Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 20:35:44
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door spoorijzer
Vandaag om 20:30:34
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 19:48:24
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:45:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:43:16
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door edwin1974
Vandaag om 19:35:27
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Vreemd probleem door spock
Vandaag om 18:53:02
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik  (gelezen 105636 keer)

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #90 Gepost op: 26 April 2008, 14:59:10 »
is dit er 1 van Dutzrail? :)
kijk dit is nou strak! ;D

mvg
Bart

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #91 Gepost op: 26 April 2008, 15:05:00 »
Nee deze is van mij, maar wel gebouwd door........ ;)
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4301
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #92 Gepost op: 26 April 2008, 16:31:49 »
wel het draadje levend houden! hoe staat het er voor bij de andere 3 bouwers? :)
Je had toch 8 tekeningen uitgedeeld? Ik weet niet of je mij bij die drie bouwers rekent, maar ik was van plan pas wat te laten zien als ik wat gevorderd was. Ik ben bezig met veerpakketten volgens Floris, maar ben niet zo snel als Floris.
:-|
Ik heb al een trein

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #93 Gepost op: 26 April 2008, 18:20:01 »
(Ik heb geen tekeningen uitgedeeld hoor). Ik heb gekeken wie al heeft laten weten dat hij bezig was met bouwen en dat waren er 4 (incl. jou en mijzelf).
Okee, Ja die veerpakketten zijn een aardig tijdrovend werkje, maar als je er wat tijd in stopt zie je ook wel het resultaat! 8)

mvg
Bart

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #94 Gepost op: 26 April 2008, 19:26:24 »
Dat "schuifdakje" op de huif, heeft iemand daar een orginele afbeelding van?

Gerrit F
Gerrit F

Van de draad af....

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #95 Gepost op: 27 April 2008, 14:35:16 »
voor zover ik weet staan er nog geen foto's van dat luik op internet. enkel een paar foto's van het model van www.dutzrail.nl die misschien ook wel bruikbaar zijn ;)

inmiddels is dit de 2e dag van de bouw van mijn volgende sik. het schiet lekker op!

detailfoto van het onderstel. (moet nog verfijnt worden)

(ja hij staat nog een beetje scheef want de cabine met huif zit nog niet vast)

mvg
Bart

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #96 Gepost op: 27 April 2008, 16:30:09 »
In plaats van een klont plamuur op de huif kun je ook kwartronde profielen van evergreen gebruiken. Makkelijker en strakker ;)

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #97 Gepost op: 27 April 2008, 17:04:31 »
okee, bedankt voor de tip! Ik ken het assortiment van evergreen helemaal niet.. (ik gebruik alleen maar 1 soort strips en platen in verschillende diktes) maar dan moet ik maar eens een voorraad evergreen gaan hamsteren ;D

mvg
Bart

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #98 Gepost op: 27 April 2008, 17:09:27 »
tja, nadeel is wel dat je altijd op zondag zonder een bepaald stripje komt te zitten zodat er niets anders opzit dan chagrijnig door het huis te ijsberen en iedereen die je tegenkomt de huid vol te schelden. Werk je weinig met strippies dan is dat natuurlijk minder erg  ;)

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #99 Gepost op: 27 April 2008, 17:15:18 »
zit je iets dwars Floris? ;D
mijn voorraad styreen is altijd wel op orde.. maarja ik zit inmiddels zonder plamuur :-| Raar hè? ;D 

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #100 Gepost op: 27 April 2008, 17:21:36 »
mneuh, ik heb nog net genoeg strippies nu, moet nu verder met locje spuiten naar ik moet nog uitklooien welke volgorde het handigst is qua afplakken en zo... t ding pest me. >:(

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #101 Gepost op: 27 April 2008, 17:24:16 »
gewoon terugslaan! 8)

Dennis

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #102 Gepost op: 27 April 2008, 20:21:08 »
http://link.marktplaats.nl/165745043

Je wilt hem al kwijt ;D

Gr,
Dennis

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #103 Gepost op: 27 April 2008, 20:29:44 »
@RN_232

Dutzrail zal toch ook gebruik hebben gemaakt van een orginele afbeelding of tekening  ???

Gerrit F
Gerrit F

Van de draad af....

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw Fleischmann 1306 naar Grote sik
« Reactie #104 Gepost op: 27 April 2008, 20:37:13 »
Dennis,
Ik wil er niet per se van af hoor. Maar inmiddels ben ik weer een heel eind met de 2e grote sik en ik kan ze niet allemaal houden.. :-| en dus als ik iemand anders er blij mee kan maken mag die hem overnemen. En als ik dit lokje verkoop kan ik weer nieuwe FLM 1306jes kopen dus ieder nadeel heeft zijn voordeel. ;D

Gerrit,
Misschien heeft Dutzrail wel een paar foto's maar ik heb research gedaan op internet en daar ik ben geen foto's tegengekomen van de bovenkant.
Misschien kun je Dutzrail eens mailen of ze orginele foto's bezitten van de NS 400.

mvg
Bart