Ik snap werkelijk niet waar je heen wilt met dit verhaal......
Een tijdje terug deed NS verwoede pogingen om de reiziger "in beeld te krijgen". Ze stimuleerden met zogeheten voordeeltjes dat je de app gaat gebruiken (waardoor NS weet welke reiziger wanneer waar reist) en vervolgens dat de niet-appende reiziger zich gaat aanmelden (voordeel: "u kunt zien welke trein vol is").
Met de gratis wifi in de treinen ben je ook al geregistreerd en gevolgd. Op stations zal het (zie supermarkt en winkelcentra) niet anders zijn. NS weet waar z'n klant is.
Welk voordeeltje? Die heb ik blijkbaar gemist.
Ik vraag mij af wat de werkelijke reden is dat treinen wel 's-avonds naar eindbestemming werden gebracht, en reizigers niet. En waarom vergoeding geven aan gestrandde reizigers zo moeilijk wordt gemaakt.
o.a. dat je melding van vertraging en een nieuw reisschema kunt krijgen.Ik heb geen aversie of zo tegen NS. Wel heb ik moeite met klantinformatie aftappen en er niets voor terug doen.Ook heb ik moeite met een bedrijf(sleiding) die doet alsof ze zonder systeem niets meer kunnen, en na de storing wel hun middelen maar niet hun klanten naar bestemming brengen. "helaas, los het zelf op, sorry voor het ongemak".
o.a. dat je melding van vertraging en een nieuw reisschema kunt krijgen.Wel heb ik moeite met klantinformatie aftappen en er niets voor terug doen.
Hoef ik niet voor naar de Chinezen te kijken. Je wordt al op alle mogelijke manieren "gevolgd". Wil je dat niet dan zal je volledig uit zicht moeten verdwijnen zonder telefoon pasjes internet etcetera. Ik zou zeggen succes.
Dus privacy schendingen een beetje ver gezocht in deze.
.. als Tramfan denkt dat zijn Privacy geschonden word, dan moet hij een klacht in dienen.
Beetje kort door de bocht reactie dat laatste stukje. Er is een wereld van verschil tussen privacy schendingen die her en der op de wereld voorkomen en het gebruik van een app om het ov te gebruiken. Dat laatste hoeft niet. Kan ook prima zonder. En met eenmalige chipkaarten kan je ook nog anoniem reizen (mits je natuurlijk met contant geld betaald).Wil je wel de app gebruiken dan kies je daar zelf voor en ga je akkoord met de voorwaarden. Geheel eigen keuze, niemand die je dwingt. Dus privacy schendingen een beetje ver gezocht in deze.