Sander, is dit niet een B met tweedelig rooster aan de goede kant? Hoogstwaarschijnlijk een ICR-1, want (Köln Hbf-)Venlo-Den Haag CS.
Een ander overblijfsel uit het verleden, is de kleine antenne op het dak bij rijtuigen die eind jaren '90 als A reden. Dat is een overblijfsel van de toenmalige service, waarbij een soort telefooncel was ingebouwd in veel/alle(?) ICR-A zodat de mogelijkheid bestond om vanuit de trein te bellen.
daarnaast ook een ICRm 2 (Binnenland) A met 3-delig rooster, terwijl deze in oorspronkelijke ICR uitvoering een 2-delig rooster hadden aldus de plaatjes van google.
RM kan geen enkel minpuntje ontdekken. Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat Piet al op de hoogte was van het artikel.
De conclusie lijkt te zijn dat alle ICR rijtuigen 3-delige roosters hebben behoudens de BKD's en A's uit ICR 1 en ICR 2
Bij Kuijpers. Boven LSM, onder ET.