Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 16:37:13
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Roco Plan T door marco
Vandaag om 16:14:42
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 16:05:50
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 16:03:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:02:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 15:56:23
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Rudy0907
Vandaag om 13:42:57
Sfeer op je modelbaan door Bouwer
Vandaag om 13:41:19
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:35:45
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 304558 keer)

dh3201

• Offline Offline
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1395 Gepost op: 28 June 2023, 13:01:24 »
Ik twijfel toch of we dit helemaal feitelijk kunnen vaststellen. Sowieso is niet elke keer het zesde rijtuig eruit gehaald: Klik.
De deursluiting is volgens mij pas aangepast bij ombouw daar ICRmh, maar ik ga nog wel een keer zoeken.
Het kan i.d.d. ook het 5e rijtuig zijn dat eruit is gehaald, of de 2e of 3e maar dan heeft de stam minder 1e klas.
Mijn reactie was er meer op gebaseerd dat het 1e en 7e wel in de ingekorte stammen bleven.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Daan!

• Offline Offline
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1396 Gepost op: 28 June 2023, 13:15:11 »
Maar dat laatste is dus niet zo.

Duvel

• Offline Offline
« Reactie #1397 Gepost op: 28 June 2023, 14:14:38 »
Had het oorspronkelijke ICR niet enkel centrale deursluiting en de "standaard" UIC vergrendeling boven 5 km/u? De wijziging in ICRmh is toch om een groene lamp circuit mogelijk te maken?
Met vriendelijke groeten, altijd.

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #1398 Gepost op: 28 June 2023, 14:25:02 »
ICRmh heeft sowieso een module om het groene-lamp-circuit mogelijk te maken

the_gold

• Offline Offline
« Reactie #1399 Gepost op: 28 June 2023, 15:50:01 »
Zijn mooie rijtuigen van Piko. Als ze slim zijn brengen ze nu M4 rijtuigen uit (kan ook met de HLE 11)
De Belgische markt is hier al jaren op aan het wachten. Hier kunnen ze echt een grote slag mee slaan.

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
« Reactie #1400 Gepost op: 28 June 2023, 16:04:27 »
Leuk, die vergelijking met LSM. Volgens mij misstaan ze niet naast elkaar en door elkaar. Je ziet wel kleurverschil, waarbij de Piko mij wat fletser lijkt. Aan de andere kant, dat was het spul na een revisie al snel. De kleuren lijken bij Piko er dan weer wel strakker op te zitten.

Ik zit te twijfelen tussen een stammetje Piko, of toch wachten op PB Models? Liefst een kort stammetje (4 bakken) waarbij één bak in Beneluxkleuren mij geinig lijkt. Alleen kan dat icm met een 1100 (dus in de jaren '90)? En waren de Beneluxrijtuigen dan A(B) rijtuigen of B rijtuigen?

Groeten,
Rogier

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #1401 Gepost op: 28 June 2023, 16:23:47 »
Mwah

Als ik deze kijk valt dat dan weer mee

https://hetgroterdamproject.nl/index.php/lsmodels/824-lsmodels-bs-benelux-stuurstand-44060-of-44560?showall=&start=3

Je mag niet beoordelen op basis van foto’s alleen, want dan wordt Noud boos. Ik kreeg op pag. 88 hierover ook al op mijn ***  :'( :

Dus uitsluitend van een foto beoordeeld. Dat is geen manier van beoordelen!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #1402 Gepost op: 28 June 2023, 17:17:26 »
Gister het B rijtuig gekocht, net even op mn bureau gezet voor een snelle kleur vergelijking (fotos gemaakt met mn telefoon. Kleuren kunnen altijd afwijken ivm licht dit is dus puur ter indicatie)

Links piko rechts lsm bs
Links piko rechts lsm 11.8
Wat mij vooral opvalt is de kleur van het dak tussen de bs en de B, maar oordeel zelf :D

Gr Marc

Wat mij vooral stoort als je ze zo naast elkaar zet is het interieur van Piko.
Dat valt echt ontzettend op naast een LS of Exacttrain model.
De kleur daarintegen stoort mij minder, in het echt zaten daar ook nogal wat verschillen in.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

the_gold

• Offline Offline
« Reactie #1403 Gepost op: 28 June 2023, 17:46:50 »
Leuk, die vergelijking met LSM. Volgens mij misstaan ze niet naast elkaar en door elkaar. Je ziet wel kleurverschil, waarbij de Piko mij wat fletser lijkt. Aan de andere kant, dat was het spul na een revisie al snel. De kleuren lijken bij Piko er dan weer wel strakker op te zitten.

Ik zit te twijfelen tussen een stammetje Piko, of toch wachten op PB Models? Liefst een kort stammetje (4 bakken) waarbij één bak in Beneluxkleuren mij geinig lijkt. Alleen kan dat icm met een 1100 (dus in de jaren '90)? En waren de Beneluxrijtuigen dan A(B) rijtuigen of B rijtuigen?

Groeten,
Rogier

Ik wacht op PB

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #1404 Gepost op: 28 June 2023, 17:57:51 »

Groeten,
Rogier

Stammen van vier rijtuigen met één BNL waren toch wel heel erg zeldzaam, als het al voorgekomen is. Bij de instroom van ICR3 had men al die rijtuigen nodig en met de instroom van ICR4 reden er planmatig nog maar weinig treinen die puur uit vier ICR's bestonden als het al voorkwam. Aanvankelijk werden vooral de BKD's als versterking gebruikt ter vervanging van RD's. Pas laten in de jaren negentig werd het meer gewoon een rood-geel rijtuig in een trein aan te treffen (een A of B), maar toen waren treinen met ICR al veel langer.
Maar hé, een model is een persoonlijke en verkleinde versie van de werkelijkheid, dus niks houd je tegen.....  (y)

lrrw

• Offline Offline
« Reactie #1405 Gepost op: 28 June 2023, 18:13:28 »
Fijn dat Piko de Benelux ICR nu wel helemaal gespoten heeft, en het dan toch geen probleem is om dat te doen.
Maakt het vraagteken alleen maar groter waarom ze dan bij de gewone ICR er een print van het geel
er op (overheen) gezet hebben.

Groet Cor Lageweg.

Duikeend

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #1406 Gepost op: 28 June 2023, 18:23:05 »
nou, dat lijkt me toch geen rocket science.. ik denk dat ze genoeg feedback hebben gekregen daarover en dat ze besloten hebben het anders te doen.
Laten we eerlijk zijn, als er 4 fabrikanten te gelijk uit komen met een model dan moet je je zaakjes op orde hebben om te verkopen. heel simpel is dat lijkt me  ;D
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1407 Gepost op: 28 June 2023, 18:47:04 »
Stammen van vier rijtuigen met één BNL waren toch wel heel erg zeldzaam, als het al voorgekomen is. Bij de instroom van ICR3 had men al die rijtuigen nodig en met de instroom van ICR4 reden er planmatig nog maar weinig treinen die puur uit vier ICR's bestonden als het al voorkwam. Aanvankelijk werden vooral de BKD's als versterking gebruikt ter vervanging van RD's. Pas laten in de jaren negentig werd het meer gewoon een rood-geel rijtuig in een trein aan te treffen (een A of B), maar toen waren treinen met ICR al veel langer.
Maar hé, een model is een persoonlijke en verkleinde versie van de werkelijkheid, dus niks houd je tegen.....  (y)
Ook de werkelijkheid houdt je niet tegen:
https://flickr.com/photos/120261694@N07/13290719954/
https://flickr.com/photos/mijack1985/5041104077/
https://flickr.com/photos/25717227@N03/8504389000/
De Duitse rijtuigen reden niet het hele traject gecombineerd met ICR en de stammen op Venlo - Den Haag bestonden ook uit vier rijtuigen. Anders kan je ook nog deze combinatie maken voor de variatie:
https://flickr.com/photos/44293295@N02/8193569150/
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

lrrw

• Offline Offline
« Reactie #1408 Gepost op: 28 June 2023, 19:48:58 »
Gelukkig hebben ze kritiek dan opgepakt.
En inderdaad zaakjes op orde hebben met zoveel concurrentie.
Groet Cor.
nou, dat lijkt me toch geen rocket science.. ik denk dat ze genoeg feedback hebben gekregen daarover en dat ze besloten hebben het anders te doen.
Laten we eerlijk zijn, als er 4 fabrikanten te gelijk uit komen met een model dan moet je je zaakjes op orde hebben om te verkopen. heel simpel is dat lijkt me  ;D

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
« Reactie #1409 Gepost op: 28 June 2023, 22:57:21 »
@Albert: Mooie stam zo, die Fyra/Hispeed.
En interessante discussie over stammen, logo's, etc.
Persoonlijk zou ik de stuurstand er gewoon bij zetten. Ik wist tot dit draadje helemaal niet het verschil tussen rijtuigen met en zonder logo.

En de foto van de Benelux stuurstand vind ik zo gaaf dat ik vandaag er eentje besteld heb, komen waarschijnlijk eind van de week of volgende week binnen bij de winkel waar ik regelmatig kom.
Ik ga die wel combineren met m'n Märklin 1:100 rijtuigen. Eens kijken hoe dat eruit ziet. Mogelijk een mooi excuus om ze stap voor stap te vervangen door Piko's :)
Wel gevaarlijk voor m'n portomonnee wat ik heb ook nog wat Märklin blauw/gele...

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u