte van het schaduwstation, dus van links naar rechts is 3.50 meter.
In het stukje rond de spiraal worden alleen de rails op blauwe ondervloerplaten gelegd, maar hier moet ook nog een verhoging van 8 mm mdf worden aangebracht. Dus dat wordt nog even zagen geblazen komende week. Tevens is het dan zaak om op de verrijdbare testbaan uit te zoeken hoe lang de aanmeld- en stopsecties voor Koploper minimaal moeten worden. Wel met een lage maximum snelheid, want dit is het schaduwstation en daar speel je liever op safe. Dat staat voor komende week op het programma.
Hier nog even wat fotootjes:
Linkerzijde
Middendeel (let niet op de rails die hier liggen, want dat is het gevolg van wat schuiven om de platen vast te maken)
Rechterdeel met stukje spiraal
Overzicht
Stay tuned!
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.
Hookies
«
Reactie #61 Gepost op:
12 March 2009, 18:52:52 »
Tsja, dan zeg ik nog zo optimistisch stay tuned, maar dan meld ik weer eens een tijdje niets. Heb me de afgelopen weken, buiten het werken om (als ZZP-er sla ik geen klussen af, ook al heb je dan weinig treintijd), vooral bezig gehouden met het Koploper-verhaal. Hoe ga ik de blokken en de secties indelen, hoe maak ik twee blokken achter elkaar, vragen die toch moeten worden beantwoord voor ik aan de bouw van het schaduwstation kan gaan beginnen. Ik ben er nu nagenoeg uit, maar ik wil nog wel even op het ovaaltje wat zaken testen, zoals de stopsectielengte bij woonerfsnelheid. Die is van belang voor de indeling. Als ik daar uit ben - volgende week moet dat wel duidelijk zijn -, dan kan ik gaan solderen, draadjes trekken en bouwen.
In de afgelopen periode ben ik trouwens ook aan de slag gegaan met een website. Niet te ingewikkeld, maar daar kun je de bouw ook volgen. Plus dat ik daar ook schrijf over mijn nieuwste aanwinsten, de uitstapjes die ik maak (Rail 2009, Miniatur Wunderland) en natuurlijk het gastenboek graag getekend zie worden. Kijk maar eens op:
www.everyoneweb.com/hookyville
.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.
Marcel (BR643 Talent)
«
Reactie #62 Gepost op:
13 March 2009, 13:52:12 »
Zou willen dat ik al zo ver was als jij. Schaduwstation ziet er goed uit. Ben wel benieuwd hoe het er 'boven de grond' uit gaat zien.
Ik moet toch echt maar 'ns een kamer gaan maken op zolder...
Hookies
«
Reactie #63 Gepost op:
20 March 2009, 23:21:20 »
Tja, deze week eindelijk eens wat tijd om te gaan testen en dan werkt opeens niets meer. Bij nader inzien niet zo verbazingwekkend, want sinds de nazomer is er niet meer op de testbaan gereden. Wel is er flink gezaagd voor mijn diorama (misschien ook maar eens een topicje over openen) en voor het frame voor het schaduwstation en de daarboven te plaatsen sporen. Al die tijd lag de testbaan nagenoeg open en bloot.
Dus toen ik dinsdag wilde rijden, was het een simpel no go. Alle rails losgehaald en eens een grondige beurt met wasbenzine gegeven. Dat was voor de rails voldoende, want toen ik ze even aansloot op een wissel in het schaduwstation reed de trein er prima overheen.
De volgende dagen de bezetmelder schoongemaakt, de plaat van de tafel grondig gereinigd van vuil en stof. Daarna alle rails weer terugleggen. Bij één railstuk moest ik een nieuw draadje solderen. Ik heb er nu toch maar voor gekozen om de draadeindjes voor de bezetmelder en de TC te vertinnen. Tevens de aansluitingen op de mini-ringleiding (het zijn ook maar vier blokken op dit moment) gesoldeerd. Die zaten voorheen gewoon er omheen gedraaid. Vanochtend dan alles aansluiten op de Twin en jawel, de treinen reden als een zonnetje. Veel beter en beslist minder schokkerig dan in de vorige zomer. Dat solderen was een goede zet.
De huidige situatie van de testbaan met alle draden en apparatuur aan de bovenkant:
Koploper laten werken viel even tegen, maar dat is ook logisch als je geen COM-poort kiest bij instellingen, maar alles gewoon op test laat staan. Toen ik dat doorhad, werkte het redelijk naar behoren. Af en toe reed een loc nog wel door de stopsectie heen, maar gaandeweg werd dat wel beter. Moet nog wel de nodige variabelen gaan testen, maar eindelijk ziet het er naar uit dat er weer eens wat meer gaat gebeuren.
Een NS-loc blijft keurig in zijn blok wachten totdat de Duitse loc besluit verder te rijden:
Dennis H0
«
Reactie #64 Gepost op:
20 March 2009, 23:28:52 »
heb het net weer even bekeken martin... gaat steeds meer op een mooie iets lijken.
mooi werk allemaal
MVG
Dennis
Hookies
Re:Hookyville (schaal N)
«
Reactie #65 Gepost op:
29 April 2009, 14:26:36 »
Na meer dan twee weken niets doen aan de baan (paasbasketbaltoernooi in Duitsland en pr voor zandsculpturenfestival op Texel stonden in de weg) ben ik vandaag dan maar eens echt aan de baan begonnen. Nog geen rails leggen, want ik test nog wel even vrolijk door met Koploper, maar gewoon alvast wat voorbereidende werkzaamheden. Eerste punt waar ik mee bezig ging houden, betrof een extra gat in de baan maken.
Op bovenstaande foto is het enigszins uit te leggen. Ik kan van de achterkant een eind de baan inreiken met mijn armen, zeg zo'n 65-70 cm. Dan zijn de twee sporen die naar de spiraal lopen en het spoor dat via een wissel om de spiraal heen gaat, niet optimaal te bereiken. In de spiraal is wel een mangat, maar met een tussenruimte van 8 cm per wending kom je er ook niet bij. En de wet van Murphy kennen we allemaal: treinen lopen vast op de plaatsen die het moeilijkst te bereiken zijn, dus ik moest hier nog even maatregelen nemen. Door hier nu een gat in te zagen, kan ik er wel bij. Ik kan mijn hoofd er doorheen krijgen en ook nog een arm. Dat is voldoende om al die sporen daar te bereiken. Daardoor zie je nu van onder de baan dit beeld (let niet op de rondingen waar ik eerst heb geboord, want het werd uiteindelijk toch iets groter dan eerst bedacht):
En hier dan de situatie met de teruggelegde sporen. Voor de veiligheid heb ik aan drie kanten van het gat nog wat schroeven door de plaat gejast die zich vast hebben gegrepen in het frame. Alleen rechts heb ik dat niet gedaan, want daar begint de plaat zo ongeveer.
Het was toch nog wel inspannend. Niet zo zeer het fysieke werk, maar het was behoorlijk warm op zolder en de droger deed ook nog eens zijn werk in het halletje. maar gauw een raam opengezet. Nu eerst even goed stofzuigen, want er lag wel een aardig laagje. Vandaag of morgen ga ik dan de aanloopstukjes naar de spiraal en naar het spoor om de spiraal heen (dat op een hoogte van 15 mm komt te liggen) bekleden met blauwe ondervloer voor de geluidsdemping en de stukjes ook meteen op de baan vastzetten, op het eindstuk van het rondje om de spiraal na dan, want dat valt pas goed te bepalen als ik het hele rondje klaar heb.
Mvg,
Martin
Hookies
«
Reactie #66 Gepost op:
17 May 2009, 11:28:57 »
Newsflash!
Het schaduwstation van Hookyville heeft een ingrijpende wijziging ondergaan. Nee, het plan zelf is niet veranderd, maar ik stap af van het in één richting berijden van mijn schaduwstation. Waarom, zal men zich afvragen. Welnu, ik wil in mijn spiraal meer dan één in- en uitgang hebben. Dat kan ik wel bereiken door wissels in de spiraal te plaatsen (waarschijnlijk maar eentje), waardoor ik nog een extra wending kan benutten. Ik heb hier een klein tekeningetje van gemaakt. Het gele deel is het extra te rijden stuk. Met éénrichtingverkeer zou dit alleen maar een ingang naar het schaduwstation kunnen zijn, nu kan ik het ook als uitgang naar de baan gebruiken. Een trein die via deze ingang binnenkomt, vertrekt dan wel standaard via de andere kant.
Nu heb ik op de bovenbaan voor de tweesporige ingang naar de spiraal een station gepland. Een trein die hier op spoor 1 aankomt, duikt vervolgens de spiraal in en blijft een tijdje wachten in het schaduwstation. Zodra die weer mag rijden, kan de trein op spoor 2 van het station aankomen. Hij is dan als het ware gekeerd. Of ik stuur die trein aan de andere kant eruit, maar juist die terugkeeroptie op het andere spoor heeft mij ertoe gebracht deze beslissing te nemen.
Er is één consequentie aan het hele verhaal. Ik ga geen gemeenschappelijke aanmelders in mijn schaduwstation meer gebruiken, maar stap over op de twee melders per blok met een niet-gedetecteerd middendeel, zeg maar het basic Koploper-verhaal. In de ene rijrichting is de eerste melder een inrijmelder en de tweede een stopmelder, kom je van de andere kant gereden, dan is de stopmelder een inrijmelder en de inrijmelder is een stopmelder. Je kan ze op die manier wel dubbel gebruiken. In onderstaande tekening kun je dit zien. Alle rode stukjes zijn melders, zowel inrij- als stopmelder. De oranje delen maken deel uit van een wisselstraat. De gele stukjes zijn stopmelders halverwege het spoor als je rechtsom rijdt, de groene melders zijn stopmelders als je linksom rijdt. De bedoeling is dat een trein tot het einde van het spoor doorrijdt. Een tweede trein stopt dan in dat gele (of groene) deel. Niet omdat Koploper dat van hem vraagt, want de stopkans in dit blok is 0, maar omdat het volgende blok bezet is. Zodra de trein uit het laatste blok wegrijdt, vertrekt de trein van het gele deel en rijdt hij door tot het einde van het spoor, waar een stopkans van 100 is.
Zoals jullie zien, is er ook nog een blauw stukje spoor. Hier hang ik één melder aan, die meteen deze wisselstraat kan detecteren. Dat is niet de belangrijkste functie van deze melder. Deze melder regelt namelijk de snelheidsbeperking voor de wisselstraat. Ik twijfel nog wel over dit laatste. Misschien dat ik die enkele wissel apart zet en dan tussen die ene wissel en de wisselstraat een blok maak met één melder die de snelheidsbeperking voor de wisselstraat aangeeft. In dit korte blok mag in elk geval niet gestopt worden.
Misschien is het allemaal wat overdreven, maar nu kan ik er nog makkelijk bij. Als alles al had gelegen, dan zou het een stuk lastiger geweest zijn om dit nog aan te passen. Maar goed dus dat ik lekker langzaam aan doe.
Het grote werk gaat aankomende week beginnen: ik ga draadjes solderen, rails leggen en draadjes naar de ringleiding trekken. Niet dat dat nu zo snel zal gaan, maar ik krijg nu het gevoel dat ik pas echt van start ga met de baan (en wellicht eens wat vaker mijn draadje ga updaten). Afgezien van krimpkousjes (nergens te vinden, maar wel bij Conrad) ben ik er helemaal klaar voor. Hieronder de nieuwe aanwinsten die heel goed van pas gaan komen.
Een striptang om draadjes juist in het midden van een draad te strippen.
Een soldeerbout met een beduidend dunnere top dan die ik eerst had. Dat zal het solderen zeker ten goede komen, ook als ik de rails van tevoren vuil- en vetvrij maak.
Een lijmpistool dat ik nu ga gebruiken voor het vastzetten van de bindringen onder de baan, waar de bedrading doorheen moet lopen. Later kan ik dit pistool ook nog wel gebruiken voor andere zaken, zoals het vastzetten van preisertjes.
Tot slot nog wat foto's van een soort diorama, waar ik een tijdje mee aan het 'spelen' ben geweest. Lekker om even te oefenen met allerhande sceneryzaken. Het bestaat uit drie delen: grasland in een dal, een naaldbomenbos en ruw rotsgebergte. Hieronder een foto van het grasgedeelte nadat ik er met de graslegger bezig ben geweest. De bovenleiding ontbreekt in dit deel nog en de koeien staan nog niet vast.
De twee delen aan de rechterkant:
Het middendeel in close-up:
Het rechterdeel in close-up:
Zicht op het hele diorama:
Mvg,
Martin
Sander
«
Reactie #67 Gepost op:
17 May 2009, 14:08:02 »
Martin,
ziet er leuk uit!
Succes met verdere bouw van je plan!
mvg,
Sander
mvg,
Sander
Hookies
«
Reactie #68 Gepost op:
29 May 2009, 23:52:10 »
Enthousiast ging ik vorige week aan de slag om te solderen met het nieuwe boutje, maar dat was geen succes. Voor een ervaren soldeerder is het nog wel te doen met een bout van 12 Watt, maar de kenners in de N-spoorwereld zweren bij boutjes van meer dan 30 Watt. Dus de vrouw eens aangekeken en zij zag mij ook al ploeteren met weinig resultaat. Daarom werd een soldeerstation aangeschaft (zie nieuwe aanwinstendraadje). Vooraf de temperatuur op 320 graden instellen en via de display zie je dan wanneer de bout die warmte heeft. In combinatie met iets dunnere draden moest het toch ook voor mij te doen zijn. Wel eerst even een training gevolgd.
Vandaag een paar solderingen gedaan. Eerst een paar teststukjes gebruiken, want voor je het weet, brand je weer een bedding door. Langzaam trad er wat verbetering op en er waren al een paar stukjes geschikt voor op de baan. Morgen weer een uur of wat solderen. Hieronder een soldering die er nog wel mee door kan.
Verder ben ik draadjes aan het trekken. Nog niet voor het 'eggie', maar om te meten hoe alles gaat lopen en of de drie draadjes van de ringleiding door de gaatjes passen. Dat documenteer ik natuurlijk met foto's. Let wel: de aangeschafte bindruggen zorgen straks voor een nette afwerking, dit is puur testen. Straks zal het ook strakker aangetrokken worden. Maar dat is pas na het solderen van draadjes aan de ringleiding en het toepassen van krimpkousjes bij de soldering.
Dradenzooi en andere bende in de treinkamer.
Ringleiding onder de baan bestaande uit drie draden (zwart, rood en bruin)
En nog een troepfoto als je van onder de treintafel iets minder de hoogte in fotografeert.
Morgen ook eens kijken hoe ik de cat5-kabels kan laten lopen. Daar ga ik liever geen gaten voor boren, want die stekkertjes zijn toch wat groot. Ik denk dat ze gewoon om de houten latjes heen gaan lopen.
Mvg,
Martin
Hookies
«
Reactie #69 Gepost op:
31 May 2009, 00:49:22 »
Klein beetje aan de baan gewerkt, want het was fraai weer en we hadden genoeg andere dingen te doen. Toch een klein hoogtepuntje bereikt, want het eerste draadje van een railstuk is onder het tafelblad tevoorschijn gekomen, toevallig aardig in de buurt van de ringleiding. Daar is het overigens niet bij gebleven, maar dat komt later nog wel aan bod. De foto is niet zo best, want zonder flits zag je het grijze draadje niet, met flits is het wel een tikke te licht, maar het gaat niet om de foto, maar om het moment. Althans, voor mij dan.
Mvg,
Martin
santerdam
«
Reactie #70 Gepost op:
31 May 2009, 01:37:53 »
Waarom ben je verbaasd dat het draadje toevallig in de buurt van de ringleiding door de tafel komt ? Ik zou verwachten dat je langs de rails iedere 20-40 cm een gaatje zou boren. En niet zo'n krap gaatje, gewoon 6-8 mm - niet moeilijk doen. Onder de tafel laat je dan de ringleiding het gaatjespatroon volgen. Wat is de reden dat je de ringleiding een andere route laat volgens als de spoorbaan ? Het doel is toch primair de rails en niet een fraaie onderkant !
Sander
Hookies
«
Reactie #71 Gepost op:
31 May 2009, 11:32:03 »
Sander,
Zo verbaasd was ik nou ook weer niet hoor. Ik kan mijn baanplan voor dit deel wel dromen en laat de ringleiding daar ook gewoon langs lopen. Het ging me er meer om dat de overbrugging onder de tafel misschien 3 cm is, waar het bij andere delen wel wat langer zal zijn.
Waarom je denkt dat de ringleiding een andere route volgt dan de spoorbaan, dat kan ik niet volgen. Of je moet dat afleiden uit die rode draad die een iets anders loopt. Deze draad is bestemd om de bezetmelders en wisseldecoders aan te koppelen en hoeft niet onder de spiraal te lopen. Daar zitten immers geen bezetmeldingen. Ja, op niveau vier ofzo, maar die wordt dan gekoppeld aan een bezetmelder op de bovenbaan.
Het primaire doel is inderdaad de rails, maar dat neemt niet weg dat ik toch ook een nette onderkant wil hebben, zodat ik bij eventuele storingen wel snel kan zien waar het euvel zit en me niet eerst door allemaal loshangende draden moet wurmen. Je weet dat ik ook nog wel een tijdje onder de baan door moet kruipen en ik heb geen zin om opeens een kluwen draden mee te trekken met alle gevolgen vandien.
Hookies
«
Reactie #72 Gepost op:
01 June 2009, 18:06:53 »
Met een werkende ventilator is het op zolder nog wel enigszins uit te houden. Okay, je moet geen uren zoet zijn daar (hoewel je dan wel veel verbrandt), maar ik wissel het af met beneden even wat drinken, wat solderen en even kijken wat hier allemaal nog wordt gepost.
Heb wel een rail weten te slopen en ook nog eentje met een zaagsnede, door een beetje te wrikken om hem tussen twee vrijwel vastliggende rails te plaatsen. Had de lasjes opzij kunnen schuiven, hem plat erin leggen en dan de vier lasjes weer terugduwen, maar zo slim was ik nog niet. Ik heb nu twee bogen uit de spiraal los gehaald en ben vanaf het schaduwstation naar de spiraal gaan werken. De buitenbaan, zullen we maar zeggen, is nu via de zijwand de hoek omgegaan en begint zich daar te vertakken in een wisselstraat.
Vanaf de zijkant ziet dat er zo uit:
Vanaf de voorkant krijg je dit idee. Let wel: alleen de achterste wissel ligt geklemd tussen twee vaste railstukken, alle andere wissels en railstukjes (puur voor het beeld) liggen alleen even geklemd met een punaise. Op de foto zie je dat het nog niet helemaal recht ligt, maar die slag maak ik wel als ik vanaf de eerste wissel verder ga. In elk geval niet vandaag.
En hier het beeld onder de tafel. Een lekkere wirwar van bruine, gele, zwarte, grijze en rode draadjes. Maar gauw met de stickers aan de documentatie beginnen.
Mvg,
Martin
Hookies
«
Reactie #73 Gepost op:
02 June 2009, 12:11:25 »
De ochtend bestond vandaag uit wat denkwerk (welke wissel zet ik bij welke wisseldecoder) en het eerste project met het lijmpistool. Vijf bindruggen geplaatst om de wirwar van draden netjes bijeen te houden zonder dat je van alles los trekt als je onder de baan duikt. Af en toe verschenen wel dunne slierten lijm ten tonele, maar dat komt waarschijnlijk doordat de ventilator op zolder aan staat. Niettemin zitten de bindruggen goed vast en heb ik voor de vorm al twee bindruggen gevuld met de draden van de ringleiding. NB: Die sporen onderaan de foto zijn geen sporen van het lijmpistool.
Mvg,
Martin
Remco.
«
Reactie #74 Gepost op:
02 June 2009, 13:15:53 »
Gaat lekker Martin, gewoon ff doorbijten en dan komt het helemaal goed
Gr. Remco.
Print
Pagina's:
1
2
3