Daan heeft het over ICRm en niet over ICR.
Ik vraag me voor beide merken af wat de gedachte is achter het uitbrengen van een aantal losse ICRm. Puur om de ander een loef af te steken?Want de rijtuigen zijn in te zetten als losse rijtuigen. Dus inzetbaar gemengd met andere typen. Als homogene stam van drie of vier rijtuigen slaat het nergens op.Hopelijk kondigt ET voor 2023 een fatsoenlijke TD-7 aan met deurknoppen.En ook bij deze het vriendelijk verzoek aan beide merken om rijtuignummers en/of stamnummers bekend te maken. Dat maakt het aankopen wat makkelijker.
ICRm reed tussen 2000 en 2005 niet in vaste stammen. Daar reden ze al dan niet gecombineerd met ongereviseerde ICR, rijtuigen ICK, DDM-1 en K4. Dus losse rijtuigen ICRm zijn zeker welkom.
Buurland als ik het RIC-raster zo zie en voor de BKD heb je geen andere keus. Een stammetje van drie is inderdaad wel karig.
die ICR's van ET zijn alleen maar bij Nederlandse winkels te koop, dat is volgen mij toch een misser als je een Benelux-trein uitbrengt, je laat een heleboel potentiële (Belgische) klanten aan je voorbij gaan,mvg,Michel
Die andere rijtuig types zijn toch uitgebracht door andere fabrikanten dus zo’n bonte trein is dan dadelijk prima samen te stellen.Zie t probleem niet.Groeten Edwin.
Nu wordt in één jaar ICR, ICRm en ICRmh uitgebracht. Hoewel niet iedereen, zullen er mensen zijn die meerdere uitvoeringen willen hebben. Echter kan iedereen zijn geld maar één keer uitgeven en zullen er bij een substantieel aantal mensen keuzes gemaakt moeten worden.