Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Quinzeedied
Vandaag om 23:30:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:14:45
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 23:11:37
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Schachbrett
Vandaag om 23:09:43
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
Vandaag om 23:02:10
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 23:00:53
Stukje verenstaal gezocht tussen 0.6 en 1 mm diameter door De eerste Ivo
Vandaag om 22:57:26
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 22:51:55
Raadplaatje door Pauldg
Vandaag om 22:50:46
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Frank 123
Vandaag om 22:46:18
bovenleiding Mader door saskia
Vandaag om 22:34:31
Oude metalen trafo's gebruiken....... door grossraumwagen
Vandaag om 22:25:46
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 22:25:09
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 22:18:00
Tuinspoor en zo door RK
Vandaag om 22:01:05
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door ingenium
Vandaag om 21:48:29
US diorama in H0 door JohnRobertGrunn
Vandaag om 21:43:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 21:23:27
lengte blok en bezetmelders door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:10:13
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Vroeger
Vandaag om 21:03:29
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 21:01:23
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door Mispoes
Vandaag om 20:59:38
Piko Br 78 door willem2
Vandaag om 20:59:36
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 20:45:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 20:45:03
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
Vandaag om 19:58:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS 1100
Vandaag om 19:54:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door martijnhaman
Vandaag om 19:53:46
Schaal N - ca 310x120cm - Hondenbot door Paul552
Vandaag om 19:14:57
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door VAM65
Vandaag om 19:02:56
  

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 230824 keer)

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1868
  • Roco Fccpps vriend
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #90 Gepost op: 27 januari 2022, 00:36:28 »
Het lijkt er op dat LSM (net als ET) als eerste de TP VI versie's op de markt wilden gaan zetten

ialleen jammer dat er geen loc is, behalve een piko.

TP VI als eerste lijkt me logisch gezien de hoeveelheid geel/blauwe TRAXX 186 die er de laatste jaren op de markt gekomen zijn. Minstens 4 fabrikanten. Plus de nodige groen/grijze die ook kunnen voor Amsterdam-Brussel.



Wat betreft die mallen, die waren toch voor een deel beschadigd en niet alle compleet? Alle geheel verloren had ik nooit zo begrepen.
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2022, 00:39:48 door Albert.H0 »
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1842
    • Flickr pagina
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #91 Gepost op: 27 januari 2022, 06:08:03 »
Een beetje concurrentie kan geen kwaad maar in 2014 beloofde LSM met ICR's te komen in sets en wat losse exemplaren met of zonder Traxx. Steeds kwam er niks, Modern Gala ging failliet en de mallen zouden niet meer bruikbaar zijn. Jaren gaf men niet thuis en nu een ander er mee komt kondigen zij ineens de rijtuigen aan.
Als LSM open kaart had gespeeld had waarschijnlijk ET niet met ICR gekomen lijkt mij. Zij spelen in op de behoefte die de NL rijder al jaren heeft.
Wat me ook aanstoot is dat de laatste jaren mensen die heel graag een al lang aangekondigd rijtuig willen dat nu zien verschijnen in een dure set. Los is niks verkrijgbaar. En nu kan het met ICR ineens wel. Erg vreemd en toevallig allemaal...

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5555
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #92 Gepost op: 27 januari 2022, 06:51:38 »
Waar blijven die ooit ook aangekondigde 1600/1700 locs?
In het zelfde vergane schip als de IC-R rijtuigen?

Ik denk er over om ze toch maar bij ET te bestellen, zij laten immers een proto zien op hun site.
Want de beloftes van LS die ken ik ondertussen wel...
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

ReneH0

  • Gast
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #93 Gepost op: 27 januari 2022, 07:51:00 »
Waarom zou een dubbelproductie van een ICR een probleem zijn?
Er wordt van alles dubbel uitgebracht... ik zie echt het probleem niet.
De DDM, Plan W, 1600, Vectron etc. allemaal verschillende fabrikanten, er wordt geen probleem van gemaakt en die fabrikanten doen het (nog) prima.

Als ET achter hun product staat en (kan/wilt voor mij hoeft het niet) aantoont, waarom men juist voor hun rijtuig moeten kiezen is dat toch prima.
Mag een klant zelf kiezen??? Het is juist fijn dat je kan kiezen en kijken of hij/zij meer of minder wilt betalen voor details of andere zaken.
Zo hecht iedereen zijn/haar eigen waarde aan bepaalde zaken, de één vindt dat belangrijk en de andere weer wat anders.
Een fabrikant maakt echt niet iets om ons te plezieren, als een soort gunst... ze doen dat maar voor 1 ding, geld verdienen en dat mag natuurlijk.

Als LS de rijtuigen niet uitbrengt... dan schieten ze zichzelf alleen maar in de voet en (misschien) gaat ze dat Nederlands geld kosten... al denk ik het niet, maar zo te lezen hier wel.
Ik vraag mij af of LS daar wakker van ligt, als ze na jaren pas weer denken, oh ja, we hebben ook nog ICR rijtuigen op de plank liggen.

En idd LS kondigt heeeeeel veel aan en belooft van alles, alleen komt weinig vanuit.
Maar goed, misschien had LS er even geen actieve herinnering meer aan, zo zijn er meer die nog steeds actief zijn en daar zich weinig van aantrekken.


Één ding hoop ik wel, dat de bekende winkels wel een bestelling plaatsen, want voorlopig is het verdacht stil... 
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2022, 08:05:54 door René H »

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #94 Gepost op: 27 januari 2022, 08:10:56 »
die ICR's van ET zijn alleen maar bij Nederlandse winkels te koop, dat is volgen mij toch een misser als je een Benelux-trein uitbrengt, je laat een heleboel potentiële (Belgische) klanten aan je voorbij gaan,
Wat een onzin. De wereld houdt echt niet op bij de Nederlandse grens.

Even een citaat van hun eigen site:
Citaat
Het programma van Exact-Train is verkrijgbaar bij de vakhandelaar en speelgoedhandelaar in modeltreinen.
Onze handelaren zijn present in geheel Europa.

Dus ja, de Belgische klant wordt ook niet vergeten  :angel:
Gr.
Eric

Arjen B.

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #95 Gepost op: 27 januari 2022, 08:46:04 »
Ik snap ook het geklaag niet echt over de ICR's van LS Models. Het zijn toch fantastisch mooie modellen, waar volgens mij alleen in de begintijd onderdelen vanaf vielen, m.n. traptreden. Latere uitgaven hadden die problemen niet, althans niet bij mij. Ik heb thuis de wereld aan ICR's van LS Models liggen in alle mogelijke varianten en daar ben ik uitermate tevreden over. In het kader van consistentie van mijn treinen denk ik daarom dat ik voor LS Models kies, maar die afweging moet iedereen zelf maken. Een ander vindt de prijs misschien weer belangrijker. Natuurlijk begrijp ik ook wel dat het voor Exact-train een hard gelag is, maar PIKO wordt het dan blijkbaar wel gegund dat zij (volgens het gerucht) ook ICR's zouden gaan maken? Echt, ik zie het probleem niet dat meerdere fabrikanten dezelfde modellen maken. De Flixtrain-Vectron is toch ook verkrijgbaar bij LS Models, Roco, PIKO en Märklin?

Ik ben het er wel mee eens dat LS Models nu wel boter bij de vis moet leveren: dit voorjaar moeten de beloofde ICR-modellen er dus wel zijn.

Met terugwerkende kracht zou je misschien kunnen stellen dat de aankondiging van een heruitgave van de NMBS-reeks 11.8 van een paar maanden geleden toen al een indicatie was dat er ook weer een nieuwe levering ICR aan zat te komen...


Groeten,
Arjen

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #96 Gepost op: 27 januari 2022, 08:51:05 »
Hoewel de ICR Benelux niet opnieuw aangekondigd zijn...

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2450
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #97 Gepost op: 27 januari 2022, 09:24:35 »
Waar blijven die ooit ook aangekondigde 1600/1700 locs?
In het zelfde vergane schip als de IC-R rijtuigen?
Zeker nu Roco en Märklin en Trix met resp. een nieuwe 1600 en 1700 komen, had ik al een folder van LS verwacht....
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7388
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #98 Gepost op: 27 januari 2022, 09:35:39 »
Huishoudelijke mededeling: ik heb de ze-komen-allebei-met-een-model zo goed en zo kwaad als het gaat uit de ET en LS draadjes afgesplitst. Graag die algemenere discussie hier voeren, dan blijft er wat plek voor andere nieuwigheden en fabrikant-specifiek ICR-nieuws in de andere draadjes.

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1054
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #99 Gepost op: 27 januari 2022, 09:53:03 »
Ik vind het wel grappig. Velen beduchten LS Models ervan dat ze pestkop spelen. ;D

Ooit kondigde ET een Hondekop en een PEC aan. zie hier Gelukkig zijn ze sinds 2015 een stuk professioneler geworden  ;D

metresil

  • Offline Offline
  • Berichten: 397
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #100 Gepost op: 27 januari 2022, 10:20:38 »
Ik vind  beetje concurrentie moet kunnen , wel frapant dat LS models ineens komt met die ICR  rijtuigen... na jaren erop gewacht  te hebben::)
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2022, 10:25:43 door metresil »
metresil4YOU     ook op youtube

ReneH0

  • Gast
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #101 Gepost op: 27 januari 2022, 10:34:51 »

Maar…. Vol verwachting klopt mijn hart, dit wordt een leuk modelspoor jaar met hele mooie modellen, waar iedereen denk ik op heeft gewacht.
En dan heeft Artitec nog niet eens zijn kaarten laten zien.
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2022, 08:43:46 door Bert van Gelder »

4020 281-4

  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #102 Gepost op: 27 januari 2022, 11:55:55 »
Door deze mogelijk snelle levering (misschien te ambitieus, maar we gaan het zien) van de ICRm wagons zal mijn bestelde NJ40421/NJ421 van LS wel weer uitgesteld worden terwijl die eerder aangekondigd was. Die is al twee kwartalen uitgesteld. Had ook niet anders verwacht.

Welke prijzen van de LS ICRm wagons zijn nou correct? Verschilt nogal per winkel zie ik. Een Duitse winkel zegt weer 'Preis nach Erscheinen'.
Rijtuig: winkel A: €75,00, winkel B: €75,95
Stuurstand: winkel A: €125,00 winkel B: €109,95

Die van ET zijn:
Rijtuig: €79,95
Stuurstand: €nnb

Ik ben nog wel benieuwd of ET de front/sluit verlichting standaard inbouwt in de stuurstand of niet. Niet dat het nodig is in de sandwich trein en/of het verschil maakt voor de productiekosten van het rijtuig. Hopelijk maken ze de prijs van de stuurstand binnenkort bekend.
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2022, 11:59:30 door 4020 281-4. Reden: Foutje weggehaald en toevoeging geplaatst. »
Met vriendelijke groet, Christiaan

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1200
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #103 Gepost op: 27 januari 2022, 12:03:05 »
In de LS Models ICR-tekening van de juist zo gewilde BKD zit een fout, dat meest rechtse kleine raampje hoort daar niet. :-X

VulcanRaven

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
  • NS 1960 - heden
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #104 Gepost op: 27 januari 2022, 12:12:00 »
Ik heb de ICRm en stuurstand onder optie gereserveerd bij een bekende winkel in het oosten van het land. Daar gaven ze me aan op de mail dat ze verwachten dat de stuurstand van ET rond de €150 zal kosten en voorzien is van een functie decoder. Geen idee of dat een gok is van ze of dat ze inside information hebben bij de fabrikant.
Groet,

Martijn