Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door hmmglaser
Vandaag om 17:41:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 229078 keer)

4020 281-4

  • Offline Offline
  • Berichten: 407
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #135 Gepost op: 30 januari 2022, 11:22:42 »
De slimme consument heeft de andere rijtuigen al
Dus de consumenten die later instapte in de hobby zijn ... ;D

Ik hoef niet alle mogelijke ICR/ICRm/ICRmh wagonsets. Slechts twee. En dat die dan na lange tijd dan in één jaar zouden komen zou wat te snel zijn. Maar goed, lukt de aanschaf niet dan lukt het niet. Nu ET met de rijtuigen komt geeft het meer hoop op een re-run in de toekomst dan een ander merk. De gewenste uitvoering van de ICRmh zoals ik deze in model wil hebben is in ieder geval aangekondigd door ET.
Met vriendelijke groet, Christiaan

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #136 Gepost op: 30 januari 2022, 12:17:11 »
Dus de consumenten die later instapte in de hobby zijn ... ;D


Die waren toen nog geen consument......
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #137 Gepost op: 30 januari 2022, 12:25:13 »
Het aanbod aan modellen, zeker NL-modellen, is nog nooit zo groot geweest als nu. Dat komt mede door de productie van kleinere series, dus minder risicovol voor de fabrikant. Waar mensen nu achter het net vissen, gaat dat vaak om modellen die anders helemaal niet waren geproduceerd.

En het gaat om treintjes hè.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #138 Gepost op: 30 januari 2022, 13:25:04 »
O? 😇😉
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

Seinhuis

  • Offline Offline
  • Berichten: 591
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #139 Gepost op: 30 januari 2022, 13:49:59 »
Ik heb deze topic doorgelezen en ik twijfel heel erg tussen Et en LS. Graag wil ik een HSL stam kopen (binnenland). Ik heb al 1 trax van Piko (nog op zoek naar een 2de)

De prijs is ongeveer hetzelfde (€159 Et, €151 LS voor 2 rijtuigen). Op €32 vind ik kwaliteit belangrijker dan de prijs. Et heeft de prijs van de stuurstand niet bekend gemaakt, waardoor vergelijking moeilijk te maken is. Wel is het voor mij belangrijk om alle wagons van hetzelfde merk te kopen.

LS heeft Amsterdam Rotterdam versie, Et heeft binnenland versie. Ik ga vanuit dat precies hetzelfde is (moet ik nog nakijken)

Beide merken hebben geen foto's laten zien, waardoor niet te beoordelen is wie het mooiste wordt. Ik hoop dat beide merken binnenkort iets meer kunnen laten zien.

Ik ben niet bekend met beide merken, ik weet niet hoe mooi de eerdere uitgaves van hun waren.

Het schijnt (ergens gehoord) dat LS tot 1 maart kan bestellen en dat de voorraad zeer beperkt is. Of dit waar is weet ik niet.


Misschien nog belangrijker, ik hoop niet dat hierdoor beide merken besluiten om te stoppen met de productie, omdat door de keuze te weinig verkocht wordt.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #140 Gepost op: 30 januari 2022, 14:16:49 »
De slimme consument heeft de andere rijtuigen al, evenals icr. Dat vergroot dus zn aankoopkansen.

Er was tot de aankondiging/is nu een groot tekort aan aanbod van ICR(m)(h) op de markt. Vandaar ook de hoge prijzen. Ik heb ze bijna allemaal, maar dat komt omdat ik ze over een lange periode heb kunnen aankopen.

Aan de andere kant: misschien dat het maken van keuzes ook een goede optie is.  Je kunt wel alles willen, maar vaak kan dat gewoon niet. Je hebt een partner, knderen, huis, hond, kat, auto en alles heeft zn onderhoud nodig. Ik ken jouw budget niet, maar ik reken me met mn 2400€ voor hobbyauto en treintjes al bijzonder rijk. En zelfs dan moet ik keuzes maken......
Eens. Het blijft soms lastig. Maar als fabrikant wil je ook niet dat een consument te veel keuzes moet maken. Dan blijft er namelijk een hoop op de plank liggen. Die balans moet er wel blijven en ik twijfel of de markt niet overspoeld wordt dit jaar. Dat is onder andere wat ik probeer aan te geven.

Daarbij ben ik nog even verder gaan zoeken naar de inzetbaarheid van de ICRm die inzetbaar zouden zijn met andere typen rijtuigen. Ik stuitte op wikpedia op het volgende:
Citaat
n augustus 2003 werd de gemengde inzet van ICR en ICK beëindigd, waarna ICR niet meer ingezet werd in de treinseries 1900 en 2500 (Den Haag – Venlo / Heerlen). Bij de start van de dienstregeling 2004 werden de ICR-treinen met DD-AR-stuurstand opgeheven.
Nu kan iedereen op wikipedia schrijven wat hij/zij wil, hoewel ook dat wel weer gecontroleerd wordt. Ik ben dus even nagegaan op Flickr of dit klopt met het de foto's die ik tegenkom en daar lijkt het wel op.  Vanaf 2004 en later wordt ICRm alleen nog ingezet met ICR en DDM-1.

Door ET is ook een Bf-rijtuig aangekondigd. Er zijn in totaal 21 Bf-rijtuigen omgebouwd uit een BKD. De eerste kwam op 31-03-2005 uit revisie tot ICRm en de laatste op 15-06-2006. Vanaf september 2005 is de inzet in stammen ingevoerd. De Bf-rijtuigen hebben toen een stamnummer in de 5500 gekregen. Er zijn echter maar drie rijtuigen voor september 2005 afgeleverd. Dat maakt de inzetperiode van deze rijtuigen erg kort. Als je ze combineert met de andere aangekondigde ICRm-rijtuigen geldt dat voor de hele trein.


Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5761
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #141 Gepost op: 30 januari 2022, 15:05:50 »

Het schijnt (ergens gehoord) dat LS tot 1 maart kan bestellen en dat de voorraad zeer beperkt is. Of dit waar is weet ik niet.


Dat 1 maart verhaal geldt voor de retail en niet voor de consument. Die laatste koopt niet bij LS maar in een winkel.

Verder vind ik dat er maar weinig geduld is. Het spul is net aangekondigd en het duurt nog maanden voor eer er wat geleverd wordt. En details kun je pas beoordelen als er foto's worden gepubliceerd. Wie naar een grijze kap in een etalage zit te koekeloeren en vindt dat het er goed uit ziet is een beetje van het padje.

Gr, Ben.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #142 Gepost op: 30 januari 2022, 15:58:18 »
Citaat van: Daan
Citaat van: Huup

 Aan de andere kant: misschien dat het maken van keuzes ook een goede optie is.  Je kunt wel alles willen, maar vaak kan dat gewoon niet. Je hebt een partner, knderen, huis, hond, kat, auto en alles heeft zn onderhoud nodig. Ik ken jouw budget niet, maar ik reken me met mn 2400€ voor hobbyauto en treintjes al bijzonder rijk. En zelfs dan moet ik keuzes maken......
Eens. Het blijft soms lastig. Maar als fabrikant wil je ook niet dat een consument te veel keuzes moet maken. Dan blijft er namelijk een hoop op de plank liggen. Die balans moet er wel blijven en ik twijfel of de markt niet overspoeld wordt dit jaar. Dat is onder andere wat ik probeer aan te geven.
Als fabrikant stem je je aanbod zo af dat alles zo snel mogelijk de deur uit is.  In een kennelijk overspannen markt zal dat in dit geval geen probleem zijn. Ik deel je twijfel dus niet.
We gaan het zien. ;)
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #143 Gepost op: 30 januari 2022, 16:04:14 »
Een bedrijf gaat voor winstmaximalisatie. Vervolgens wil je hetgeen dat je aanbiedt zo snel mogelijk verkocht hebben. Ik vraag me af of dat nu, door met name de beperkte inzetbaarheid van ICRm en een alternatief dat makkelijker inzetbaar is, wordt bereikt.
Maar inderdaad we gaan zien hoe overspannen de markt nu is. Als er een hoop overblijft zal het uiteindelijk in de dump gaan.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #144 Gepost op: 30 januari 2022, 18:14:31 »
Nou ja, het heeft in ieder geval wel tot gevolg dat er een stuk realistischer wordt geboden op Marktplaats  ;)  Nu nog de laatste paar verkopers ervan overtuigen dat ze geen bespeelde/met ontbrekende onderdelen/stoffige rijtuigen meer kunnen verkopen a € 150,- /stuk  ;D

Chrisjantje

  • Offline Offline
  • Berichten: 351
  • I'm always keep TRAINing!!
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #145 Gepost op: 30 januari 2022, 18:35:50 »
Er komen inderdaad nu wel een aantal complete sets voorbij op MP met vraagprijzen van heb ik jou daar  ;D

Denk dat die handel ingestort is
Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #146 Gepost op: 30 januari 2022, 18:58:21 »
Maar waarom je oude verkopen als die al ok waren? Geld?
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

Chrisjantje

  • Offline Offline
  • Berichten: 351
  • I'm always keep TRAINing!!
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #147 Gepost op: 30 januari 2022, 19:44:47 »
Denk het, maar dan ben je nu te laat.

Ooit heb ik mijn stam ICRm en stuurstand verkocht vanwege opruiming en veranderde interesses. Zou kunnen dat nu ook mensen dezelfde reden hebben voor verkoop, maar de tijd dat een stuurstand voor €300,- een wagons voor 150,- verkocht werden lijkt voorbij, al dringt dat nu nog niet echt door lijkt het.....
Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!

Seinhuis

  • Offline Offline
  • Berichten: 591
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #148 Gepost op: 30 januari 2022, 19:50:08 »

Verder vind ik dat er maar weinig geduld is. Het spul is net aangekondigd en het duurt nog maanden voor eer er wat geleverd wordt.
Misschien ben ik ongeduldig. Als 1 merk is die het verkoopt dan had ik gewoon gekocht en netjes afgewacht.
Maar nu 2 merken komen, wil ik het beste spul kopen.

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1224
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #149 Gepost op: 31 januari 2022, 11:11:31 »
'Gelukkig' zijn de bordeauxrode Benelux ICR nog niet aangekondigd.