Zal ik er nog eens eentje ingooien! De NS 2600’en, de Beelen. 100% degelijk Nederlandsch product, oh nee wacht!
Op Somda is uigelegd hoe het zit met de maximumsnelheid van IRM:Dat biedt hoop dat IRM en later ook DD-NG met 160 door het land kunnen rijden.
Hallo,Misschien wordt het tijd dat we uit die *** EU stappen net zo als Engeland.
Ach wat de NS betreft de laatste jaren alleen maar *** spul gekocht wat geen eens tegen een beetje winter kan.
Ik hoop voor de NS dat het Spaanse spul goed is en dat niet plaat materiaal los laat tijdens het rijden of dat het materieel ineens stil staat door Sneeuw of ijs afzetting in de winter.
Het Oude NS Materieel wat nog eens in Nederland gebouwd werd door Stork was goed spul Hondenkoppen en mat 64 mat 46 en Buffel.
Je mag een aanbesteding niet schrijven op een specifieke leverancier.
Misschien wordt het tijd dat we uit die *** EU stappen net zo als Engeland
Het klopt niet helemaal hoe je ‘t brengt.Alle VIRMS zijn 160, behalve de verbouwde/vernieuwde FLOWS, daar zit nu een sticker van 140.Ik ben benieuwd hoe jij ‘t bedoeld en wat je weet
...Je mag een aanbesteding niet schrijven op een specifieke leverancier.
Wel op specifieke requirements . . .
NS wil in de toekomst hogere snelheden in de dienstregeling op gaan nemen. Een eerste stap hierin is het traject Amsterdam – Utrecht waar 160km/h (i.p.v. 140km/h) gereden gaat worden. Dit zou moeten starten vanaf 2026. Om deze stap te kunnen zetten moet het materieel hiervoor geschikt gemaakt worden. Het VIRM(m)-park is er één van. De (V)IRM-vloot is oorspronkelijk aangeschaft voor 160km/h maar omdat dit vanuit ATB nooit gereden kon worden is het remsysteem geoptimaliseerd en aangepast op 140km/h. Deze optimalisatie moet nu teruggedraaid worden. Denk hierbij aan de remblokken en de remkranen. Omdat deze technische aanpassingen toelatingsplichtig zijn en de aanpassing door het grote aantal te vervangen onderdelen qua bedrag aanbestedingsplichtig is, is hiervoor een traject in gang gezet.Binnen het VIRMm23 moderniseringsproject worden de treinstellen al voorzien van de voor 160km/u geschikte remkranen. Daarom zit nu een sticker in met de maximale snelheid van 140km/u, want we rijden nog steeds onder ATB. VIRMm1 en VIRM4 moeten wel worden aangepast en alle VIRM’s moeten worden voorzien van nieuwe remblokken.En hoe ik dat weet? Ik zit dicht op het vuur om het zo te zeggen
NS wil in de toekomst hogere snelheden in de dienstregeling op gaan nemen. Een eerste stap hierin is het traject Amsterdam – Utrecht waar 160km/h (i.p.v. 140km/h) gereden gaat worden.
Amsterdam-Utrecht en Lelystad-Zwolle zijn geschikt voor hogere snelheden. Ik ben benieuwd welke eis NS als aslast heeft opgegeven voor de DD-NG, want de IC-NG is met haar aslast te zwaar om op de Hanzelijn met 200 km/h te kunnen gaan rijden.....Jeroen