Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door janpetel
Vandaag om 18:27:43
Sikje 225 door BartvD
Vandaag om 18:25:38
digitaal veranderd in 15 jaar door C_Jabaaij
Vandaag om 18:24:48
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Aachenau West door wob
Vandaag om 17:43:56
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 17:00:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 16:32:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Locatie van foto gezocht door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:21:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door shay59
Vandaag om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 11:44:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:16:52
Lima IRM pimpen door Railpassie
Vandaag om 11:13:09
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:58:50

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 302601 keer)

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #960 Gepost op: 03 January 2023, 14:47:02 »
Het antwoord geef je eigenlijk zelf in de eerste zin, aannemende dat je moeder geen treinliefhebber is. Wat je feitelijk zegt is dat 'zelfs iemand die er geen verstand van heeft ziet dat het rijtuig correct is' als commentaar op meiningen van mensen die er wel verstand van hebben dat het niet zo is. Grappig.
Sja en voor de rest ..er zit een groot verschil tussen 100 procent correct en dit. Ik kan dan vragen waarom jij telkens weer niet wil accepteren dat anderen daar dus anders over denken, maargoed, je volgt dit soort topics nu eenmaal graag om je er druk over te maken. Dat mag. Snap alleen niet waarom je vraagt naar de argumenten, die je telkens weer kan lezen als je telkens weer hetzelfde zegt, en er dus eigenlijk helemaal niet in geïnteresseerd lijkt.

Het IS dus geen speelgoed meer DANKZIJ ontwikkelingen van het product. Maargoed, jij had liever gewild dat er niks veranderd was sinds lima. Prima toch. Maar koop dan die Lima.
« Laatst bewerkt op: 03 January 2023, 14:50:03 door Sicco Dierdorp »

Daan!

• Offline Offline
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #961 Gepost op: 03 January 2023, 15:06:31 »
🤐🤣

Eddeped62

• Offline Offline
« Reactie #962 Gepost op: 03 January 2023, 16:07:19 »
Overigens: ik heb bij Bentink de Exact train modellen alvast van dichtbij bekeken; kleur goed, strakke verf, mooie details, maar mijn totaalindruk is dat het een ander rijtuig in ICR kleuren is. De positionering van het blauw en de vorm van de ramen zijn zeer bepalend voor de herkenbaarheid en precies die twee vind ik niet perfect bij deze rijtuigen. Maar dat is subjectief, want iemand die zelf vaak met de trein reist kijkt wellicht naar andere herkenningspunten dan iemand die alleen van een afstandje kijkt en zal het een prachtig afgewerkt rijtuig kunnen vinden.

Ik denk dat je gelijk hebt, het komt over als een ander rijtuig in ICR kleuren, want het oogt gewoon niet goed..
Ik werk 4 dagen per week met die dingen in 1:1, en ze kunnen mij gewoon niet overtuigen...
« Laatst bewerkt op: 03 January 2023, 16:17:15 door Duikeend. Reden: citaat gerepareerd »

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #963 Gepost op: 03 January 2023, 20:21:36 »
Pijlijnes heeft een fotovergelijking van de ET, Piko en LSM. Interessante verschillen!

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #964 Gepost op: 03 January 2023, 20:31:21 »
Dat is Pijplines niet, dat is Pijplines-op-facebook. Niks te zien dus.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #965 Gepost op: 03 January 2023, 20:37:14 »
Jawel hoor, kost alleen wat moeite.

Piko en LSM passen zo te zien redelijk bij elkaar qua kleur alleen de klasse-aanduidingen zijn nogal verschillend. De bovenste gele baan zit bij ET echt heel anders dan bij de andere merken.

Voor Harold: prachtige wagons  (y)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #966 Gepost op: 03 January 2023, 20:41:51 »
Maar zelfs Harold zijn moeder zou de verschillen zien!  ;D

Edwin2121992

• Offline Offline
« Reactie #967 Gepost op: 03 January 2023, 20:51:42 »
Het is zo jammer van het te lage logo en het raar gedrukte geel, want (mijn mening he ;) ) Piko heeft tot nu toe het beste de vorm van de bak en de ramen getroffen. De LSM lijkt een wat te plat dak te hebben, verder ligt alles redelijk op dezelfde lijn (letterlijk) als Piko, echter mij stoorde altijd al de raampartijen, die overtuigde mij niet. De vergelijking met ET gaat een beetje mank omdat dit een ICRmh is, maar wel is duidelijk te zien dat de daklijn veel lager ligt, het verschil in hoogte onderaan de blauwe band is nog wel te verklaren omdat daar ook verschil zat tussen ICR en ICRm, maar de gele lijn bovenaan zit wel heel erg veel lager dan bij de concurrenten. Omhoog kan die eigenlijk ook niet, want hij zit direct tegen de roosters in het dak, wat mij betreft lijkt het alsof de hele boel te ver naar beneden is gezakt, wat misschien ook de te plat lijkende ramen veroorzaakt.

Ik heb zelf PBM ICR's in bestelling staan en wacht rustig af, Piko is wel een goede kans hebber mocht ik niet tevreden zijn (kan me dat moeilijk voorstellen, maar je weet nooit). Piko heeft volgens mij destijds ook aangekondigd dat ze lang in het assortiment zouden blijven, ik hoop dat ze dan in toekomstige runs wat aan het geel en de druk foutjes doen. Maar nogmaals, ik wacht PBM af.

Groeten Edwin.

IJmc

• Offline Offline
  • Take It Or Leave It
« Reactie #968 Gepost op: 03 January 2023, 21:02:49 »
Op 1 foto is duidelijk te zien dat het dak van de ET versie -en daarmee de rest- te laag is.
Worden de ramen vanzelf platter.
Over die rubbere balg heb ik het maar niet.

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #969 Gepost op: 03 January 2023, 21:05:28 »
Als dat de conclusie is, betekent dat dus dat ondanks onze opbouwende kritiek, de volgende varianten van Exact Train vwb ICR ook niet correct worden. Dat is wel een domper.
Of zie ik iets over het hoofd?

IJmc

• Offline Offline
  • Take It Or Leave It
« Reactie #970 Gepost op: 03 January 2023, 21:08:22 »
Niet 'de' maar 'mijn' conclusie.

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #971 Gepost op: 03 January 2023, 21:08:29 »
Het verschil op de koppen is echt gigantisch. ICR of ICRm(h), de schildering stopt an de bovenkant toch echt op dezelfde plek. Het verschil lijkt zo grof geschat wel een mm of 4 te zijn, want in het echt toch al snel 35 centimeter is. Natuurlijk kan het zijn dat zowel Piko als LSM fout zit en ET correct is, maar ik hoor allene maar overal dat de ET echt niet ok oogt

Verder eerlijk is eerlijk, de LSM ziet er ook niet zo lekker uit vergeleken met Piko. Ook daar vallen de afrondingen bij dak en ramen net wat minder lekker uit lijkt wel. Je zou kunnen beargumenteren: waarom wel kritiek op ET en waarom was dat niet met LSM indertijd. Fair, maar wel een verschillen: ze waren de eerste indertijd met hoge kwaliteit ICR en ze waren de dus enige. Nu hebben we vergelijkingsmateriaal.

Als die van PB qua maatvoering lijkt op de Piko en qua detaillering op hun Wadloper, slaan ze wat mij betreft de rest uit het veld. Ik wacht dus nog even

IJmc

• Offline Offline
  • Take It Or Leave It
« Reactie #972 Gepost op: 03 January 2023, 21:11:52 »
Zal ET dan toch goed zitten?
We wachten af tot PB ermee komt.
Kunnen de koppen weer op een rij.
Als PB hetzelfde is als LS en Piko weten we alles denk ik zo.

mDDM

• Offline Offline
« Reactie #973 Gepost op: 03 January 2023, 21:15:34 »
Pijlijnes heeft een fotovergelijking van de ET, Piko en LSM. Interessante verschillen!

Let wel op dat dit de oude versie van LSM is. Daar was een probleempje met blauwe en gele banden die niet op de goede hoogte zaten. Jammer dar Pijplines geen actuele versie van LSM gebuikt heeft.

the_gold

• Offline Offline
« Reactie #974 Gepost op: 03 January 2023, 21:25:52 »
Klopt. Ik had liever een ICRmh gezien van LS.
« Laatst bewerkt op: 04 January 2023, 09:37:39 door Reinout van Rees. Reden: Citaat van vorig bericht weggehaald »