Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door grossraumwagen
Vandaag om 22:53:04
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 302904 keer)

Tedo

• Offline Offline
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #780 Gepost op: 23 December 2022, 21:55:32 »
Dit is een A-rijtuig Sander. En daar zit het logo iets lager door de eerste klasse lijn. Die lijn hebben het B en BKD rijtuig niet, maar het logo zit bij Piko wel op dezelfde hoogte als bij het eerste klasse rijtuig. Zie ook mijn opmerking hiervoor.

Uitvergrote versie van de foto hiervoor:

Het logo zit echt wel in het midden.

Zelf ben ik qua ICR’s door de jaren heen van Lima via Marklin naar LSModels gegaan. Persoonlijk zit ik niet te wachten op weer een overstap. Er gelden voor alle nieuwelingen plus-, en minpunten, en uiteraard ook voor de al bestaande of heruitgegeven modellen. Het is ook wel een keer mooi zo.
« Laatst bewerkt op: 23 December 2022, 21:59:05 door Tedo »
Grtz!
Tedo

lrrw

• Offline Offline
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #781 Gepost op: 23 December 2022, 22:25:30 »
Ik heb ook +/-  ….. jaar !?  geleden de Lima’s gekocht.
Ik heb ze toen uit elkaar gehaald en de binnenkant uitgefreesd om de ramen er op de juiste manier in te zetten , plus nog een paar puntjes.
Nooit anderen gekocht omdat ik er zeer tevreden mee was en het geld liever aan ander modeltreinen uit wilde geven, ook vanwege de prijs van de ICR van andere merken.
Ik ga nu een paar Piko ICR kopen gewoon vanwege het feit dat je best wat aardigs krijgt voor die prijs.
Dat er dan iets een halve of hele mm niet goed zit kan ik mee leven.
En zo maakt ieder zijn eigen keuze, maar laat ieder dat ook gewoon doen.

Cor Lageweg.

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #782 Gepost op: 23 December 2022, 22:32:00 »
Volgens mij laat iedereen iedereen zijn eigen keuze maken. Maar een discussie mag natuurlijk gewoon gevoerd worden.

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #783 Gepost op: 23 December 2022, 22:39:04 »
Welke trein reed er met ICR nr Basel?

Chris2412

• Offline Offline
  • Machinist internationaal Lineas Nl
« Reactie #784 Gepost op: 23 December 2022, 22:44:58 »
Regulier ging geen ICR naar Basel..
Koblenz is het verste geweest regulier.

Ook maar een korte tijd.
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #785 Gepost op: 23 December 2022, 23:08:21 »
Het is ook niet netjes van Wilma om de foto van Flickr te kopiëren en dan hier te uploaden: het origineel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Sander.

• Offline Offline
« Reactie #786 Gepost op: 24 December 2022, 14:38:13 »
Los van het het Piko model en de plaatsing van hun vignet.

Ik had altijd het idee dat bij ICR het vignet iets onder het midden zat. Ik vind afbeeldingen waarbij mijn schele oog me gelijk lijkt te geven, maar ook afbeeldingen die me daar weer aan laten twijfelen.
Maarja er heerst altijd vertekening omdat de foto's altijd vanuit eenbhoek zijn genomen.
Ik heb op uiterst primitieve wijze en uit de losse hand een surrogaat 1e klasse streep op de (opgeblazen) Basel foto en op een gevonden BKD geplaatst.
Het vignet lijkt dan nog steeds behoorlijk netjes in het midden te zitten.  Dus geen idee hoe NS het ooit bedoeld heeft.

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Bahn-AG

• Offline Offline
« Reactie #787 Gepost op: 24 December 2022, 15:44:06 »
Meten aan een kromme foto is onzinnig. Of het logo nou wel of niet geheel in het midden zit; het zit in elk geval niet zo verschoven als op het piko model.

Bart

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
« Reactie #788 Gepost op: 24 December 2022, 15:57:25 »
Kostelijk draadje dit. Modellen worden als fataal bestempeld op basis van foto's...  ;D

Gelukkig gaat niet iedereen voor een 200% correct model.
Vanmorgen nog een paar ET ICRs gezien in een winkel. Prachtig!

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
« Reactie #789 Gepost op: 24 December 2022, 16:13:00 »
De winkelier waar ik vanmorgen was had de mening dat bij dubbele modellen de merken die het eerste zijn het meeste kans hebben op succesvolle verkoop. Dat zou dan in dit geval nadelig kunnen uitpakken voor de PB models ICR. Hier is wel een flinke groep fans van PBM maar de groep modelspoorders die een winkel inloopt en daar koopt wat men ziet is groter.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Sander.

• Offline Offline
« Reactie #790 Gepost op: 24 December 2022, 16:31:28 »
Voor mij staat dit los van het Piko model, waarvan ik ook denk dat het logo te laag zit.
Ik vind het leuk om te kijken of eigen aannames / "waarheden" wel echt kloppen en om nooit eerder opgevallen details te ontdekken.

Qua modellen ga ik persoonlijk voor de beste totaalindruk en soms ook sentiment.
ET is het voor mij absoluut niet (op basis van de bedrukking) Ik kan er niet "doorheen" kijken of het model an sich wel kloppend is.
Piko is nog zeker niet afgeserveerd
LSM is het ook nèt niet
PB heb ik op basis van de foto's nog zeker alle vertrouwen in. Pas 1 klein foutje gespot.
Talbot: top rijtuigen,  mijn persoonlijke favorieten. Correcte weergave van de verschillende roosters boven de deuren, goede bedrukking en de detailverschillen tussen ICR-1 -2 -3 en -4 zijn allemaal waarheidsgetrouw weergegeven.  Enige punt is dat ik er niet uit kom of ze voor de A rijtuigen nu kleinere vignetten gebruiken, of dat op alle rijtuigen het vignet gewoon iets beneden het midden geplaatst is zodat het met de 1e klasse belijning ook nog mooi past.
Uiteindelijk valt dit merk toch af, want om vage marketingtechnische redenen worden ze alleen in sets van 75 stuks verkocht en daar heb ik geen toereikend budget voor. Als mensen samen willen aanschaffen dan graag een PB'tje.

Voor mij nog steeds een luchtig draadje.

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Met een sik

• NS modellen wakkeren de hebberigheid aan
  • Offline Offline
  • mekkerend het leven door
« Reactie #791 Gepost op: 24 December 2022, 16:44:51 »
 ;D ;D ;D ;D
Groet,

Gerard

Bahn-AG

• Offline Offline
« Reactie #792 Gepost op: 24 December 2022, 16:45:30 »
Talbot heeft alleen maar ICRmh's. Daarvan zitten de logos allemaal op gelijke hoogte. :angel:

Bart

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #793 Gepost op: 24 December 2022, 16:58:14 »
Kostelijk draadje dit. Modellen worden als fataal bestempeld op basis van foto's...  ;D

Gelukkig gaat niet iedereen voor een 200% correct model.
Vanmorgen nog een paar ET ICRs gezien in een winkel. Prachtig!

Koen

Dat blijft jouw mening. ET heeft rijtuigen gemaakt van een mooie kwaliteit: hoge detaillering, scherpe opdruk, metalen bodem. Maar als je een ICRmh in 1:1 ernaast ziet, dan zit daar gewoon in het totaalbeeld een heel groot verschil in. Dat is een feit.
Hoeveel waarde een koper daaraan hecht, verschilt voor iedereen.

Harold34

• Offline Offline
« Reactie #794 Gepost op: 24 December 2022, 17:04:00 »
Welke rijtuigen van PB models kunnen er achter de NS 1631 (van Roco)? Dat zijn alleen de ICR zeker?