Weet je überhaupt hoe zo’n aanbestedingstraject moet verlopen binnen Europa? Een vervoerder MAG niet zomaar specifiek voor een bepaalde fabrikant kiezen.
Het klopt niet helemaal hoe je ‘t brengt.Alle VIRMS zijn 160, behalve de verbouwde/vernieuwde FLOWS, daar zit nu een sticker van 140.Ik ben benieuwd hoe jij ‘t bedoeld en wat je weet
Toch zijn er manieren om daar onderuit te komen: Kwestie van de juiste specificaties opstellen, bv iets eisen waarvan je weet dat alleen de gewenste leverancier dat kan leveren.En daarvoor moet je slimme mensen met inhoudelijke en marktkennis in dienst hebben.
Je wordt daardoor gedwongen in zee te gaan met de goedkoopste leverancier, terwijl je weet dat ze niet de kwaliteit leveren die je wil hebben.
Je bedoelt deze sticker: https://www.ovpro.nl/wp-content/uploads/2013/04/Machinist-NS-1024x681.jpg ?Het lijkt me dat daar niets van fysiek terugbrengen bij zit, alleen de sticker is veranderd zoals vroeger al bij de 11/12/1300'n is gedaan.
Precies.Overigens heb ik gehoord dat het komt omdat er een ander type remschijven opzit, maar wat daar van waar is…Blijft een feit dat wanneer er wordt aangeven dat het stel 140 mag, je er ( als baan e.d. het toelaat) je er toch echt niet harder mee mag.
Ik zeg laat het materieel gewoon lekker in Duitsland bouwen veel betere kwaliteit .
De maximale snelheid van de VIRM is afhankelijk van de remvoering inderdaad. Er zijn twee verschillende types en met de ene mag de VIRM 140 en de ander 160. Bij de VIRM2/3 revisie wordt nu enkel de juiste bestickering per treinstel aangebracht, in plaats van de (veelal onjuiste) algemene 160 sticker.Het verschilt per treinstel welke remvoering er onder zit, niet per serie. Dus er zijn VIRMm2/3 treinstellen met 160 km/u stickers en anderen rijden rond met 140 km/u stickers (zoals op de foto).Bij de VIRMm1 modernisering is de sticker eenvoudigweg niet meegenomen in het proces, ook al bestaat daar voor zover ik weet dezelfde situatie (maar correct me if I'm wrong).Het wijzigen van de remvoering valt buiten de scope van het moderniseringsproject. De trein gaat dus hetzelfde eruit als dat het erin komt. Pas bij de inbouw van ETCS gaat er een project lopen om bij alle 140 km/u VIRMs het te wijzigen naar 160 km/u, zodat uiteindelijk alle VIRMs 160 mogen.
Combino's anyone?
Hallo,Misschien wordt het tijd dat we uit die *** EU stappen net zo als Engeland. Ach wat de NS betreft de laatste jaren alleen maar *** spul gekocht wat geen eens tegen een beetje winter kan. Ik hoop voor de NS dat het Spaanse spul goed is en dat niet plaat materiaal los laat tijdens het rijden of dat het materieel ineens stil staat door Sneeuw of ijs afzetting in de winter.Het Oude NS Materieel wat nog eens in Nederland gebouwd werd door Stork was goed spul Hondenkoppen en mat 64 mat 46 en Buffel.Ik zeg laat het materieel gewoon lekker in Duitsland bouwen veel betere kwaliteit .gr bernhard